Gå til innhold

Noen aleneforeldre som studerer her?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva får man i støtte?

Nav, lånekassen, bostøtte osv. Jeg finner ikke ut av dette.

Hva har dere utbetalt i måneden?

 

Anonym poster: 9a195692a6d7151ef2298b387df48e78

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får:

overgangsstønad ca 10 000

foreldrepenger ca 10 000

Bidragsforskudd 1430

Dobbel barnetrygd 1940

Stipend fra lånekassen ca 8000

 

Får ikke bostøtte når man får så mye annet som meg.

 

Som du ser har jeg ca 30 000 i mnd. Betaler 10 % skatt

 

Anonym poster: 63a4e6ff2be8234eadd6f238c3d3f3f6

Skrevet

Oj!! da har du mer i mnd enn meg som er ferdigutdannet og jobber 100%... nedtur!

 

Anonym poster: ee79ea40c8fd1e9fa64996031e2ae86a

Skrevet

Oj!! da har du mer i mnd enn meg som er ferdigutdannet og jobber 100%... nedtur!

 

Anonym poster: ee79ea40c8fd1e9fa64996031e2ae86a

 

Ja, det er egentlig ganske sykt. Har ikke lyst til å bli ferdig med studiene og begynne å jobbe engang :P

 

Anonym poster: 63a4e6ff2be8234eadd6f238c3d3f3f6

Skrevet

Men er det noe spesielt som gjør at du får så mye om jeg kan spørre?:-)

 

 

Anonym poster: ee79ea40c8fd1e9fa64996031e2ae86a

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Man får vel bare foreldrepenger en gitt tid?

 

Samme med stipend, etter et år skal det egentlig bli lån som vanlige folk.

Skrevet

Men er det noe spesielt som gjør at du får så mye om jeg kan spørre?:-)

 

 

Anonym poster: ee79ea40c8fd1e9fa64996031e2ae86a

 

Hmm, tror ikke det.. Hadde studert i 2 år da jeg fikk barn, tar permisjon i år, og har ett år igjen på skolen før jeg er ferdig utdannet. Faren har absolutt null kontakt med barnet.

 

Jobbet heldigvis ganske mye ekstra i tillegg til skole i fjor, får foreldrepenger deretter (noe alle får i permisjon. Når barnet fyller et år faller altså disse 10 000 bort.)

 

Overgangsstønaden får jeg i 3 år.

 

Bidraget er jo ikke det høyeste og dobbel barnetrgd får alle aleneforeldre :)

 

Når man tar fødselspermisjon fra studiene får man alt det som skulle vært lån og stipend det året, i stipend.

 

Anonym poster: 63a4e6ff2be8234eadd6f238c3d3f3f6

Skrevet

Man får vel bare foreldrepenger en gitt tid?

 

Samme med stipend, etter et år skal det egentlig bli lån som vanlige folk.

 

Ja, foreldrepenger er "lønna" man får i permisjonsåret hvis man har hatt jobb året før. :) Og det har jeg da :)

 

Anonym poster: 63a4e6ff2be8234eadd6f238c3d3f3f6

Skrevet

Overgangsstønad: 13 500 (før skatt) kan ha det i tre år, noen ganger lenger, men er regler for det.

Stipend: (20 000 i august og januar) 8000 i åtte måneder av året, ingenting i juni og juli. 60% må betales tilbake når du er ferdig og studere.

Barnetrygd: for et mer barn enn du har.

Bostøtte: er behovsprøvd så avhenger av boutgifter.

Stønad til barnetilsyn: 60%(?) av utgiften

Barnetrygd: avhenger av fars inntekt.

Småbarnstillegg: avhenger av barnets alder.

Å være alenemor og student er ofte mye bedre "betalt" enn mange jobber. Skatteklasse 2 får du også. Helt sjukt :D

 

Anonym poster: 6b4582a1b5238bebaaf6dd02fdf083a3

Skrevet

Mente barnebidrag andre ganger det står barnetrygd.

 

Anonym poster: 6b4582a1b5238bebaaf6dd02fdf083a3

Skrevet

*gangen

 

Hjelpes...

 

Anonym poster: 6b4582a1b5238bebaaf6dd02fdf083a3

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Man får vel bare foreldrepenger en gitt tid?

 

Samme med stipend, etter et år skal det egentlig bli lån som vanlige folk.

 

Ja, foreldrepenger er "lønna" man får i permisjonsåret hvis man har hatt jobb året før. :) Og det har jeg da :)

 

Anonym poster: 63a4e6ff2be8234eadd6f238c3d3f3f6

 

Jamen dette er jo tidsbegrensede penger, det samme med stipend fra lånekassen. Men er jo bare å spare så klarer man seg som student også. Bare plutselig mye mindre penger :(

Skrevet

Jeg jobber som vikar som lærer samtidig som jeg tar utdannelse for å bli lærer. Jeg får litt overgangsstønad og litt andre stønader fra Nav som jeg nå ikke husker hva er. Men det er ikke så mye når man har masse utgifter. Gleder meg til jeg kan få full utelling i lønn som lærer. På den riktige siden av 400.000 :)

 

Anonym poster: f80e0549fa0fe56e47fb4a8ad9b50d95

Skrevet

Overgangsstønad(skattefri): 13500

Dobbel barnetrygd med småbarnstillegg: 2600

Forskudd barnebidrag: 1450

Barnetilsyn: ca 1500

 

Skal søke om bostøtte når jeg flytter :)

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Har overgangsstønad på rundt 10 000,- (betaler skatt)

Barnetrygd: 2900,-

Barnebidrag: 1000,-

Stipend: Nesten 4000,-

Barnetilsyn: 1460,-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...