Anonym bruker Skrevet 22. november 2012 #1 Skrevet 22. november 2012 Jeg må skrive her inne, for jeg begynner jo innimellom å tvile på om det er jeg som overreager her når jeg snart ikke orker mer. Her er saken: I ett helt år har samboer ikke tatt noen initiativ til at vi to skal gjøre noe sammen. Og vi har hatt en avtale om at vi skal gjøre noe sammen bare vi 1 gang i måneden. Når jeg har tatt initiativ blir det som regel nedprioritet fra hans side, for han orker jo ikke kaste bort en hel dag som han istedet kan bruke til andre ting. Men han kan fint kaste bort en hel dag om noen på jobben foreslår noe. Dette har jeg selvfølgelig tatt opp opptil flere ganger, med det resultat at han i juni sa han skulle skjerpe seg. Ga beskjed at før han skal finne på noe med jobben neste gang får han vise litt interesse mot meg. Men er det skjedd noe, neida.... jobben har han vært ute med flere ganger, han har ennå ikke tatt noe initiativ. Og før noen spør, jeg tar initiativ, men nå er jeg gått så lei og er helt tom, for hvorfor skal det bare komme fra meg? Nå gjør jeg ingenting mer, nå får han bidra noe jeg og har gitt klar beskjed om... Men ingenting skjer. Nå vurderer jeg seriøst om jeg skal orke dette lenger, for han viser jo null interesse. Nå er saken den at vi ikke har felles barn, så den biten slipper jeg å tenke på. Anonym poster: 6a81f20324265b96adac2128d422e23b
Jettanicole Skrevet 22. november 2012 #2 Skrevet 22. november 2012 Det skal definitivt komme intinativ om forholdet fra begge sider. Det er jo kjempeviktig å finne på ting sammen og overraske hverandre osv for å ta vare på forholdet. Jeg forstår deg utrolig godt at du begynner å bli lei, for han burde virkelig skjerpe seg og bli med deg på ting. Jeg hadde gått kjempelei og hadde vurdert å gått fra han. Men det virker nesten litt som om han ikke forstår alvoret i det ettersom du har sakt det til han mange ganger at han også må ta intinativet og at han nesten bare tar deg for gitt. Da hadde jeg vært ærlig med han og sakt det til han at jeg ikke gidder mer hvis det skal fortsette slik. Gi han en sjanse til, hvis han ikke gjør noe med det, så si det at da går du fra han. Kanskje han skjønner alvoret og ikke vil miste deg.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2012 #3 Skrevet 22. november 2012 Kanskje en viktig informasjon i saken.... Da jeg gikk med på å flytte til hans hjemplass (langt utpå landet), inngikk vi avtalen at vi skulle prioritere hverandre 1 gang pr mnd for jeg hadde ikke veldig lyst å flytte fra by til landet. Jeg har sagt det, at han nå får en sjanse til å ta initiativ, kommer den ikke innen rimelig kort tid skal jeg vurdere hele forholdet. Har sagt fra at jeg er møkka lei slik ting er, at jeg er usikker på hele forholdet slik det er blitt og pga hans mangel på interesse og at jeg vurderer hva jeg skal gjøre. Han tar meg nok for gitt ja, når han likevel ikke reagerer. Nå har jeg bestemt meg for at skjer ingenting fra hans side så reiser jeg bort en uke over jul for å tenke. HI Anonym poster: 6a81f20324265b96adac2128d422e23b
Jettanicole Skrevet 23. november 2012 #4 Skrevet 23. november 2012 Det høres veldig bra ut:) er nok en bra ting å dra bort for å tenke:) Men får håpe mannen din sa noe til deg og at han kommer til å fikse dette her..
Anonym bruker Skrevet 23. november 2012 #5 Skrevet 23. november 2012 Hva slags ting tenker du på da, kino, ut og spise og sånne ting eller? Vi har fire barn og lite mulighet til barnevakt, så vi gjør ikke ting alene bare vi to så mye som en gang i året en gang, men vi har et kjempegodt forhold likevel. Kanskje dere bare har forskjellig syn på hva "alene sammen" betyr? Alene sammen er man jo hver kveld etter at ungene er i seng, koser dere dere ikke sammen da? Virker ikke som dere er helt på bølgelengde her og må trene litt på kommunikasjonen, bli litt tryggere på hvor dere har hverandre og finne kompromiss som begge kan leve greit med.. Anonym poster: 85507ec4178481345067d5e65b45668c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå