Anonym bruker Skrevet 22. november 2012 #1 Skrevet 22. november 2012 Skal ha en gjeng gutter i 1.klasse på barnebursdag. Hva skal vi gjøre??? Noen som har forslag til leker/spill eller andre ting vi kan finne på? Har ikke erfaring fra barnebursdager, har bare hatt et par venner fra barnehagen på bursdagsbesøk før... Anonym poster: 10cc460644b6b7a66e26d944771b7ad5
optimist77 Skrevet 22. november 2012 #2 Skrevet 22. november 2012 Jeg tenker at 6 åringer fint kan underholde seg selv med lek jeg da men...Er været ok, kanskje de kan være ute en del av bursdagen?Jeg mener vi ikke bør gjøre ting så komplisert jeg da.En kan vel ikke forvente at man som foreldre må ha et opplegg i en slik type barnebursdag.Noe av det jeg husker fra de barnebursdagene jeg var i, var at vi lekte stolleken.Utrolig morsomt egentlig Samme var flasketuten peker på. Husker vi var mye ute i bursdagene hvor vi lekte gjemsel eller boksen går.Også veldig morro:)
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 22. november 2012 #3 Skrevet 22. november 2012 Jeg synes absolutt foreldrene burde styre leken litt! Men jeg har dessverre ikke slå mange forslag, har ikke så mye erfaring med slikt
Anonym bruker Skrevet 22. november 2012 #4 Skrevet 22. november 2012 Har veldig lyst til å finne på noe ute, men det blir fra 17-19 på en ukedag, det er mørkt ute og meldt masse regn... Tror nok vi må styre leken litt. Vet ikke helt hva 10-12 viltre gutter klarer å finne på, vil ikke ha huset rasert heller. Stolleken var godt tips. Noen flere tips? HI Anonym poster: 10cc460644b6b7a66e26d944771b7ad5
Anonym bruker Skrevet 22. november 2012 #5 Skrevet 22. november 2012 2 lakrissnører knyttet sammen rundt en seigmann, 1 barn i hver ende av snøret,1.mann til å få spist seg inn til seigmann.Flere "par" kan gjøre det parallelt. Bro, bro brille. Tyven, tyven skal du hete. Danse, sett på "kul" musikk du vet barna liker. Fiskekonkurranse for å få godteripose, sett så på en filmsnutt og det hele hører seg litt ned. Anonym poster: f0b68b8ee389f3f6364b836839c69a1a
Anonym bruker Skrevet 22. november 2012 #6 Skrevet 22. november 2012 Og jeg glemte: Blindebukk. Viskeleken. Anonym poster: f0b68b8ee389f3f6364b836839c69a1a
Akkurat passe mange Skrevet 22. november 2012 #7 Skrevet 22. november 2012 (endret) Du bør nok styre ganske mye ja, og ikke slippe dem fritt dersom du ikke ønkser det da. Ting som har vært populært her: *Sette hele på grisen (bind for øynene, tegn en gris på et stort ark, barnet får en hale med teip eller tegnestift på og skal feste den på riktig plass). *Snor med blyant i rundt livet- prøve å få blyanten ned i en *flaske *Binde runde kjeks med hull i i en snor og henge i døråpningen. 2 og 2 konkurrere om å spise opp først uten å bruke hendene. *Danselek- danse til musikk, musikken stanser og barna skla stå helt stille- den som beveger seg går ut. *Spise lakrissnører uten å holde i med fingrene. *Pictionary- få et ord eller person- tegne eller mime dette for de andre på laget. Laget som først greier 5 ord feks vinner. *Fisking- godtepose (på slutten av bursdagen) Hadde bursdag for min 6 åring (jente) i august. Vi hadde noe av dette- men det var veldig fint vær denne dagen så vi var ute og jentene hadde også en del frilek i lekestua med dokker og på trampoline osv. Hadde ikke mye opplegg for sønnen min da han var seks- hadde spøkelsesfest, men burde hatt mer styring for det var mange aktive kan man si Endret 22. november 2012 av Akkurat passe mange
<3 2G <3 Skrevet 22. november 2012 #8 Skrevet 22. november 2012 En gjeng med gutter er enkelt synes jeg. Gi de mat og kake, pakk opp gaver og fri lek. Plutselig er det gått 2 timer :-)
optimist77 Skrevet 22. november 2012 #9 Skrevet 22. november 2012 Ja, enig at leken bør styres i den forstand at ikke huset blir rasert...hehe...Ei venninne har nettopp hatt bursdag for sin 6 åring.Ca trekvarter/halvtime før bursdagen var ferdig kledde de på seg uteklær og lyste med lommelykter ute i hagen etter godteposer som var hengt rundt trærne, hekken osv sammen med refleks.Ungene syns det var kjempespennende og foreldrene glade for at dem var påkledd. Det var regnvær, men alle hadde fått beskjed om å ha med uteklær etter værforholdene, så det gikk bra:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå