Anonym bruker Skrevet 22. november 2012 #1 Skrevet 22. november 2012 Vet dere alltid om at avdelingen til barnet deres går på tur? Det har hendt oss nå et par ganger at de har vært ute på tur uten at vi har fått beskjed. Barnet går på småbarnsavdeling og har en fast dag i uka de går på tur/finner på noe som gjør at barnet bør være der til kjernetid starter, og det er vi hvis ikke ringer jeg ned og sier i fra. Vi har da kommet etter at kjernetid har startet, og de har da vært på tur utenom turdagen og ingen kan fortelle oss hvor slik at jeg kunne ha kjørt barnet dit. Jeg prøver å komme til kjernetid, men har tvillinger som også skal gjøres klare med amming, ny bleie osv. Kan jeg be om å få vite på forhånd når de skal på tur eller er det urimelig? Anonym poster: 58ee192843f03c0d4d96096b442cd0df
Gjest SprøstektLøk Skrevet 22. november 2012 #2 Skrevet 22. november 2012 Kjernetid er kjernetid, ungen skal jo helst være der til da. Men de burde jo hatt faste turdager? Ville heller begynt litt før om morningene, selv om jeg skjønner godt det ikke er lett
Lille♥mitt Skrevet 22. november 2012 #3 Skrevet 22. november 2012 Der jeg jobber er det vanlig praksis å ringe til barnehagen og si fra på morgenen dersom barnet kommer etter kl 10, med mindre man har faste avtaler om å levere sent noen dager. Nettopp fordi slike ting ikke skal oppstå. Tror det blir litt tungvint for barnehagen og ringe hjem til alle foreldrene på morgenen for å informere om at de kanskje skal på tur.. Men du kan alltids spørre
beibilykke Skrevet 22. november 2012 #4 Skrevet 22. november 2012 Selvsagt kan du be om det. Det er jo barnehagen som lager månedsplan og den bør de jo forholde seg til ift tur etc.be om at de skriver på tavle/lapp hvor ferden går så du i det minste kan kjøre å se etter de. Det gjør de her hvertfall. Syns også månedsplanen avviker en del fra hva som faktisk skjer.. litt irriterende
Anonym bruker Skrevet 22. november 2012 #5 Skrevet 22. november 2012 Dagen begynner veldig tidlig her, jeg gjør mitt beste. Kjernetid begynner 9.30. Anonym poster: 58ee192843f03c0d4d96096b442cd0df
Anonym bruker Skrevet 22. november 2012 #6 Skrevet 22. november 2012 Det at barnehagen drar på tur utenom turdagene i tillegg til på turdagene hadde jeg ikke sett på som noe negativt. Det med kjernetid er jo for at de skal kunne gjøre nettopp sånne ting. Kommer du etter kjernetiden, så må du regne med at de kan være borte. Det du likevel bør kunne regne med, er å kunne finne ut hvor de er så du kan kjøre dit eller at barnet kan være på en annen avdeling til de kommer tilbake igjen. Anonym poster: a2121dcca5cf2d791137ad0418fac72a
Anonym bruker Skrevet 22. november 2012 #7 Skrevet 22. november 2012 Akkurat det er jo en av grunnen til kjerne tid; å kunne finne på noe spontant. Jeg er vant til faste turdag, og at de finner på mye utenom det. Synes det er supert. Anonym poster: 499b710d6340a7a33730e582f7cef2a2
maxim Skrevet 22. november 2012 #8 Skrevet 22. november 2012 Det er derfor de har kjernefysisk for at innenfor den tiden så kan de f.eks dra på spontaneturer og antar at de barna som ikke har kommet ikke kommer så lenge de ikke har fått beskjed om at barnet kommer senere eller blir hentet før
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 22. november 2012 #9 Skrevet 22. november 2012 Selvsagt kan du be om det. Det er jo barnehagen som lager månedsplan og den bør de jo forholde seg til ift tur etc.be om at de skriver på tavle/lapp hvor ferden går så du i det minste kan kjøre å se etter de. Det gjør de her hvertfall. Syns også månedsplanen avviker en del fra hva som faktisk skjer.. litt irriterende Syns det er helt flott at barnehagen går på tur dager det ikke er planlagt. Er litt impulsive. Om det er dårlig kommunikasjon så får dere heller etterlyse litt bedre informasjon. Det er vanlig at en av de ansatte på tur har med en telefon, slik at de kan ringe etter hjelp om det skulle oppstå ulykker. Der jenta mi går, er det dit vi ringer om vi kommer etter 10 og alle barna er på tur. Funker helt fint Skjønner ikke helt hva det er å irritere seg over.. Det er værre om de begynner å kutte mye i turene som allerede står på planen spør du meg..
Lille♥mitt Skrevet 22. november 2012 #10 Skrevet 22. november 2012 Forresten, så har vi alltid med oss en mobiltelefon når vi drar på tur. Så hvis noen kommer litt sent, så er det alltid mulig å få tak i oss for å finne ut hvor vi er. Dette synes jeg du kan forlange, så kan du ihvertfall få tak i dem. Og telefon bør de jo uansett ha med, i tilfelle det skulle skje en ulykke eller lignende.
:o) :o) :o) Skrevet 22. november 2012 #11 Skrevet 22. november 2012 Som flere skriver over her, så er det jo nettopp pga av slike spontane turer de har kjernetid. Hos oss begynner også kjernetiden kl 9.30. Dersom vi er for sen med levering må vesla være igjen i barnehagen sammen med en annen avdeling. Nå jobber ikke jeg i barnehage, så jeg vet ikke hvordan det er om en ønsker å kjøre barna til der de er på tur, men vil tro det blir litt styrete, spesielt på småbarnsavdelingen. Tenker da på f.eks hvor mange vogner de har med på turen, eller hvor mye mat, drikke o.l. Blir litt dumt om de må pakke ekstra med seg, tilfelle det dukker opp flere barn. Er ikke sikkert dette er noe problem for barnehagen da... Bare slik jeg tenker:)
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 22. november 2012 #12 Skrevet 22. november 2012 I vår barnehage drar de også på tur uten at det er oppsatt på månedsplanen. De tar det litt etter været og er det fint vær så drar de ofte på tur, så om jeg leverer etter kl.09 (kjernetid) så ringer jeg alltid i forkant for å gi beskjed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå