Anonym bruker Skrevet 22. november 2012 #1 Skrevet 22. november 2012 Siden minn mann er student, får jeg fedrekvoten og jeg har allerede søkt om 80%/12 mnd... Men så slo det meg at 57 uker + ferie er jo litt vel lenge å hjemme, jeg har vært sykemeldt i store deler av svangerskapet & så er det jo snakk om nesten 10000 mindre å leve for pr mnd. Hva ville dere gjort? Snakket med NAV i dag og de sa at jeg måtte gjøre om på søknaden relativt kjapt. Anonym poster: 9a3cc62c474456a8ef4862ec86152a4d
Junimage Skrevet 22. november 2012 #2 Skrevet 22. november 2012 Hvis dere er avhengig av pengene burde jo valget være enkelt, 10000 i mnd er mye penger å klare seg uten... Jeg skal ha 80 % lønn tenkte jeg, men vi har to inntekter. Og jeg selger leiligheten min like etter jeg går ut i permisjon, så vi skal nok klare oss økonomisk. Kjedelig for dere å måtte spinke og spare hele permisjonen, så ville vel gått for 100 % lønn.
MrsMilla Skrevet 22. november 2012 #3 Skrevet 22. november 2012 Siden minn mann er student, får jeg fedrekvoten og jeg har allerede søkt om 80%/12 mnd... Men så slo det meg at 57 uker + ferie er jo litt vel lenge å hjemme, jeg har vært sykemeldt i store deler av svangerskapet & så er det jo snakk om nesten 10000 mindre å leve for pr mnd. Hva ville dere gjort? Snakket med NAV i dag og de sa at jeg måtte gjøre om på søknaden relativt kjapt. Anonym poster: 9a3cc62c474456a8ef4862ec86152a4d 100%. Mer utbet. totalt....
Gjest peacock Skrevet 22. november 2012 #4 Skrevet 22. november 2012 Om du tar 100% får du lønn for 47 uker. Om du tar 80 % får du lønn tilsvarende 57*0,8=45,6 uker. Du går altså glipp av 7 virkedagers dagers lønn om du velger 80 % (i forhold til pengespørsmålet ditt). Jeg tenker at det sikkert går fint an for deg å ta gradert uttak i de periodene mannen din er hjemme uansett, altså når han har ferie fra skolen. Da tror jeg lett dere kan strekke permisjonen fra 47 uker til et år! Om mannen din fortsatt skal studere etter barnet er fylt et år går det fint å få plass i studentbarnehage (men søk for en sikkerhets skyld med én gang dere får personnummeret). Med en forelder som studerer er man jo også gjerne såpass fleksibel at ikke dagene blir like lange i barnehagen...I Oslo er studentbarnehagene kjempebra om det er der dere bor :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå