Anonym bruker Skrevet 23. november 2012 #1 Skrevet 23. november 2012 På jobb hos mannen er det han og en til som har samme arb.oppgaver. Dvs, de kan ikke ha ferie samtidig. Nå har denne kollegaen spurt om mannen min har noen planer for neste sommer, fordi han ønsket å bestille ferietur allerede nå (som jeg jo skjønner) Saken er at jeg er gravid, med termin ca i midten av juli. (når da denne mannen ønsker ferie) og mannen min må jo da ha 2 uker pappaperm. Jeg er såpass kort på vei at vi ikke har fortalt det til noen, men jeg frykter jo at denne kollegaen har bestillt og betalt reise innen vi skal fortelle det til noen. Såh, må mannen fortelle det nå for at kollegaen ikke skal ta ferie, eller er det sjefen sitt problem? Anonym poster: b9aa07fac75b877aea51080fa6171c40
LuksusLiv Skrevet 23. november 2012 #2 Skrevet 23. november 2012 Jeg hadde nok fortalt det ja. Sjefens problem kan du si, men man vil vel ikke sette folk i ei knipe hvis man kan unngå det?
Anonym bruker Skrevet 23. november 2012 #3 Skrevet 23. november 2012 Jeg hadde nok fortalt det ja. Sjefens problem kan du si, men man vil vel ikke sette folk i ei knipe hvis man kan unngå det? Sant nok. Men jeg er knapt 7 uker på vei, og vil jo ikke at folk skal vite det før vi er litt mer sikre.... Anonym poster: df0a1f3bb3908a10edf98a679e52af0e
☆☆☆ Skrevet 23. november 2012 #4 Skrevet 23. november 2012 Eg ville fortalt kollegaen, så han kunne planlegge. Be han om å ikkje fortelle videre..
LuksusLiv Skrevet 23. november 2012 #5 Skrevet 23. november 2012 Jojo, ser den, men allikevel. Nå er ikke jeg en av de som tenker at det gjør så mye om man foreller om et svangerskap allerede etter noen uker. Ser ikke at det gjør så mye om folk får vite at man har abortert, men det er meg da. Hvis dere føler det blir helt feil så er det vel bare å la være å si noe.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2012 #6 Skrevet 23. november 2012 Er jo ikke unormalt å gå 3 uker over tiden da, og da blir det kanskje første uken i august? Kollegaen kan jo ikke vente med ferie for å se når du skal føde? Hadde heller sagt når eventuelt mannen din skal ha ferie, og jeg kjenner ingen son har tatt to uker pappaperm når babyen kom. Kanskje et par dager bare. Anonym poster: 515dab15083cc2728d1e522b7ff8b466
Anonym bruker Skrevet 23. november 2012 #7 Skrevet 23. november 2012 Er jo ikke unormalt å gå 3 uker over tiden da, og da blir det kanskje første uken i august? Kollegaen kan jo ikke vente med ferie for å se når du skal føde? Hadde heller sagt når eventuelt mannen din skal ha ferie, og jeg kjenner ingen son har tatt to uker pappaperm når babyen kom. Kanskje et par dager bare. Anonym poster: 515dab15083cc2728d1e522b7ff8b466 At han skal ta 2 uker er en rett han har som han selvsagt skal benytte seg av. Han har gjort det de andre gangene og skal gjøre det igjen. Alle han jobber med har gjort det samme. Nå viser det seg forøvrig at de allerede har bestillt tur, så da er det lite vi får gjort med det. Anonym poster: df0a1f3bb3908a10edf98a679e52af0e
Anonym bruker Skrevet 23. november 2012 #8 Skrevet 23. november 2012 Er jo ikke unormalt å gå 3 uker over tiden da, og da blir det kanskje første uken i august? Kollegaen kan jo ikke vente med ferie for å se når du skal føde? Hadde heller sagt når eventuelt mannen din skal ha ferie, og jeg kjenner ingen son har tatt to uker pappaperm når babyen kom. Kanskje et par dager bare. Anonym poster: 515dab15083cc2728d1e522b7ff8b466 Det er ingen i Norge i dag som går 3 uker over tiden, slutt å fantasere!! Anonym poster: 6732a9c6bd0140f1aeda9a8d04239da5
Anonym bruker Skrevet 23. november 2012 #9 Skrevet 23. november 2012 Er jo ikke unormalt å gå 3 uker over tiden da, og da blir det kanskje første uken i august? Kollegaen kan jo ikke vente med ferie for å se når du skal føde? Hadde heller sagt når eventuelt mannen din skal ha ferie, og jeg kjenner ingen son har tatt to uker pappaperm når babyen kom. Kanskje et par dager bare. Anonym poster: 515dab15083cc2728d1e522b7ff8b466 Hva?? Det er ikke normalt å gå 3 uker over tiden. Og jo, en mann har rett på 2 uker fri fra jobb etter babyen har kommet. Men om det er med eller uten lønn, er opp til arbeidsgiver. Anonym poster: 876c09591a1f9f708edb066f4c44a355
Anonym bruker Skrevet 23. november 2012 #10 Skrevet 23. november 2012 2 uker da, sorry. Uansett så kan ikke kollegaen sitte å vente med ferien. For babyen kan komme før eller etter terminen. Anonym poster: 515dab15083cc2728d1e522b7ff8b466
Anonym bruker Skrevet 23. november 2012 #11 Skrevet 23. november 2012 Skrev ikke om hva man har rett på, Skrev bare at jeg ikke kjenner noen som har tatt 2 uker ved fødsel. Anonym poster: 515dab15083cc2728d1e522b7ff8b466
Anonym bruker Skrevet 23. november 2012 #12 Skrevet 23. november 2012 Skrev ikke om hva man har rett på, Skrev bare at jeg ikke kjenner noen som har tatt 2 uker ved fødsel. Anonym poster: 515dab15083cc2728d1e522b7ff8b466 Bare fordi du kjenner kun svært lite engasjerte fedre, betyr ikke dette at det er normalen i samfunnet. En mann som ikke ønsker å hjelpe sin kone som akkurat har født, når han har lovmessig krav på det, er ingen mann i mine øyne. Anonym poster: 6732a9c6bd0140f1aeda9a8d04239da5
Anonym bruker Skrevet 23. november 2012 #13 Skrevet 23. november 2012 Jeg kjenner ingen som ikke har tatt disse to ukene for far etter fødselen. vi har tydeligvis forskjellig omgangskrets Anonym poster: 5045a15df5ce591a18b7f922e1c338e1
Gjest peacock Skrevet 23. november 2012 #14 Skrevet 23. november 2012 Oi, stort sett alle jeg kjenner har vel tatt disse to ukene...! Skjønner ikke at de som er fast ansatt vil la sjansen til å være hjemme med barnet sitt helt i begynnelsen gå fra seg... Det er sant at termin er fra tre uker før fødsel og til to uker etterpå... Så da er det ikke mye tid igjen til ferie til kollegaen. Hva med å drøfte saken med sjefen i stedet?
Hybelkanina Skrevet 23. november 2012 #15 Skrevet 23. november 2012 (endret) Jeg tror faktisk ikke jeg ville sagt noe ennå. Det er tidlig. Dessuten kan du med termin i midten av juli i prinsippet føde når som helst mellom midten av juni og frem til begynnelsen av august. Det er urimelig å ikke la denne kollegaen ta ferien sin i løpet av denne perioden og be ham ta den i mai eller september i tilfelle du skulle finne på å føde. Når dere kringkaster graviditeten får mannen din snakke med sjefen, det bør være mulig på et halvt års varsel å lære opp en annen kollega til å gjøre oppgavene din mann og denne kollegaen deler på i tilfelle det blir fødsel mens kollegaen er på ferie. Det vil jo bare være en fordel for sjefen å ha flere i backup. Endret 23. november 2012 av Hybelkanina
Anonym bruker Skrevet 23. november 2012 #16 Skrevet 23. november 2012 Som sagt, ferien er alt bestillt så det spiller liten rolle når vi annonserer det. Som ikke er før på nyåret likevel. HI Anonym poster: df0a1f3bb3908a10edf98a679e52af0e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå