Gå til innhold

Gave til barnets besteforeldre, når far er ute av bildet....tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min har en far som plutselig "meldte seg ut" av sin sønns liv. Bedre kan det vel ikke forklares, om man skal forholde seg kort..

Men foreldrene til faren, dvs guttens farmor og farfar er helt supre besteforeldre, som vi setter utrolig stor pris på. Så vi har veldig lyst til å kjøpe en julegave til dem. Men hva? Syns det er litt vanskelig å finne ne som både sier "bare en lite ting" OG "dere betyr ubeskrivelig mye!!!" ...

Noen tips??

Anonym poster: 2fc77d4556e3e6d75f89c0dea4b3e37f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp en liten ting og send med et julekort med bilde av ungen hvor dere skriver hvor glad dere er i dem og hvor stor pris dere setter på dem.

Anonym poster: d0abbc2ecea8cef15541c4d223c1168b

Skrevet

Lag fotobok med bilder av barnebarnet ?

Skrevet

Håndavtrykk og bilde av barnet.

Skrevet

I tillegg til å kjøpe noe... Få barnet til å lage noe, det ELSKER besteforeldre.

Jeg er litt i samme situasjon som deg...hva sier foreldrene hans til sønnens oppførsel - at han har meldt seg ut?

Anonym poster: 2d3032605cbda8be08fcfd223219a24f

Skrevet

Tusen takk for flotte tips!! :-)

Det tok litt tid fra pappaen meldte seg ut til jeg kontaktet besteforeldrene, for å spørre om de ville være mer delaktige i guttens liv igjen. Og de ble superglade for at jeg ringte og tok dette opp, for de syntes hele situasjonen var fortvilet og vanskelig å forholde seg til, uten å føle at de trampet på tær, tråkket over grenser eller såret noen. Men vi har en kjempegod dialog nå, og de treffer sønnen min ofte, både på eget og på hans initiativ. :-)

De tar fullstendig avstand fra det sønnen deres gjør, og har forsøkt å snakke ham til fornuft flere ganger. Dessverre til ingen nytte.. :-(

Hvordan fungerer det hos dere?

HI

Skrevet

Hvis sønnen din er gammel nok til å lage noe, så kan han jo gjøre det. Feks har jeg et år kjøpt julekuler i glass på panduro som sønnen min som da var 1,5år malte på med glassfarger. De ble veldig fine. Jeg holdt kula og styrte litt hvilken farge og hvor på kula han skulle male:) Er han noen år eldre er det jo omtrent uendelig med ting han kan lage.

Anonym poster: 8a70a57dd108e24aca2069b28d9eff8e

Skrevet

Gjør i stand en liten kurv med noe julegodt til dem kanskje?

en liten julestjerne, hjemmelagde pepperkaker, gløgg, noe barnet har laget (for eks, et selvpyntet syltetøyglass fylt med twist, om barnet er for lite så kan du "male" hånden hans med glassmaling og få håndavtrykk på glasset, knyt et bånd rundt lokket)

det er ingen gaver som sier så mye som de gavene man "lager" selv. Det betyr litt at de tingene man har laget er laget akkurat til dem og ingen andre.

Anonym poster: 69aba2d3e580cf7f4ae6f9c2abbab9e5

Skrevet

Sønnen min har en far som plutselig "meldte seg ut" av sin sønns liv. Bedre kan det vel ikke forklares, om man skal forholde seg kort..

Men foreldrene til faren, dvs guttens farmor og farfar er helt supre besteforeldre, som vi setter utrolig stor pris på. Så vi har veldig lyst til å kjøpe en julegave til dem. Men hva? Syns det er litt vanskelig å finne ne som både sier "bare en lite ting" OG "dere betyr ubeskrivelig mye!!!" ...

Noen tips??

Her sender jeg bhg bildet (eventuelt annet fint bilde) til besteforeldre og oldeforeldre på far siden samt noe som barna har laget. I år har jeg kjøpt julekuler på kid som de har malt.

I fjor var jeg på nille å kjøpte en av disse lag selv kalenderne som jeg hadde tegninger ung hadde laget og noen bilder i.

Bestefaren jobber på kontor så han fikk et år en musematte med bilder og på skrift.

De har malt bilder på lerret, laget juleengler og julenisser (sånne pakker de selger på hobbybutikker.)til mine egene foreldre har vi malt på

krus et år, malt på glasskrokker og fylt med twist et annet år.

Stort sett blir de glad for ting barnet har laget selv, det er mer spesielt for de en noe man kjøper i butikken som de kan kjøpe selv.

Nå fikk jeg ikke med meg

(om du har skrevet det) hvor gammel barnet ditt er men maling på glass eller kopper er noe de fint kan gjøre som ganske små. Mine var 1 og 2 da vi lagde krus, selvsagt er det ikke akkurat noe mønster eller bildet på koppen mest streker men mine foreldre bruker de koppene til kaffen hver dag og syntes de er kjempefine.

Anonym poster: c0c0dbfcfecdd0bd2140978c43de55e3

Skrevet

Innrammet bilde , fotobok, noe barnet har laget etc.

Så flott at du har så god dialog med besteforeldre selv om far ikke gidder!!

Andre ting.. kaffekrus med bilde av barnet på etc.

De vil sikkert bli glade for noe å vise andre, tenker jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...