Gå til innhold

Hvilken type antibiotika smaker best?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 18 mnd fikk Apocillin mot halsbetennelse i dag, men hun spyr av smaken.

Er det andre typer som smaker bedre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde store problemer med å få i gutten vår Apocillin, men Imacillin tok han uten problemer.

Imacillin fikk han på sykehuset mot kraftig halsbetennelse.

Anonym poster: 56b16c26caf251bc311c5c03c78fbe5b

Skrevet

Nei, dessverre! De smaker like grusomt alle sammen.

Jeg syntes det hjelper å bruke sprøyte eller dråpeteller og få det så langt bak i halsen som mulig, og så ha noe annet å få i munnen med en gang etterpå.

God bedring!

Skrevet

Smaker Imacillin bedre? Mulig det evt kan hjelpe å få det langt bak i halsen. Ga det bare rett i munnen i dag.

Skrevet

Imacillin er helt klart bedre. Det er idioti at legene skriver ut noe annet til små barn.

Imacillindosen var omtrent på det halve i forhold til Apocillin, og det måtte bare tvangsfores tre ganger daglig, i motsetning til de fire gangene Apocillin måtte gis.

Skrevet

Ja, leste på felleskatalogen nå, og hun skal da altså ha bare 2 ml x 3 av den, mot 5 ml x 2+ 10 ml til kveld. Har ikke sjansj til å få det i henne.

Skrevet

Imacillin smaker deilig jordbær, søt og god. :)

Skrevet

Da skal jeg ringe å få byttet til den i mårra. Det pleier ikke være noe problem å få byttet, eller?

Skrevet

Jeg ringte legen og ba han skrive ut imocillin, ja. Gikk greit det.

Skrevet

Du får helt sikkert byttet. Min toåring har gått på Apocillin denne uken (bestikkes med bamsemoms for å få ham til å ta det... Hehe). Legen sa at vi skulle prøve den først og heller ringe hvis det ikke funker.

Skjønner godt at hun spyr av det, det smaker grusomt.

Skrevet

Takk for svar. Da håper vi det går bedre etter vi får byttet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...