Gå til innhold

Hva synes dere om dette?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er vikar (eneste vikaren) og alle på jobben prater om og planlegger julebordet nå om dagen. De skal bort på overnatting og alle gleder seg. Unntatt jeg da, for jeg er ikke invitert. Jeg synes det er råttent gjort. Har kun jobbet der ett par måneder.

 

Anonym poster: 2e68fc3e3df38cc5d897ce4b869642f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke invitert??? Hva er det for slags råttent opplegg?!

 

Alle som jobber på arbeidsplassen når julebordet holdes bør inviteres med. Til og meg jeg som kun er student i praksis er invitert med på julebord med praksisplassen. Det kalles inkludering og å skape et godt arbeidsmiljø.

 

Fy søren så råttent gjort! Kan du ta det opp med sjefen?

 

Anonym poster: c91ca4e059659986e34b0632113a215b

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Dårlig gjort! Jeg er stor motstander av ekskludering!

Skrevet

Noe så idiotisk! Det julebordet burde jo være en ypperlig sjanse til å bli godt kjent med alle på. Det der hadde jeg virkelig tatt opp. Sikker på at det ikke er de misforståelse eller glipp?

Skrevet

I tillegg er jeg på "fellesmailen" på kontoret, så jeg får alle mailene som blir send ut internt til alle. Og der er de så glade atte fordi alle skal på julebord og ikke en eneste en har meldt frafall. Det er også sendt en liste med alle navnene (unntatt mitt) hvor man skulle krysse av om man ønsket å overnatte en eller to netter.. De reiser tidlig fredag i neste uke, så jeg blir sittende alene på jobb den dagen. Føler meg ikke veldig inkludert nei :(

 

 

Anonym poster: 2e68fc3e3df38cc5d897ce4b869642f1

Skrevet

I tillegg er jeg på "fellesmailen" på kontoret, så jeg får alle mailene som blir send ut internt til alle. Og der er de så glade atte fordi alle skal på julebord og ikke en eneste en har meldt frafall. Det er også sendt en liste med alle navnene (unntatt mitt) hvor man skulle krysse av om man ønsket å overnatte en eller to netter.. De reiser tidlig fredag i neste uke, så jeg blir sittende alene på jobb den dagen. Føler meg ikke veldig inkludert nei :(

 

 

Anonym poster: 2e68fc3e3df38cc5d897ce4b869642f1

 

Men har du ikke snakket med sjefen om det? Du må jo det :-)

Skrevet

Snakk med sjefen din. Dette er forferdelig av de.

 

Anonym poster: 41026ea34b309ebbb85293700dce8315

Skrevet

Jeg har ikke snakket med sjefen, synes sånn er så vanskelig. Dette er ikke min sterke side! Har ikke så lyst til å være med nå uansett. Men er enig at jeg burde ta det opp med min sjef.

 

HI

 

Anonym poster: 2e68fc3e3df38cc5d897ce4b869642f1

Skrevet

Så dårlig gjort.

Jeg er også vikar , men her får jeg være med på julebordet.

Derimot så får ikke alle andre være det.

Av div årsaker.

Det synes jeg er råtten personalpoletikk, og har tatt det opp med min nærmeste leder, selv om jeg ikke har noe med det!

Skrevet

Fy flate så dårlig gjort!! Forstårcat dt ikke er så kjekt å ta dette opp med sjefen, men når noen snakker om det hadde jeg lett slengt ut en kommentar. Det er utrolig dårlig gjort, vikarer som har vært der flere mnd bør absolutt inkluderes!

 

Anonym poster: acf5d29da299e53a67aac69fa2cfb778

Skrevet

Har dere en tillitsvalgt da? Ta det opp med h*n i tilfelle.

 

Jeg jobbet i en midlertidig stilling tidligere - som da ikke var fast. Gjennom en kollega på nabokontor-bygget, fikk jeg vite at alle skulle på team-tur til England. Dette hadde ingen på kontoret mitt sagt noenting om.

 

Kollegaen min ble skikkelig sur på mine vegne, og satte himmel og jord i bevegelse for at jeg også skulle bli med. På kontoret der jeg jobbet, mente de turen kun var for fast ansatte. Mens på min kollegas kontor, skulle både vikarer og de faste være med. Det ble til at jeg også fikk reise, men følelsen av å ikke bli inkludert er veldig kjip :-(

 

Dårlig!

Skrevet

Hvis du bare er inne i et kortvarig vikariat og gjerne hjennom et vikarbyrå synes jeg ikke det er rart. Du tilhører jo ikke den faste staben.

 

Anonym poster: 06fe60a9b9e9cc7c7ae4b43dc6888647

Skrevet

Det er ganske vanlig dessverre at vikarer ikke blir invitert på julebord rundt om. Jeg vet om steder der folk har jobbet 80-100% i et år eller to men er bare vikar ikke fast ansatt og derfor ikke år delta....

Utrolig tragisk

 

Anonym poster: 7353b25c0342e5975b289207495e0205

Skrevet

Kjempedårlig gjort, alle ansatte (vikar eller ikke) skal jo være med på julebord. Julebordet handler jo om å bygge et godt arbeidsmiljø, men det de gjør nå er det motsatte! Du bør absolutt ta det opp med sjefen din, men jeg skjønner at du ikke har lyst til å dra nå.

Skrevet

Så fjernt. Jeg hadde ikke sagt noe før i alle fall. Kanskje når vikariaret var over.

Skrevet

Nå er jeg ikke for at studenter/elever skal være med...

Men du jobber jo det. Det har nok mer med forglemmelse å gjøre enn at de ikke vil ha deg med:)

Spør en av de du kjenner best om julebordet ikke gjelder for vikarer, for det gjør det de aller fleste andre steder...

 

Anonym poster: c96b52dae5e66b84bebbeaea03ffd446

Skrevet

Selv om det kanskje ikke er vanlig at vikarer ikke blir invitert ( er ikke kjent med hvordan dette blir gjort) så er det dårlig at de ikke har invitert deg, siden du er eneste vikaren. At de ikke føler skam når de diakuterer dette og du sitter der, det er rett og slett råttent.

Skjønner godt at du synes det er vanskelig å nevne det for sjefen, du føler sikkert at du tvinger de til å invitere deg også. Og da får du ingen glede av dette julebordet.

Skrevet

Det har skjedd en glipp, selvfølgelig er du invitert!!

Skrevet

Jeg er vikar, jeg er invitert på lik linje med de faste

Skrevet

Trenger man folk på jobb i tiden julebordet skal arrangeres er det helt naturlig at den drittjobben tilfaller en vikar, i motsatt fall må de ha glemt deg ved en feil :)

 

Anonym poster: 95734a013b6f20847330f3f1e59290e3

Skrevet

Nå er jeg ikke for at studenter/elever skal være med...

Men du jobber jo det. Det har nok mer med forglemmelse å gjøre enn at de ikke vil ha deg med:)

Spør en av de du kjenner best om julebordet ikke gjelder for vikarer, for det gjør det de aller fleste andre steder...

 

Anonym poster: c96b52dae5e66b84bebbeaea03ffd446

Hvorfor skal ikke studenter og elever inviteres hvis vikarene skal det?

 

Anonym poster: 06fe60a9b9e9cc7c7ae4b43dc6888647

Skrevet

Jeg har vært vikar flere steder før, og alltid blitt invitert med på julebord/seminar/sommerfest og overnattingsturer. Jeg fikk i utgangspunktet kontrakt for ett halvt år med mulighet for forlengelse.

Dette er heller ingen jobb hvor det må være noen på jobb. Det blir bare mer å gjøre før/etter.

Jeg synes dette er litt sårt.. Har aldri opplevd å bli utestengt sånn i jobbsammenheng før :(

 

Anonym poster: 2e68fc3e3df38cc5d897ce4b869642f1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...