Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skriver fordi jeg nå er utslitt.. Er ung tobarnsmor til en gutt på 3 og en gutt på 6 mnd. "problemet" mitt er minstemann som er så mammadalt at jeg snart blir gal. Hele dagen må han være nær meg og 1 minutt i vippestolen eller på gulvet får verden hans til å rase sammen høres det ut som.. Når jeg tar han opp blir det stille momentant. Min egen mor mener at jeg har skjemt han bort, men hvordan skal jeg klare å la han ligge på gulvet eller sitte i stolen sin når han skriker til han blir blå..??

Mannen min jobber veldig mye og han kommer ofte ikke hjem før barna har lagt seg, så jeg er stort sett alene med dem, men nå er jeg så sliten at jeg føler jeg går rundt i en slags koma. Har kjempe vondt i rygg og nakke siden jeg går med gutten på hoften hele dagen. Har gått ned masse i vekt, og fra å ha hatt en trivselsvekt på 65, veier jeg nå snart 10 kg mindre enn det:( Det skal sies at gutten er veldig blid og fornøyd så lenge han er nær meg, smiler og er en skikkelig godgutt.

Når vi har besøk kan de nesten ikke se på han, da begynner han å grine. Og når lillegutt sitter hos pappaen sin, og ser meg, begynner han å surve og strekker seg etter meg..

Har ikke vært borte fra han mer enn at jeg har dratt på butikken, mens han har vært hjemme med pappaen sin. Min førstefødte var aldri slik og har alltid likt alle.

Noen som har tips til hvordan jeg kan avvenne denne mammadalten??? Slik at mor også kan få det litt bedre kanskje?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg sitter med han når han ligger på gulvet, er han kanskje stille i 2 min, men så kommer armene og han begynner å skrike og skal opp. Jeg får jo aldri gjort noe annet i huset enn å dulle med han. Men å bære han på ryggen er jo en ide, da får jeg kanskje gjort noe husarbeid i løpet av dagen, men det hjelper samtidig ikke så mye med at han er så mammadalt:p

Skrevet

Bæretøy ja, men.jeg ville.nok vært litt "hard" også. La ham ligge litt selv om han hyler og la gutten.være hos pappaen selv om han helst vil til deg. Han må lære seg at verden ikke går under selv.om han er borte fra deg noen minutter :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...