Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 22. november 2012 #1 Skrevet 22. november 2012 (endret) Laget til Fajita i dag og kom på to historier. Første hendte for 8 år siden. Vi skulle lage kalkun for første gang, ingen av oss hadde noensinne gjort det før og vi hadde nyfødt baby og bygget hus nr 1 så vi var ganske omtåket begge to I hvert fall. Vi hadde fått tint kalkunen og gransket bruksanvisningen som fortalte hvordan beina skulle bindes opp. Som sagt som gjort og kalkunen ble puttet i ovnen. Etter en del timer var den klar og vi skulle spise. Dette skulle bli godt! Men vi ble fort lange i masken. Kalkunen var skikkelig mager og det var knapt kjøtt oppå brystet på den. Stor skuffelse, og vi som hadde kjøpt en så stor kalkun og alt. Molefonken delte vi det lille som var og var glad vi hadde mye tilbehør. Etterpå tenkte mannen å gå over den for å plukke av det lille av kjøtt som var igjen til evt rester. Plutselig begynner han å le høyt og jeg kommer til. Hvorfor? Jo, kalkunen hadde lagt feil vei! Så den hadde masse kjøtt på "ryggen"... Lo godt av oss selv da, vi som hadde vært sååå lei og og sure over den kjipe kalkunen vi hadde kjøpt, og så hadde vi bare lagt den opp-.ned... *flaut* Den andre er mer sær. Der vi bodde tidligere var det et stykke til familie, så når mamma først kom på besøk ble hun gjerne en helg. Da pleide vi å lage til mat på kvelden en av kveldene og ved tre av anledningen laget vi Fajitas. Første gangen var jeg veldig i stuss på om jeg skulle ta en eller to pakker med 8 tortillalefser i. 8 var nemlig akkurat en for lite, men å åpne to pakker ble jo alt for mye. Jeg kom fram til at 8 fikk holde og så fikk jeg heller lage ekstra tilbehør. Så åpnet jeg pakken og begynte å fylle i kylling. Halvveis i bunken så jeg at noe ikke stemte og telte over. Jo, der var det en lefse for mye, altså 9 lefser i pakken i stede for 8, og akkurat så mange som vi egentlig trengte. Vi spøkte og lo litt av det og tenkte ikke mer på det.... Fram til neste gang. Nå må jeg først nevne at vi var inne i en Fajita/taco-periode da og spiste nok alt for mye slik mat, så vi har vært igjennom utallige lefsepakker og hadde aldri før opplevd pakker med 9 stykker i, og opplevde det heller ikke igjen. Ikke før neste gang mamma kom og vi skulle spise Fajita. Og jammen var det 9 lefser i den pakken også! Utrolig at det skulle gå an og to ganger på rad få en pakke med 9 lefser i akkurat da vi trengte den ene ekstra lefsen. Så gikk det nok en gang lang tid og med masse lefsepakker i mellomtiden. Alle normale. Siste gangen vi laget Fajita mens mamma var der, like før vi flyttet, spøkte vi veldig med at nå var det sikkert 9 lefser i den pakken også. Jeg åpnet pakken og telte opp med liksom-dramatisk stemme og fikk nesten litt frysninger fordi det viste seg å faktisk være 9 lefser i den pakken også...! Dette er over 2,5 år siden nå og vi har spist en og del lefsepakker etter det, men har aldri igjen opplevd å få 9 lefser i en 8-pakning. Dere da? Noen flaue, morsomme, sære eller rare opplevelser i forbindelse med mat? Endret 22. november 2012 av Alva♂♂♂♀
Gjest Ziva Skrevet 22. november 2012 #2 Skrevet 22. november 2012 Var hos en venninne, hennes mor skulle lage fransk fiskesuppe (husker ikke hva det heter). På benken stod det en boks med blåskjell, jeg spurte pent om jeg skulle plukke de ut av skjellene og putte de i suppen. Hun svarer da at nei de skal i suppen med skjellene på. Jeg trodde jeg skulle svime av, ingen som spiser suppe med skjell oppi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå