stripete sjiraff Skrevet 22. november 2012 #1 Skrevet 22. november 2012 Noen som vet ca hvor lenge det pleier å gå mellom hver gang man kaster opp før "faren er over"? Datteren min på 2,5 år kastet opp for ca to timer siden. Har ingen symptomer på sykdom bortsett fra det og at hun ikke ville ha noe særlig mat. Ingen feber, ikke noe blek og ikke spesielt slapp. Jeg er alene med henne fra i dag til i morgen, og synes det er så ekkelt å gå og legge meg når jeg føler hun kan kaste opp når som helst. Og så er jeg redd for å sovne så tungt at jeg ikke hører henne (vi sover på samme rom, så det er sikkert ikke så sannsynlig, men ekkelt følelse).
Gjest Mentha Skrevet 22. november 2012 #2 Skrevet 22. november 2012 Omgangssyken pleier å dreie seg om å få tømt systemet, i alle fall etter min erfaring. Noen virus er hissigere og sitter lenger i, men standard omgangssjuke går relativt fort over. Hvor mange ganger man kaster opp er umulig å si. Følg heller med på hvor mye som kommer. Gi bare litt drikke om gangen også (to-tre slurker), ikke store mengder, så er sannsynligheten større for at det holder seg nede.
lille sprelle Skrevet 22. november 2012 #3 Skrevet 22. november 2012 Så lenge barnet har fått litt mat og drikke i seg og beholdt det en stund, er du antagelig forholdsvis trygg. Som mor sover du antagelig nesten ett par cm over madrassen i slike tilfelle og en toåring som spyr er ikke akkurat lydløs, så jeg tror det går helt fint! (husk at det er lurt å fylle på med væske og noe salt jevnlig)
ma(G)ma med to små :) Skrevet 22. november 2012 #4 Skrevet 22. november 2012 Det kan gå godt over et døgn mellom hver gang de små kaster opp, så jeg ville nok ikke trodd at faren er over riktig enda. Klart den kan være det, men jeg ville ikke ha satset på det. Jeg sover alltid i samme seng som ungene når de kaster opp (eller er syke generelt), og det har enda ikke skjedd at jeg ikke har våknet av dem. Som regel begynner de jo å sutre litt før de spyr. Så legger jeg flere lag med håndduker under hodet til barnet, slik at det ikke er krise om vi ikke når frem til bøtta for hver gang. River bare bort den øverste håndduken hvis det kommer spy på den, tørker fjes og hender med våtservietter ved behov, og så sover vi videre. (Havner det i håret eller noe må vi jo opp å dusje, men jeg prøver å unngå det...) Lykke til! Sliter med det samme her i gården. Det er noe skikkelig herk!
stripete sjiraff Skrevet 22. november 2012 Forfatter #5 Skrevet 22. november 2012 Takk for gode råd og svar. Håper på det beste:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå