Gå til innhold

Ville du fullført dette svangerskapet, eller..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville fullført. Kun i tilfeller der legen kan si med 100 % sikkerhet at barnet ikke ville vært levedyktig ville jeg vurdert å fjerne det.

Skrevet

Hmm, den var vanskelig... Om jeg hadde funnet det ut ved tidlig ultralyd i uke 11-12 ville jeg nok valgt abort tror jeg. Men kanskje jeg ikke hadde klart det når jeg stod i situasjonen.

Skrevet

Beholdt. Så lenge det finnes sjanse for overlevelse hadde jeg valgt å satse på livet. Selv har jeg begravt et barn som ikke hadde slik sjanse på liv :(

Skrevet

Kommer ann på sjansen for barnet og hvordan livskvalitet barnet ville fått. Tror jeg hadde valgt abort om sjansene for en god livskvalitet ( i det legger jeg et liv uten smerte, mulighet for å kommunere i hvertfall ved hjelp av lyder /uttrykk osv) var liten.

Skrevet

abort!

Anonym poster: c1b6c107f4ad8fec701d03e5a0f850b8

Skrevet

Hvis jeg hadde visst 100% at ho hadde klart seg hadde jeg beholdt henne,visst ho skulle lide og ha lite livskvalitet,så ville jeg tatt abort for babyens skyld

Skrevet

Hvis jeg hadde visst 100% at ho hadde klart seg hadde jeg beholdt henne,visst ho skulle lide og ha lite livskvalitet,så ville jeg tatt abort for babyens skyld

Men hva er livskvalitet?, og hvem avgjør hva som er livskvalitt for dn enkelte?

Skrevet

Legen hadde vel sagt det,hvor stor % ho hadde hatt,hadde vert forferdelig valg uansett,men trist hvis babyen lider

Skrevet

Oj, jeg er veldig glad for at jeg ikke har blitt stilt ovenfor et slikt valg! En del av meg tror ikke at jeg ville ha klart å ta abort, men en annen del av meg tror ikke jeg hadde orket å se ett så lite barn ha det så vondt og måtte ha mange operasjoner, kanskje så for å miste barnet.. Jeg ser jo hvor utavmeg jeg blir når min lille er litt tett i nesa, for å si det litt flåsete...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...