Anonym bruker Skrevet 22. november 2012 #1 Skrevet 22. november 2012 Jeg trenger en sele som både kan brukes inne mens jeg gjør litt husarbeid, og på småturer på butikken o.l. Jeg har problemer med ryggen, så det blir tungt å gå og bære baby hele tiden. Jeg ønsker en sele som er enkel å ta på uten en masse dill. Noen som har forslag? Anonym poster: b56e49116bce1b8b19842ff802799211
Anonym bruker Skrevet 22. november 2012 #3 Skrevet 22. november 2012 baby bjørn Du tuller nå?? Til HI; Har ergobaby. Veldig fornøyd både jeg og lille Anonym poster: c6196444132df448f53e5f784cfba763
Gjest yrild Skrevet 22. november 2012 #4 Skrevet 22. november 2012 Ikke Baby Bjørn... spesielt ikke hvis du har ryggproblemer. Jeg ville anbefalt en Manduca eller en Ergo.
Februargullet2013 Skrevet 22. november 2012 #5 Skrevet 22. november 2012 baby bjørn Du tuller nå?? Til HI; Har ergobaby. Veldig fornøyd både jeg og lille Anonym poster: c6196444132df448f53e5f784cfba763 Nei,den vant på tv2 hjelper deg for et par år siden
Gjest yrild Skrevet 22. november 2012 #6 Skrevet 22. november 2012 Her link til Manduca : http://lotusbarn.no/butikk/index.php?main_page=product_info&cPath=666_667&products_id=3259 og alle som bærer mye vet at Baby Bjørn kun er for korte-korte stunder iom at det hverken er bra for deg eller babyen...
Phlocs Skrevet 22. november 2012 #7 Skrevet 22. november 2012 Manduca, Ergo Baby eller Boba. Meitai er bra også men det er litt mer knyting.
Gjest PeppaGris Skrevet 22. november 2012 #9 Skrevet 22. november 2012 Ergobaby! Veldig lik Manduca, men lettere å feste på. BabyBjørn legger all vekten på skuldrene dine og er derfor uheldig om du sliter med ryggen. Ergobaby legger hovedbelastningen på hoftene og er derfor mye bedre for ryggen din
Anonym bruker Skrevet 22. november 2012 #10 Skrevet 22. november 2012 baby bjørn Du er ikke redd for å svare på ting du ikke har så mye peiling på du?? Anonym poster: b56e49116bce1b8b19842ff802799211
Anonym bruker Skrevet 22. november 2012 #11 Skrevet 22. november 2012 Jeg har Angelpack og er kjempefornøyd med den. Sjekk ut bæreglede.no. Der har de oversikt over gode ergonomiske bæreseler til ulike aldre/kg. Og for de som har sett en som bruker babybjørn ved siden av en som bruker en ergonomisk riktig bæresele bør kunne skjønne hvor babyen har det best.. Anonym poster: 83a2337ccfe185ff8376796049446e8b
Appelsinpiken Skrevet 22. november 2012 #12 Skrevet 22. november 2012 Har også ergo, og bruker den veldig mye
Nettie+jentungen Skrevet 22. november 2012 #13 Skrevet 22. november 2012 Ergobaby! Er veldig fornøyd, kan ha den på magen, rygg og siden
Von Hertelhofen Skrevet 22. november 2012 #14 Skrevet 22. november 2012 Jeg er veldig fornøyd med min mei tai. Og den går det an å sy selv også.
verdens heldigste mamma Skrevet 22. november 2012 #15 Skrevet 22. november 2012 Manduca! Veldig god både for baby/barn og for den som bærer. Og for min vonde rygg er Baby Björn fullstendig ubrukelig. Men det er sikkert andre som vil si den er OK.
Fru Blåbær Skrevet 22. november 2012 #16 Skrevet 22. november 2012 Jeg har god erfaring med både meitai og manduca.
Foccacia Skrevet 22. november 2012 #17 Skrevet 22. november 2012 Vi har manduca, har vært fornøyd med den. Gutten min vil ikke bæres så mye lengre, men skal bruke den på babyen som kommer Baby Bjørn er ikke bra for ryggen din eller babyen ift sittestilling.
Prins jan2012 Skrevet 22. november 2012 #18 Skrevet 22. november 2012 Manduca er kjempedeilig å bære. Vi hadde en baby björn frem til mini var ca 6 mnd, da ble det altfor tungt for ryggen.
Madolyn Skrevet 22. november 2012 #19 Skrevet 22. november 2012 Selv har jeg angelpack og den kan jeg anbefale på det sterkeste Det er en bæresele som er enkel å ta på med 3 spenner, og du kan bruke den både til mage- og ryggbæring. På denne linken kan du se sammenligning av tidsbruk for å få seg ulike typer ergonomisk bæretøy, veldig fine videoer http://bereglede.no/index.php?main_page=page&id=30 I likhet med andre som er vant med bæring så hadde heller ikke jeg tatt i en babybjørn bæresele med mindre det var akutt krise.
*Kengumamma* Skrevet 22. november 2012 #20 Skrevet 22. november 2012 baby bjørn Jeg anser meg selv som rimelig vel bevandret innenfor bruk av bæretøy, og jeg kan med sikkerhet si at Babybjørn ikke står på listen over komfortabelt, ergonomisk riktig bæretøy. Bb er ikke bra for babyen av den grunn at barnet blir hengende etter skrittet, og presset på hoftene og ryggsøylen blir altfor stort. Guttebabyer blir også sittende på pungen, og jeg tror neppe det er særlig behagelig. Den er heller ikke bra for bæreren fordi du ikke får barnet tett nok inntil deg, i tillegg til at du kun bærer med skuldrene. Det fører til feilbelastning i rygg og nakke hos bærer. Velger du et ergonomisk riktig bæretøy, f.eks. Manduca, Ergo, Meitai, Angelpack, Beco etc., etc., sitter barnet med god støtte fra knehase til knehase (alternativt i froskestilling) tett inntil kroppen til den som bærer, og den som bærer bærer med hovedvekten av tyngden på hoftene. Du kan sammenlikne det med en ryggsekk. Den skal sitte godt inntil kroppen med gode hoftebelter og brystreim. En dårlig justert ryggsekk fører til vond rygg ganske fort. I tillegg er det svært gunstig for barnets hofter å sitte med bena i tilnærmet 90 graders vinkel. Det er det som fører til rett utvikling av hoftekulen i hofteskålen. Barn som er født med hofteleddsdysplasi blir behandlet med freykas pute, en skumgummipute som "tvinger" bena ut i 90 graders vinkel for at hoftekulene skal omslutte hoftekulen på best mulig måte. Så hvis du kan vise meg en seriøs artikkel om at babybjørn er den beste bæreselen, så skal jeg bøye meg i støvet, men innen den tiden fortsetter jeg å bære mine barn i ergonomisk riktig bæretøy. Og jeg fortsetter å anbefale ergonomisk riktig bæretøy til alle som spør hvilket bæretøy de skal velge.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2012 #21 Skrevet 22. november 2012 Anbefaler en manduca. Kjempegod! Anonym poster: 6854c888935b6131f607d69b2e7b9082
Bentix Skrevet 30. november 2012 #22 Skrevet 30. november 2012 Jeg har ikke noe erfaring med bæreseler ennå. Men ser baby bjørn har kommet med en ny bæresele som skal være mer ergonomisk værtfall. Baby bjørn miracle, noen som har prøvd den? http://www.babybjorn.com/products/baby-carriers/baby-carrier-miracle/miracle/
*Kengumamma* Skrevet 30. november 2012 #23 Skrevet 30. november 2012 (endret) Jeg har ikke noe erfaring med bæreseler ennå. Men ser baby bjørn har kommet med en ny bæresele som skal være mer ergonomisk værtfall. Baby bjørn miracle, noen som har prøvd den? http://www.babybjorn...iracle/miracle/ Den er dessverre ikke noe bedre. For at et bæretøy skal være ergonomisk riktig må barnet ha støtte fra knehase til knehase. I den bb-selen der, ser det ut som om barnet kun har støtte fra midt på låret til midt på låret. Det er ikke bra for bena. Tenk for et press babyen får på lårene. Det er heller ikke ergonomisk riktig å bære barnet fremovervent. Hoftene vil ikke få noen optimal sittestilling i fremovervent sittestilling, noe som fører til at barnet blir hengende i selen og får alt presset oppover ryggraden. Jeg vil ikke anbefale denne selen heller, selv om den nok er hakket bedre enn de andre babybjørnselene. Den ser litt mer behagelig ut for bæreren, men hoftene har ikke rett stilling. Barnet sitter best med ansiktet vendt mot mor eller far, både pga hoftestillingen/benstillingen, og fordi det får muligheten til å skjerme seg hvis inntrykkene blir for mange. Endret 30. november 2012 av *Kengumamma*
Gjest Gullguttene Skrevet 30. november 2012 #24 Skrevet 30. november 2012 Jeg vet ikke hvilken som er best, og har kun hatt en bæresele så har heller ikke noe sammenligningsgrunnlag. Har Babybjørn, men anbefaler den ikke. Bortkasta penger for min del i hvertfall. Sliter på rygg og nakke, det er tungt etter kort tid og små babyer virker ikke komfortable oppi der i lengden.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2012 #25 Skrevet 30. november 2012 Her har vi prøvd Baby Bjørn, Babasling og Ergo Baby bæresele. Synes Babybjørn var veldig god, men har brukt den minst pågrunn av at den er frarådet å bruke. Har ikke vært noe fornøyd med babaslingen, likte ikke bærekomforten så veldig godt. Ergo baby er den som har blitt brukt mest, og den vil jeg gjerne anbefale videre! Den kan du bruke på magen, på siden og du kan bære på ryggen. Du har mange flere muligheter, og det er en fordel Eneste jeg har savnet er at du kan bære barnet på maget, slik at barnet kan sitte utover (slik som i baby bjørn-selen). Eller har jeg ikke stort å klage på. Anonym poster: 84857ca4de9e8a80e1795eac00b4a12c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå