Anonym bruker Skrevet 23. november 2012 #1 Skrevet 23. november 2012 Barna har heldigvis aldri hatt det, og alt jeg har lest om dette tilsier at det er helt ufarlig, og at det går over av seg selv innen 2-15 min... Jeg har lagt å undret på min reaksjon i hele natt (sov så mye i går så lite søvn å hente i natt). Hadde du ringt ambulansen dersom ditt barn fikk feberkramper? Anonym poster: d2dba7ecf18ff18c2784c0de2f64f78a
Anonym bruker Skrevet 23. november 2012 #2 Skrevet 23. november 2012 Jeg har kjørt ambulanse i 7 år, og vært på mange feberkramper. Du gjør ikke noe galt ved å ringe 113! Særlig første gang foreldre opplever det, synes de det er voldsomt og blir redde. Kle av barnet, gi paracet dersom de ikke har fått det, sett deg der det er litt kaldere og tørk barnet med en kjølig klut... Heldigvis ser det verre ut enn det er! Anonym poster: 1408501d474e64c864cd38f05dc12e4a
Anonym bruker Skrevet 23. november 2012 #3 Skrevet 23. november 2012 Hva hadde du reaksjon på da HI? Eller missforsto jeg deg? Min gutt har hatt det to ganger, og vi har fått beskjed om å ringe 113 uansett når han får feberkrampe. Første gang han fikk det stoppet hjeret å slå og vi måtte gi hjerte lunge redning til ambulansen kom, da var han13 mnd gammel. Vi fikk konstatert at han ikke har vanlige feberkrampe anfall men komplekse anfall så for ham ER det farlig. Andre gangen var han 18 mnd ambulanse kom da også samt tur til legevakt for sjekk selv om legen var med ambulansen hjem til oss så ville hun ha ham til observasjon der en god stund etter anfallet var over. Når han får neste gang må han legges inn på sykehus for å utredes for epilepsi og andre anfalls sykdommer. Og jeg skal si deg at det å oppleve feberkramper unner jeg ikke min verste fiende! Det er helt jævlig! Jeg er fremdeles overrasket over at jeg klarte å holde hodet kaldt og handle i steden for å få panikk. Skikkelig ut av kroppen opplevelse... Men som hun ambulanse arbeideren sier så må man gjerne ta yttre virkemiddel i bruk for å få ned temperaturen. Andre gang han fikk krampen sprang jeg på badet og spylte ham med vann fra dusjenog det sa legen gjorde at hjertet slo under anfallet den gangen insteden for å stoppe igjen... Huff, jeg kan fremdeles høre han på amk sentralen sin stemme si : "fortsett hjerte lunge redning 30-2, 30-2! Luftambulansen er på vei!!!" Blir helt dårlig av å tenke på det.... Men den mannen var helt fantastisk!Samme med ambulanse personellet! Dere gjør en fantastisk jobb! Anonym poster: a3490ced50412dbb0cbcc76bb106e109
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå