Gå til innhold

Når begynte dere med ukelønn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hva var oppgavene barnet måtte gjøre, og hvor mye ukelønn får/fikk de?

Vurderer å begynne med ukelønn til syvåringen.

Anonym poster: a763e6553f846afdb1dad438c8e3f87a

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Min syvåring får ikke ukelønn, men hun får lønn for enkelte oppgaver og så varierer det om hun gjør de eller ikke. Feks 5 kr for å bære ut søpla, 5 kr for å skjære grønnsaker til tacoen eller andre middagsgrønnsaker, 1 kr for hver ting hun bærer inn når vi har handlet osv. Tar det litt på sparket.

Hun får ikke lønn for oppgaver som jeg mener uansett er hennes ansvar. Rydde på rommet, henge opp jakken og generelt rydde etter seg.

Endret av Førstemann
Skrevet

Har nettopp startet med det til ungene på 7 og 10 år.

De skal da sørge for at rommet sitt ser bra ut, og vaske det til helga, skifte sengeklær annenhver uke (får litt hjelp med å legge på trekk på dyna), og ta sine egne klær å legge på plass etter de er vaska.?

Ellers så skal de ta ut søpla, bære ned skittentøykurv, støvsuge og ellers hjelpe til med det jeg spør om.

Det viktigste er at de selv tar initiativ til å ha det ryddig irundt seg og hjelpe til. Jeg synes også det er viktig at de ikke skal gjøre husarbeid fra etter skolen til kvelds, må være en balanse slik at de også får gjøre ting de vil, ellers går de fort lei.

Anonym poster: 3b2a67b0a5c2d045582e791f575ae42d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...