Anonym bruker Skrevet 22. november 2012 #1 Skrevet 22. november 2012 Hva får man i støtte? Nav, lånekassen, bostøtte osv. Jeg finner ikke ut av dette. Hva har dere utbetalt i måneden? Anonym poster: 9a195692a6d7151ef2298b387df48e78
Anonym bruker Skrevet 22. november 2012 #2 Skrevet 22. november 2012 Jeg får: overgangsstønad ca 10 000 foreldrepenger ca 10 000 Bidragsforskudd 1430 Dobbel barnetrygd 1940 Stipend fra lånekassen ca 8000 Får ikke bostøtte når man får så mye annet som meg. Som du ser har jeg ca 30 000 i mnd. Betaler 10 % skatt Anonym poster: 63a4e6ff2be8234eadd6f238c3d3f3f6
Anonym bruker Skrevet 22. november 2012 #3 Skrevet 22. november 2012 Oj!! da har du mer i mnd enn meg som er ferdigutdannet og jobber 100%... nedtur! Anonym poster: ee79ea40c8fd1e9fa64996031e2ae86a
Anonym bruker Skrevet 22. november 2012 #4 Skrevet 22. november 2012 Oj!! da har du mer i mnd enn meg som er ferdigutdannet og jobber 100%... nedtur! Anonym poster: ee79ea40c8fd1e9fa64996031e2ae86a Ja, det er egentlig ganske sykt. Har ikke lyst til å bli ferdig med studiene og begynne å jobbe engang Anonym poster: 63a4e6ff2be8234eadd6f238c3d3f3f6
Anonym bruker Skrevet 22. november 2012 #5 Skrevet 22. november 2012 Men er det noe spesielt som gjør at du får så mye om jeg kan spørre?:-) Anonym poster: ee79ea40c8fd1e9fa64996031e2ae86a
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 22. november 2012 #6 Skrevet 22. november 2012 Man får vel bare foreldrepenger en gitt tid? Samme med stipend, etter et år skal det egentlig bli lån som vanlige folk.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2012 #7 Skrevet 22. november 2012 Men er det noe spesielt som gjør at du får så mye om jeg kan spørre?:-) Anonym poster: ee79ea40c8fd1e9fa64996031e2ae86a Hmm, tror ikke det.. Hadde studert i 2 år da jeg fikk barn, tar permisjon i år, og har ett år igjen på skolen før jeg er ferdig utdannet. Faren har absolutt null kontakt med barnet. Jobbet heldigvis ganske mye ekstra i tillegg til skole i fjor, får foreldrepenger deretter (noe alle får i permisjon. Når barnet fyller et år faller altså disse 10 000 bort.) Overgangsstønaden får jeg i 3 år. Bidraget er jo ikke det høyeste og dobbel barnetrgd får alle aleneforeldre Når man tar fødselspermisjon fra studiene får man alt det som skulle vært lån og stipend det året, i stipend. Anonym poster: 63a4e6ff2be8234eadd6f238c3d3f3f6
Anonym bruker Skrevet 22. november 2012 #8 Skrevet 22. november 2012 Man får vel bare foreldrepenger en gitt tid? Samme med stipend, etter et år skal det egentlig bli lån som vanlige folk. Ja, foreldrepenger er "lønna" man får i permisjonsåret hvis man har hatt jobb året før. Og det har jeg da Anonym poster: 63a4e6ff2be8234eadd6f238c3d3f3f6
Anonym bruker Skrevet 22. november 2012 #9 Skrevet 22. november 2012 Overgangsstønad: 13 500 (før skatt) kan ha det i tre år, noen ganger lenger, men er regler for det. Stipend: (20 000 i august og januar) 8000 i åtte måneder av året, ingenting i juni og juli. 60% må betales tilbake når du er ferdig og studere. Barnetrygd: for et mer barn enn du har. Bostøtte: er behovsprøvd så avhenger av boutgifter. Stønad til barnetilsyn: 60%(?) av utgiften Barnetrygd: avhenger av fars inntekt. Småbarnstillegg: avhenger av barnets alder. Å være alenemor og student er ofte mye bedre "betalt" enn mange jobber. Skatteklasse 2 får du også. Helt sjukt Anonym poster: 6b4582a1b5238bebaaf6dd02fdf083a3
Anonym bruker Skrevet 22. november 2012 #10 Skrevet 22. november 2012 Mente barnebidrag andre ganger det står barnetrygd. Anonym poster: 6b4582a1b5238bebaaf6dd02fdf083a3
Anonym bruker Skrevet 22. november 2012 #11 Skrevet 22. november 2012 *gangen Hjelpes... Anonym poster: 6b4582a1b5238bebaaf6dd02fdf083a3
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 22. november 2012 #12 Skrevet 22. november 2012 Man får vel bare foreldrepenger en gitt tid? Samme med stipend, etter et år skal det egentlig bli lån som vanlige folk. Ja, foreldrepenger er "lønna" man får i permisjonsåret hvis man har hatt jobb året før. Og det har jeg da Anonym poster: 63a4e6ff2be8234eadd6f238c3d3f3f6 Jamen dette er jo tidsbegrensede penger, det samme med stipend fra lånekassen. Men er jo bare å spare så klarer man seg som student også. Bare plutselig mye mindre penger
Anonym bruker Skrevet 24. november 2012 #13 Skrevet 24. november 2012 Jeg jobber som vikar som lærer samtidig som jeg tar utdannelse for å bli lærer. Jeg får litt overgangsstønad og litt andre stønader fra Nav som jeg nå ikke husker hva er. Men det er ikke så mye når man har masse utgifter. Gleder meg til jeg kan få full utelling i lønn som lærer. På den riktige siden av 400.000 Anonym poster: f80e0549fa0fe56e47fb4a8ad9b50d95
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 24. november 2012 #14 Skrevet 24. november 2012 Overgangsstønad(skattefri): 13500 Dobbel barnetrygd med småbarnstillegg: 2600 Forskudd barnebidrag: 1450 Barnetilsyn: ca 1500 Skal søke om bostøtte når jeg flytter
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 24. november 2012 #15 Skrevet 24. november 2012 Har overgangsstønad på rundt 10 000,- (betaler skatt) Barnetrygd: 2900,- Barnebidrag: 1000,- Stipend: Nesten 4000,- Barnetilsyn: 1460,-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå