Gå til innhold

Liker barna deres taco?

Anbefalte innlegg

Skrevet

5-åringen min vil ha taco i stedet for pølser når han skal ha bursdagsselskap på lørdag. Er det noe alle barn liker?

Anonym poster: 69d256ce0995b5cf56bc6b488c10af72

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min 5åring eeelsker taco!

Anonym poster: 4a41650d48806788958e0a953f8eca79

Skrevet

Hvis du krydrer forsiktig, er jeg sikker på at det absolutt kan falle i smak hos de aller fleste! La de velge selv om de vil bruke lefser, skjell, eller hva enn annet det finnes :)

Anonym poster: 1943c5c26cd1f4e7f1803029a872f25c

Skrevet

Dattera mi på to år elsker taco, men liker ikke pølser. Så det er nok veldig forskjellig fra barn til barn. Men det som er bra med taco er at man kan ha så mye forskjellige ting på som barna kan velge mellom:)

Skrevet

tror de fleste er vant til det når de begynner å bli så gamle.. her i huset bruker vi å ha taco ca en gang i uka og det er som regel barna som kommer med ønske om det ;) de er 4,5 og 6 år...

Skrevet

Tror de fleste barn gjør det,men ikke krydd så mye

Skrevet

ja, hun elsker taco. Da plukker hun sine favoritter i lefsa :-)

Skrevet

Hvorfor skal man ikke krydre så mye? Barn tåler da vitterlig smaken av krydder?

Skrevet

Tacokrydderet er jo nesten bare salt, og det er ikke bra!

Skrevet

Aner ikke. Nå er han bare i underkant av to år, og har foreldre som ikke liker taco, så det vet jeg ingenting om. Ser for meg at det kan bli grisete og tror jeg selv ville valgt tacotubs heller enn vanlige skjell.

Skrevet

Er heller ikke fan av taco selv, men 5-åringen elsker det. Hmm.. gris ja, det har jeg ikke tenkt på. Taco-tubs var en god idè. Litt mindre krydder var også lurt. Takk for svar damer:-)

Anonym poster: 69d256ce0995b5cf56bc6b488c10af72

Skrevet

Hvis du lager krydderet selv, så velger du selv hvor salt det skal være og det smaker mye bedre! Hvis du vil ha minst mulig søl, kan du jo bruke nachos i stedet for skjell eller tubs (jeg kan forresten ikke skjønne hvordan tubs kan være mindre søl enn skjell, jeg søler hvertfall mye mer med det).

Anonym poster: 449de292fbf0d18fc6e3be3b360571d2

Skrevet

Bruk halve mengden krydder. Ikke alle barn tåler/liker sterk mat. Ellers så er taco/lefser/pita eller hva dere nå bruker perfekt. Husk imidlertid å ha beredskap for hjelp med maten. Du vil ikke ha ørten "grisete" puselanker oppi alle skålene. Det blir bakteriebomber!

Skrevet
Tacokrydderet er jo nesten bare salt, og det er ikke bra!

Hvem sier at ma må kjøpe krydderet på pose, er jo bare å blande selv av spisskummin, paprika, chili og litt finhakket hvitløk, og evt bittelitt salt.

Ville mye heller gitt taco enn pølser, og hadde blitt kjempeglad om mitt barn fikk skikkelig mat i en bursdag i stedet for oppsop fra slaktegulvet.

Skrevet

går ned på høy kant her. hun får da velge hva hun vil ha i lefsa. det blir lite søll så lenge vi hjelper henne med og rulle den sammen.

Skrevet

min 5 åring elsker også taco :) går jo ann å ha biter med kyllingfilët i tillegg uten krydder, så kan barna velge hva de vil mikse.

Skrevet

Ett av fire barn her i huset er ikke så glad i taco, hun liker ikke krydderet som er i tacoblandingen. Jeg har laget en annen type krydderblanding i lange tider, en slags sennep/krydder blanding. og da har hun spist. Nå er hun 11år og har akkurat begynt å like vanlig krydderblanding.

Så kan være lurt å ha litt kjøttdeig uten krydder, slik at de ungene som ikke liker kan ta den.

Anonym poster: b840809887a19fa4ab19067a94594ea2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...