Gå til innhold

Dere som har prøvd riestimulerende akupunktur...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid etter behandlingen begynte det å skje noe? Og hvor lang tid tok det til barnet ble født?

Anonym poster: 5c875b042e088867280c39e31affe1be

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Anonym poster: 5c875b042e088867280c39e31affe1be

Skrevet

Jeg tok først fire ganger med modningsakupunktur og så en gang med igangsettingsakupunktur tre dager før termin. Da sa akupunktøren at du går ikke over tiden. Den kan jeg garantere deg! Disse to punktene lyver aldri. 12 timer etterpå begynte vannet å gå og lillegull ble født ca 24 timer etter at jeg fikk nålene:)

Anonym poster: a2aeb7585340ef4704cd81be5981aa62

Skrevet (endret)

Jeg gikk til modningsakupunktur med minstemann. Hun satte nåler fra uke 38 som skulle kunne sette igang (men det forutsetter naturligvis at man er moden!). Hadde 4-5 slike behandlinger med strøm på nålene uten at noe skjedde. Siste gangen (dagen etter termin) ba jeg henne øke strømmen så jeg nesten lå og hoppet på benken :) Hadde denne behandlingen fredag ettermiddag og natten etter startet fødselen.

Endret av Hybelkanina
Skrevet (endret)

Jeg fikk riestimulerende, men jeg var allerede i fødsel. Akupunktren skulle bare få mer fart i riene. Jeg kan ikke si jeg merket noe til det, riene tar seg naturlig opp når man er i gang uansett. Barnet ble født 6 timer senere, da hadde jeg hatt nokså regelmessige rier i 9 timer før akupunkturen. Alle mine fødsler har tatt mellom 13 og 16 timer. De tre andre uten akupunktur.

Endret av Elsker livet
Skrevet

Jeg ventet et veldig stort barn, estimert til 5,5 kg til termin, så vi ønsket det jo ut så tidlig som forsvarlig mulig.

Satte modnings og riestimulerende akupunktur i slutten av uke 36, den natten hadde jeg sinnsykt med maserier. Holdt på i mange timer med regelmessige kynnere/maserier hvert tiende minutt og jeg trodde nesten fødselen skulle starte, men det gav seg igjen.

Var tilbake to dager senere (akkurat bikket uke 37) og fortalte jordmor som satte nålene hvordan effekten hadde vært, hun ville da sjekke meg for modning. Jeg var helt moden og hadde 3 cm åpning, så hun strippet meg og satte en runde til med riestimulerende nåler. Jeg fødte dagen etter, fikk en stor jente på 4858g i uke 37.

Anonym poster: 2e968966f994f0492a5e7a79a81051e4

Skrevet

Med storesøster var det modningsakupunktur/åpningsakupunktur som gjorde at hun kom. De hadde satt meg i gang pga vannavgang. Hadde fått max piller oppi og fått fullt drypp. De ville "avlyse" og sette meg opp til ks når morgenskiftet kom når jeg ga etter og sa at jeg kunne prøve akupunktur.

Hun kom, satt nålene, lot det stå i x antall minutt eller hva det var. Når hun tok de ut gikk jeg fra ca 4 cm til full åpning, presse i 62 min og født på et par timer.

Med lillebror så er jeg usikker på hvordan eksakt virkning det hadde for jeg va om det fra starten pga den gode effekten det hadde når jeg skulle føde storesøster.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...