Gå til innhold

MOVICOL dosering-barn 2år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her en gutt på 2år som har slitt med forstoppelse over 2mnd. og skal begynne med Movicol i dag. Fikk beskjed av legen å gi første dag 1pose, andre dag 2 poser, 3-4dag-3poser,5-7dag-4poser. Noen med enfaring?

Anonym poster: 36cdbb63b315eb9a495a28ebaa8efc90

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min datter på 3 år har kronisk forstoppelse. Hun skulle ha en pose morgen og en pose kveld i en uke, så en halv pose morgen og en halv pose kveld videre. Er du sikker på at du har oppfattet riktig dosering?

Anonym poster: 78e75d53732ce9935df036238bdc8112

Skrevet

Hei og takk for svaret!

Ja, på lappen står antall poser: 1 2 3 3 4 4 4 første uka! Synes også dette er for mye!

Anonym poster: 893f1bb41fb837d0c36fb2834e3e9900

Skrevet

Det er en tømmingsfase. Dersom barnet bæsjer flytende før dere kommer opp i maksdosen, lærte vi at man kan gå ned til forventet vedlikeholdsdose. Så må man finne ut hvor mye det er.

Anonym poster: fba5665c5998e7f4cc2793ee0387db8c

Skrevet

Min treåring står på movicol nå og har gjennomgått det tømmeregimet med fra 1-4 poser i opptrapping over en uke. Vi fulgte til punkt og prikke og begynte med en vedlikeholdspose, men da ble hun tett igjen og vi måtte øke til to poser pr dag. Da er avførnigen myk og hun har tømming hver dag.

Anonym poster: 476354eaff013e37be24888a8694bf3f

Skrevet

Følg doseringen og husk på at det kan ta ca 3 mnd før tarmen normaliserer seg etter å ha blitt strukket og skadd etter forstoppelse. Vet dere om barnet reagerer allergisk på noen matvarer?

Jeg har nemlig to melkeallergiske gutter, hvor den ene gikk på Movicol ett år. Vi løste det i fruktmos som maskerte smaken bra. Så fant vi ut at det finnes en smakløs Movicol, men den er halvparten så sterk og man må huske å bruke dobbelt så mye! Gi også mye drikke:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...