Anonym bruker Skrevet 23. november 2012 #1 Skrevet 23. november 2012 Etter mange treningsløse år, med svangerskap og fødsler innimellom, har jeg endelig fått ut finger'n og tatt opp treningen igjen. Foreløpig i form av jogging, men med tanker om å supplere med styrketrening etterhvert som terrenget blir for snedekket og glatt til løping utendørs. Jeg har alltid fått litt småsmerter/"trykk" foran på leggen etter løping, også den gang da, for ørten år siden, da jeg løp mange mil flere ganger i uka. Men nå er det liksom hakket mer merkbart enn det har vært noen gang før. Det gjør ikke vondt hverken når jeg løper eller når jeg beveger meg etter løpingen, men jeg merker at jeg har en skinnlegg, for å si det på en flåsete måte. Kjenner liksom et-eller-annet nedi der! Og masserer jeg, eller presser fingertuppene mot skinnleggen, gjør det vondt.. Høres dette ut som beinhinnebetennelse? Evy noe annet? Eller er det normal ømhet etter løping? Vet jo at belastningen (og dermed også evt smerter) skal sitte bak i leggen..men kommer kanskje litt foran også om løpestilen ikke er heeelt optimal?!? (Aner ikke om det har betydning, men jeg er tyngre nå enn før. Og jeg løper ca 5-6 km et par ganger i uka i relativt flat skog.) Anonym poster: 98e3857aa55df631e8351e46fef56a19
Caprica Skrevet 23. november 2012 #2 Skrevet 23. november 2012 Jeg har hatt beinhinnebetennelse men.det var etter et kraftig slag på skinneleggen.. gjorde veldig vondt å gå/løpe i lang tid etterpå. I etterkant gikk jeg et slags "søkk" i selve beinet, fikk en blodansamling under beinhinna som eroderte bort litt av beinet kan det virke.som Kan du se noe på huden?
Anonym bruker Skrevet 23. november 2012 #3 Skrevet 23. november 2012 Det ser helt normalt ut.. :-) HI Anonym poster: 98e3857aa55df631e8351e46fef56a19
#Ariadne# Skrevet 23. november 2012 #4 Skrevet 23. november 2012 Jeg hadde samme type smerter når jeg startet å jogge. Gikk over etter noen uker . Hørt om fler som har hatt samme problem , så tror det er normalt :-)
Anonym bruker Skrevet 23. november 2012 #5 Skrevet 23. november 2012 Dette høres ut som benhinnebetennelse. Gå til legen og få en kur på bettennelesdempende, og evt henvisning til fysioterapaut som kan behandle det. Kvile fra det som trigger smertene er viktig, start med trening i basseng, sykling, styrke osv. Jeg har slitt med benhinnebetennelse i over 2 år, gikk lenge med det før jeg søkte hjelp, noe jeg virkelig angrer på!!! Sist jeg var hos legen med dette var det snakk om operasjon... Ikke la det gå så langt med deg!!! Anonym poster: 8e0694d2a469a93cc5800f206602ea12
Hybelkanina Skrevet 23. november 2012 #6 Skrevet 23. november 2012 Kan høres sånn ut. Jeg har hatt det et par ganger og det blir ufattelig vondt om du ikke tar hensyn og gjør noe med det. Kutt ut løping en stund, og kjøp Ibux-gele. Masser det inn i leggen et par tre ganger om dagen i en ukes tid. Fungerte veldig fint her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå