Gå til innhold

Andre som har rotet det til og har inkassosaker og avdragsavtaler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I en periode med bytte av jobb osv gikk hele økonomien min rett vest og jeg fikk utallige inkassokrav. Klarte få avdragsavtale på alle og betaler på ca 20 avdragsavtaler hver måned, med summer fra 3000 til 100 kr på hver sak. Store summer går ut hver måned og jeg føler meg deprimert.... Ingenting igjen av lønnen min. Vet det bare er snakk om litt over 1 år til jeg er gjeldsfri, men alt ser så svart ut nå.... Andre i lignende situasjon?

Anonym poster: 30be16cafe95d714df113dfa091e70f4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvorfor har du så mange avtaler? Kunne du ikke prøvd å samle noen av de, eller har du 20 avdragsavtaler til 20 forskjellige inkassoselskaper?

Hvorfor betaler du ikke litt mindre på noen av de og får noen av de ute av verden fortere så føler du at du kommer litt ovenpå?

Anonym poster: 36c29cd198cee5bd75c6de5548e685c2

Skrevet

ja, ikke så ille som deg tror jeg, men jeg ringte tilslutt til økonomisk rådgiver i kommunen. og pådrøye 6 mnd, har jeg gått fra nesten 200 000 i "tullegjeld", til ca 70 000 hvor ca 50 000 av de er studielån. kjempeflott at du har ordnet med avtaler selv da! :) kanskje du kan ta kontakt med rådgiver i din kommune, så kan vedkommende kanskje få summene til å bli enda mindre? de har en annen type autoritet enn privatpersoner i sånne saker. det har i allefall hjulpet meg veldig :)

Anonym poster: 3fd061434e7a3fe8fe3437d499ffc394

Skrevet

Mange har nok vært der du er nå.

Vi er heldigvis ferdig med den perioden, men om det er noe trøst så brukte vi to år.

Kjempe bra at du har tatt tak i det, ett år går fort!

Tenk fremover, ikke bakover:)

Anonym poster: debd313646d84c307f2bf17173c06d32

Skrevet

Har hatt det sånn i 3 år... men nå ser jeg lyset i enden av tunnelen heldigvis!! :-)

Unner ingen dette, absolutt ingen....

Har nå 2 saker på noen få tusen per sak... høres lite ut, men med lav inntekt så har det vært mye. Håper nå på å snart kunne søke om huslån fra husbanken, betaler 16 000 i mnd i husleie/lån på noe vi ikke eier, og det er helt tragisk. Kunne bodd BRA for den summen om vi hadde fått lån og eid :-)

Lykke til, vær flink og holde kontakt med inkassobyråene, det er det eneste som funker. Er det mnd du sliter med å betale, så si ifra med en gang... som regel er de hjelpsomme, etter min erfaring!! :-)

Anonym poster: 7e75dcdc31bc3d247710d8d54c6c9e7a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...