Gå til innhold

Planer for permisjon


micka

Anbefalte innlegg

Har dere begynt å tenkt på permisjon? Med tanke på pappaperm og fordeling mener jeg. Vi har tenkt at jeg tar permisjon frem til barnet er ca 2 mnd, dvs til midten av august, så tar pappan resten, jeg har så lyst å fortsette på skole, og om han går hjemme kan jeg konsentrere meg om studiet, og det blir ingen stress for min del med levering av di to eldste på skole og barnehage. Vi har diskutert dette en stund før vi ble gravide at om vi fikk et barn til så skulle han gå hjemme. Jeg har allerede gått hjemme med to barn og det hadde vært koselig om pappan kunne få oppleve det samme, samtidig som jeg får fullført studiet mitt. Dessuten så er pappan en kjempeflink husmor;) Men er litt spent å se hvordan jobben hans blir å reagere på at vi velger så lang permisjon for han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir nok at jeg tar 45 uker og samboer tar 12 uker :) Og en liten stund etter det,så blir det jo en fin lang sommerferie sammen, sånn sett passer det fint å få barn i juni :)

 

Jeg vil heller ikke at babyen skal begynne i bhg når han/hun er 1 år, så jeg vurderer muligheten med å jobbe redusert ihvertfall ett halvt år, og motta kontantstøtte de mnd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i barnehage, og har ikke lyst til å begynne å jobbe igjen før nytt barnehageår 1. august. Jeg ønsker også at barnet skal få være hjemme så lenge som mulig.

Vi kommer vel derfor til å gjøre det sånn at jeg tar så mye permisjon som jeg kan, så tar jeg permisjon uten lønn, og til slutt fire uker ferie. Så tar far sine 12 uker, men han har ikke lyst til å være hjemme 100%, så vi lurer på at han tar 50% permisjon i 24 uker, og at jeg jobber 50 % i den tida, hvis det går i orden med min jobb, og hvis vi har råd til det. Må regne litt mer på det før vi beatemmmer oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke ofret det en tanke enda - det er jo så lenge til :)

Jeg har tatt lengre permisjon (ulønnet) med de to barna vi har og regner med å gjøre det med denne også. Dette er 3. og absolutt siste så får nyte det litt ekstra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selvstendig næringsdrivende 50 % og fast jobb 50%. Jeg håper jeg kan gå hjemme i 4-6 mnd iallefall og så tar mannen resten;) Han vil gjerne ha mer permisjon, men jeg ønsker å fullamme så lenge jeg kan.

Er litt vanskelig iforhold til at jeg kan miste endel kunder i tiden jeg er i permisjon. Jeg har akkurat startet opp AS. Vil heller ikke tilbake i den faste jobben min etter 6 mnd, for det er mye nattevakter ol.. Vanskelig dette her!

Mannen min er lærer og han kan ikke ta delvis perm. pga klassen hans og opplegg som må lages.. Men det positive er at han har fri hele sommeren og vi kan være sammen hele familien i sommer:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tidligere så tenkte vi at jeg skulle begynne i redusert stilling på jobb når babyen var 5-6 mnd, så skulle samboeren min ha redusert perm.

Dette pga jeg jobber turnus og dette ville gjøre at vi fikk mye mere tid sammen. (noen av mine fridager falt på de dagene samboeren min er hjemme i perm)

Men nå skifter samboeren min jobb, så nå vet vi ikke helt hva vi gjør. (drømmejobben til samboeren min)

Mulig det blir jeg som har mest permisjon og samboeren min 12 uker. Vi får se. Skal ihvertfal sørge for å få litt mere tid sammen, det er så utrolig kos:) Skal ihvertfall ikke overlappe hverandre, slik at vi nesten bare møtes i døra.

Vi har heldigvis bra økonomi, så vi tåler litt ulønnet permisjon.

 

Vi får se når det nærmer seg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...