LuksusLiv Skrevet 22. november 2012 #1 Skrevet 22. november 2012 Jeg baker: Rundstykker Brød (men det gjør jeg hele året) Julebrød Pepperkake Pepperkakehus (ok, baker ikke, setter sammen et ferdigbakt) Baker i tillegg en festkake, varierer hvilken det blir. Lyst til å bake mer, men er tom for ideer (og muligens arbeidslyst).
♥Madam Mim♥ Skrevet 22. november 2012 #2 Skrevet 22. november 2012 Sammen med min mor så baker jeg Pepperkaker Sara bernard Krumkaker Tenkte i tillegg jeg i år skulle gjøre et forsøk på å bake hvetekake som er tradisjon fra min farmor, men hun er nå så gammel at hun ikke lenger orker å bake :-)
Nissefisen Skrevet 22. november 2012 #3 Skrevet 22. november 2012 Pepperkaker med deig fra ikea. Pynter pepperkakehus fra rema. Lager Sarah bernard. Brente mandler og havreflarn. Og middag på julaften;p
det er berre mordi Skrevet 22. november 2012 #4 Skrevet 22. november 2012 Jeg og trulte skal lage pepperkaker på lørdag. Blir nok julebrød også, en eller annen gang før jul - og sikkert litt karameller o.l, men aldri i verden om det blir 7 sorter:)
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 22. november 2012 #5 Skrevet 22. november 2012 Sarah Bernard fudge fløtekarameller serinakaker cookies lusekatter eckenfürderkaker biscotti pepperkaker kokkosmakroner franskemakroner risboller punsjboller kjeks sjokolade - alle mulige typer. pinne vafler (tjukke sprø vafler, putter ispinne imellom, dypper halve i sjokolade og strøssen, har over sølofan og henger på gavene til de jeg er glad i som er alle) lager også i år appelsinlikør, kaffelikør, egglikør og konfekt.
Februargullet2013 Skrevet 22. november 2012 #6 Skrevet 22. november 2012 Ingenting er ikke så glad i det, kjøper litt pepperkaker
TPK Skrevet 22. november 2012 #7 Skrevet 22. november 2012 pepperkaker serinakaker biscotti + kanskje noen fler, kommer an på hvor fort disse blir spist opp
♥Madam Mim♥ Skrevet 22. november 2012 #8 Skrevet 22. november 2012 Sarah Bernard fudge fløtekarameller serinakaker cookies lusekatter eckenfürderkaker biscotti pepperkaker kokkosmakroner franskemakroner risboller punsjboller kjeks sjokolade - alle mulige typer. pinne vafler (tjukke sprø vafler, putter ispinne imellom, dypper halve i sjokolade og strøssen, har over sølofan og henger på gavene til de jeg er glad i som er alle) lager også i år appelsinlikør, kaffelikør, egglikør og konfekt. Hehe er det nå jeg skal tippe på at du er baker eller konditor av yrke??? å gjerne sende noen av de deilige tingene der hitover altså :-D
It's all about me Skrevet 22. november 2012 #9 Skrevet 22. november 2012 Bare pepperkaker og krumkaker.
LuksusLiv Skrevet 22. november 2012 Forfatter #10 Skrevet 22. november 2012 Sarah Bernard fudge fløtekarameller serinakaker cookies lusekatter eckenfürderkaker biscotti pepperkaker kokkosmakroner franskemakroner risboller punsjboller kjeks sjokolade - alle mulige typer. pinne vafler (tjukke sprø vafler, putter ispinne imellom, dypper halve i sjokolade og strøssen, har over sølofan og henger på gavene til de jeg er glad i som er alle) lager også i år appelsinlikør, kaffelikør, egglikør og konfekt. WOW! Det var husmorjenta si det ja. Blir svett bare ved tanken!
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 22. november 2012 #11 Skrevet 22. november 2012 Sarah Bernard fudge fløtekarameller serinakaker cookies lusekatter eckenfürderkaker biscotti pepperkaker kokkosmakroner franskemakroner risboller punsjboller kjeks sjokolade - alle mulige typer. pinne vafler (tjukke sprø vafler, putter ispinne imellom, dypper halve i sjokolade og strøssen, har over sølofan og henger på gavene til de jeg er glad i som er alle) lager også i år appelsinlikør, kaffelikør, egglikør og konfekt. Hehe er det nå jeg skal tippe på at du er baker eller konditor av yrke??? å gjerne sende noen av de deilige tingene der hitover altså :-D Nope jeg er student. MEN (det er alltid et men) jeg elsker å bake! Virkelig elsker å lage små kunstverk, og ikke for å skryte, eller jo jeg skryter, jeg kan bake og jeg baker med så mye sjel og kjærlighet og det ser vakkert ut. The dark side, jeg får ikke nok besøk til å ikke spise mye selv :/
Soveposen Skrevet 22. november 2012 #12 Skrevet 22. november 2012 Nøttekuler Serinakaker Sara Bernhards Havreflarn Rundstykker Cupcakes Sjokoladekake
moota m storebror&lillebror Skrevet 22. november 2012 #13 Skrevet 22. november 2012 Hvert år lager vi kakemenn. Noen år lager vi krumkaker og kjevler ut ferdig pepperkakedeig og lager pepperkaker og pepperkakehus. Det skal vi gjøre i år siden barna er så store Ellers får vi en del julekaker av svigermor så jeg har bare ikke hatt bry med å lage så mange selv. Boller, brød og kaker generelt baker jeg når jeg eller noen andre har lyst på
Blåttkryss Skrevet 22. november 2012 #14 Skrevet 22. november 2012 Sarah Bernard fudge fløtekarameller serinakaker cookies lusekatter eckenfürderkaker biscotti pepperkaker kokkosmakroner franskemakroner risboller punsjboller kjeks sjokolade - alle mulige typer. pinne vafler (tjukke sprø vafler, putter ispinne imellom, dypper halve i sjokolade og strøssen, har over sølofan og henger på gavene til de jeg er glad i som er alle) lager også i år appelsinlikør, kaffelikør, egglikør og konfekt. Herregud... Flinka!
Appelsinpiken Skrevet 22. november 2012 #15 Skrevet 22. november 2012 Trenger bare en sort, og det er jødekaker og julremenn til barna
Gjest Mamma til 3 små Gull Skrevet 22. november 2012 #16 Skrevet 22. november 2012 Pleskner kromkaker pepperkaker hvite kakemenn hesteskokrans kokosmakroner havreflarn seigmenn lussekatter boller rundstykker brød julebrød brune pinner sarah bernard Serinakaker Kransekake sjakkruter Berlinerkranser Lefser Flatbrød Bordstabler Jeg og tre andre veninner pleier å møtes for å bake julekaker sammen ei helg før jul. Da blir det fort 7 sju slag i hus til jul, og vel så det. Har vokst opp med at vi har alle slag i hus omtrent, og jeg klarer selvfølgelig ikke velge bort noen
Anonym bruker Skrevet 22. november 2012 #17 Skrevet 22. november 2012 Det eneste jeg MÅ bake er siruppsnipper. Av samme deig lager ungene pepperkaker, vi liker den deigen mye bedre enn pepperkaker. Kjøper noen billige bokser med pepperkaker innimellom, for har vi unger på besøk så er plutselig kakeboksen tom, og så mye gidder jeg ikke å bake. Så da blir det noen billige pepperkakebokser til slike anledninger. Kokosmakroner er eneste kaker min mann liker, så de pleier jeg også å lage. Lager minst en posjon av slike som går til min grantane. Hun jeg har fått oppskriften av og siden hun ikke kan bake lenger så får hun en kakeboks av hvert slag jeg baker. Hun får de i begynnelsen av desember. Mamma lager peppernøtter og sjokoladeboller til meg. Hun lager havreflarn om hun gidder innimellom også, men det er ikke ofte skjer lenger. Mine blir alltid misslykket så de har jeg gitt opp. Julebake blir bakt i julen også, men om det er før eller etter julaften varierer. Tyske skiver har jeg bakt noen ganger. Bakte de alltid med min farmor før, så er mest for minnene derfra. Men gode er de, og super enkle er de også. Når vi baker siruppsnipper har vi noen venner av ungene på besøk slik at de lager pepperkaker og kan ta med hjem, for det baker ikke de hjemme. Moren er ikke norsk, så de syns det er kjempe stas å bake slikt her. Og foreldrene blir kjempe glade for å få kaker, de liker de også. Og ungene mine er derborte engangn i julen og baker kaker og får med hjem. Kaker fra nigeria, så helt anderledes enn hva vi er vant til men kjempe gode. Det har blitt en fast og hyggelig juletradisjon for oss. Men som sagt varierer ha vi gidder å lage. Ett år er det lite mens andre år mye. Oldemoren til ungene har også laget krumkaker om ungene har ønsket seg det, må jeg huske å si til ungene at de må ønske seg. Jeg er nemlig ikke god på det, ikke gidder jeg det heller. Mn søster snakket om st vi skulle lage lefser i år, så kanskje vi får tiden til det også. Hun klarerr ikke å kjevle de tynne nok, så jeg må vist kjevle de ut mens hum steker. Farmors oppskrift og takke. Har oppskriftboka til henne her, så kanskje jeg skal ta meg en titt der. Hsker hum laget så gode fattigmenn, og det er det noen år siden jeg spiste sist, siden hum døde. Så om jeg får med min mann til å lage, kanskje vi skal prøve oss på det. Regner med at han syns det er gøy å stå over smult gryta. Det tørr ikke jeg, men han syns det er så gøy å fritere ting så det må o være supert for han. Anonym poster: 756b83a111270256c06bfe16c3d2227e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå