Gå til innhold

For oss som er gravid med assistert befruktning.


Puma - sprekker snart!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja:)

Vi hadde uttak 15.10 og innsett to dager etter av to embryoer.

21.11 var vi på ultralyd og så et nydelig embryo/foster med bankende hjerte! <3

Gleder oss veldig, termin 11.07.2013 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg tok også uttak 15.10 og innsett to dager etter av to embryoer:-)

Jeg var på klinikk Hausken. Var på ultralyd forrige mandag ( 19.11) da var jeg 7+0, men legen hadde problemer med å se fostersekk og embryo klart siden jeg har bakovervendt livmor og veldig tykk og saftig slimhinne. Legen mente vi så mer om ei uke. Ultralydbølgene har problemer med å komme igjennom så det som viste seg på skjermen ble utydlig. Skal på ny ul i morgen. Har tatt to blodprøver denne uka og de viste 9660 da jeg var 7+0 og 15062 da jeg var 7+3. Så lenge det er stigning er vel alt i orden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jo tro det...

Vi fikk også tilbud om å ny ultralyd i uke 12, og tilbud om å ta ordinær ultralyd hos ham i steden for på sykehuset :)

Synes det var tipp topp jeg!

Skal til jordmor i uke 9, pratet lenge med henne i telefonen da jeg bestilte time, og hun virket kjempekoselig :)

Kommunen vi bor i er visst med i et prosjekt som går på livsstil, kosthold osv så det skal jeg også bli med på...

Har så mange sommerfugler i magen allerede...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei,

Jeg hadde innsett av 2 egg den 08.10.12. Mista ene tvillingen for 2 uker sia, men heldigvis ett bankende hjerte igjen <3

Er på min 9. uke med overstimulering, noen av dere som har erfaring med det? Har vel egentlig ganske bra erfaring selv nå hehe, men er jo greit å høre hvordan andre har det.

Skal på tidlig ultralyd om 1,5 uke pga overstimuleringa og at ene tvillingen ble borte.

Spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Venter tvillinger 31.07 om de klorer seg fast. Var på UL i går, 7+2 , og alt var perfekt. Ser det er flere som mister en tvillinger etter en stund, så tør ikke tro på dette enda.

 

BergenGto: Hvilken uke mistet du tvillingen i, og hvordan skjedde det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på tidlig ul i går og så ti små hjerter. Helt fantastisk og for en overraskelse :) håper bare de klamrer seg fast. Termin 25. Juli. Ny kontroll 3. Januar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott, mammantiltrulte! Gratulerer! Det er en liten gjeng som har tvillinger på gang. Håper alle klorer seg fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Annonse

Hei.

Hadde uttak 24.10 og innsetting 26.10.

Noen som vet hvilken av disse datoene en skal regne ut termin fra? Jeg har brukt datoen 24.10 og får da termin 19 juli...

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulte med to små

Hei.

Hadde uttak 24.10 og innsetting 26.10.

Noen som vet hvilken av disse datoene en skal regne ut termin fra? Jeg har brukt datoen 24.10 og får da termin 19 juli...

Noen som vet?

 

Da er det uttaksdatoen, den 24 du skal regne ut i fra. Jeg har termin rundt 12 juli :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok! Fastlegen min er ikke helt enig med meg, men han kan generelt lite om IVF virker det som.

Takk for svar :)

1 uke foran meg du da! Hvordan er formen din?

Synes tiden helt frem til for 2 uker siden har gått ufattelig sakte, men endelig virker det som det går litt unna. Sikkert fordi jeg har passert den magiske grensen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok! Fastlegen min er ikke helt enig med meg, men han kan generelt lite om IVF virker det som.

Takk for svar :)

1 uke foran meg du da! Hvordan er formen din?

Synes tiden helt frem til for 2 uker siden har gått ufattelig sakte, men endelig virker det som det går litt unna. Sikkert fordi jeg har passert den magiske grensen :)

 

Jeg hadde uttak en mandag (15.10) og har derfor termin 11.juli (en torsdag) i følge gynekologen som har hatt oppfølgingen min, så ser at disse kalkulatorene plent vil vise termin 10.juli i steden for...

Hvordan er formen din da?

Jeg er 15+4 i dag og føler egentlig at tiden går raskere og raskere etter hvert, men merker det jo bedre på kroppen og nå, har nok mye med det å gjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, 19. eller 20. Juli da, hipp som happ :)

Formen min er veldig bra nå. Hadde en tøff start med sterke psykiske reaksjoner på hormonstigningen, men det slapp taket rundt uke 10 heldigvis. Jeg har ikke vært kvalm, spesielt trøtt eller hatt andre plager. Jobber og trener som normalt. Formen din da? Tror jeg muligens kjenner antydninger til liv av og til, men det er vanskelig å vite da jeg ikke har vært gravid før. Kan kjenne luftbobler som sprekker av og til eller små vibrasjoner. Gleder meg til å kunne kjenne tydeligere liv, kommer nok til å slappe av mye mer da :)

Hva merker du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har slitt med bekkenløsning fra uke 8, noe lege og kiropraktor tror at kommer av at hormonene etter ivf-handlingen fortsatt sitter i kroppen da dette er hormonelt betinget visstnok.

Så er fullt sykemeldt nå, går på bassengtrening for gravide to ganger i uken, og får behandling hos fysioterapaut :)

Ellers har jeg hele tiden vært utrolig trøtt og sliten, og sliter fra før av med veldig hodepine, og alt ser ut til å bli forsterket av graviditeten.

 

Kjenner på magen at livmora vokser, at magen vokser, og jeg har begynt å kjenne bevegelser fra babyen!

Akkuratt som om noen står og prikker forsiktig inni der med en finger...

Så det er stort, og kjekt! Litt nedtur også for pappaen som er utålmodig etter å få kjenne han og da men... :P

Er mitt første svangerskap også, men min manns fjerde barn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du får fysio og bassengtrening da, håper det ikke blir verre for deg. Hodepine hørtes kjent ut ja! Ikke så mye å gjøre med det?

 

Magen har vokst her og, men hadde en liiten "mage" fra før, så nå føler jeg meg egentlig bare "små-tjukk", for det er ikke tydelig babymage enda.

God bedring da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, hodepinen kommer av overanspendt kjevemusklatur som resultat av et fall hvor kjeven var ute av ledd. Har, endelig, vært inne hos en spesialist og skal hente ei skinne i slutten av februar som jeg må sove med.

Problemet er bare lang ventetid og når man har hatt hodepine 4-7dager i uken i nærmere 3år, er det jammen ingen som stresser!

 

Her har magen vært øm og stått rett ut siden uttaket, men jammen vokser den selv om vekta går nedover! Men jeg er tjukk fra før, så gleder meg til den blir skikkelig hard...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...