Anonym bruker Skrevet 22. november 2012 #1 Skrevet 22. november 2012 Er ferdig utdannet med mastergrad i juni. Har sendt åpen søknad til noen kommuner i nærområdet. Har vært på et intervju og skal på et til veldig snart. Jeg har en sertifisering som man må ha for å utføre en del av jobben. Ingen av de andre ansatte med samme stilling har denne sertifiseringen så begge kommunene leier inn konsulenter til å utføre disse oppgavene. Jeg syns selv at intervjuet gikk veldig bra. Jeg var åpen om at jeg skulle på intervju i nabokommunen veldig snart. Det var kommunens personalansvarlig som ledet intervjuet, men det som eventulet vil bli min nærmeste leder var også tilstede. Etter intervjuet ble jeg oppringt av "nærmeste leder" og hun ville veldig gjerne ansette meg, men de kunne ikke ta beslutningen enda (pga budsjett) da de egentlig ikke skulle ansette noen i en slik stilling foreløpig, men at min kompetanse var ettertraktet. Grunnen til at hun ringte meg var fordi hun vet at denne kompetansen også er ettertraktet i nabokommunen (tett samarbeid). Og hun mente at dersom de fikk gjennomslag for å ansette meg var de villige til å strekke seg når det kom til lønn. Hun ville jeg skulle vite det slik at jeg ikke utelukkende skulle takke ja til et eventuelt og mye sannsynlig tilbud i nabokommunen. Wow, tenkte jeg. Jeg er ettertraktet og kan muligens forhandle om lønn. Men hvordan går man frem og hva bør man absolutt ikke gjøre? Er nyutdannet og aldri vært i en slik situasjon før. Anonym poster: ac96398778bffac65db375e74eda8010
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå