Cinnamon4 Skrevet 22. november 2012 #1 Skrevet 22. november 2012 Oppskriften på dette? Vår katt er i skrivende stund hos veterniæren og blir kastrert. Han er 7 mnd gammel. Vi planlegger å begynne å slippe ham ut når sår er grodd. Er så redd han skal bli borte. At han skal bli skremt av noe og løpe vekk. Inne kommer han når vi roper, men redd det blir for mye inntrykk ute til at han skal få med seg oss... Han har vært et par ganger ute i bånd, siste gangen var han veldig eventyrlysten. Bør vi ha ham i bånd og "følge ham" hvor han vil gå? Bør han gå løs og vi følge etter? Bør vi rope ham inn innimellom? Vi har en vei utenfor huset, ikke veldig trafikkert, men nok til at jeg er skremt mtp på katten. Noen som har en skikkelig veiledning hvordan dette skal foregå best mulig?
Cinnamon4 Skrevet 22. november 2012 Forfatter #2 Skrevet 22. november 2012 Og er det noen som vet hvordan voksne hannkatter ute vil "motta" vår kastrerte lille pøbel? Havner han i bråk selvom han er kastrert? Huff...
☆☆☆ Skrevet 22. november 2012 #3 Skrevet 22. november 2012 Katten kjem heim når han er svolten. Den er sårbar ift bilar, men det går stort sett bra.
Cinnamon4 Skrevet 22. november 2012 Forfatter #4 Skrevet 22. november 2012 Katten kjem heim når han er svolten. Den er sårbar ift bilar, men det går stort sett bra. Så du mener vi bare skal åpne døra og slippe han ut alene første gang?? Og regne med at han kommer hjem når han er sulten?
Cat_Woman Skrevet 22. november 2012 #5 Skrevet 22. november 2012 Det kan være en god idè å begynne når det har kommet snø - da er det mindre sjanse for at han går så langt. Du bør følge ham de første gangene. Når han begynner å gå alene, så rop gjerne på ham med jevne mellomrom, så han skjønner at det er mulig å komme inn igjen selv om døra er stengt.
☆☆☆ Skrevet 22. november 2012 #6 Skrevet 22. november 2012 Katten kjem heim når han er svolten. Den er sårbar ift bilar, men det går stort sett bra. Så du mener vi bare skal åpne døra og slippe han ut alene første gang?? Og regne med at han kommer hjem når han er sulten? Jepp
Cat_Woman Skrevet 22. november 2012 #7 Skrevet 22. november 2012 Det kan være en god idè å begynne når det har kommet snø - da er det mindre sjanse for at han går så langt. Du bør følge ham de første gangene. Når han begynner å gå alene, så rop gjerne på ham med jevne mellomrom, så han skjønner at det er mulig å komme inn igjen selv om døra er stengt. Andre katter vil forsvare territoriet sitt uansett om din er kastrert eller ei, men din katt vil være mindre pågående og dermed ha mindre sjanse for å havne i slosskamp
Cinnamon4 Skrevet 22. november 2012 Forfatter #8 Skrevet 22. november 2012 (endret) Takk for svar Ble ikke beroliget av dette siste, men, haha. Ja, mulig vi venter på snøen da, men her nede kommer den nok seent, om den i det hele tatt kommer Vi får se. Evt prøve en regntung dag? 7 mnd, en grei alder å slippe ut på det? Endret 22. november 2012 av Cinnamon4
Anonym bruker Skrevet 22. november 2012 #9 Skrevet 22. november 2012 Hei jeg hadde dilmma som deg:) kattegutten min er nå 2 år gammel.De 10 føste gangene han var ute hadde jeg han i bånd.Han var litt redd og forsiktig i begynnelsen.Etter noen uker begynte jeg å slippe båndet slik at han gikk omkring i hagen mens jeg fulgt med lenger bak.Tilslutt bestemte jeg meg for å hoppe i det:) tok av båndet og fulgte med fra vinduet.Ropte han inn etter ca 1 time og ga han noe godt.Han får alltid noe god mat når ha kommer så han løper inn hver gang jeg roper hehe.Han holdt seg bare i hagen de første 6 mnd. Får litt juling av andre katter ja,men passer på å ta han inn før kl 22 om kvelden.Sloss-kjempene er gjerne ute om kvelden/natten. Lykk til! hilsen en kattevenn Anonym poster: 3f38dfc49940865fa72ccbab68e85619
Anonym bruker Skrevet 22. november 2012 #10 Skrevet 22. november 2012 Sorry skrivefeil men pc`n min er fucked. Anonym poster: 3f38dfc49940865fa72ccbab68e85619
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 22. november 2012 #11 Skrevet 22. november 2012 Første gangene vi hadde pus ute, hang vi litt ute.. Da holdt den seg i nærheten. Etterhvert gikk vi inn i 30 min og utbog ropte den inn. Ikke mange gangene. Katten skjønner hvor den får varme og mat.. Og så lenge retnigssansen er utviklet er nok ikke det noe problem For en katt er det harda bud.. Man må fortjene sin plass. Men dette lærer de seg. Ikke bli en slik eier som springer å redder katten om du hører den er i ferd med å havne i krangel med en annen katt.. hehe.. kanskje de andre store kattene syns han er mammagutr da Dont worry
Cinnamon4 Skrevet 22. november 2012 Forfatter #12 Skrevet 22. november 2012 Takk Kjenner jeg er litt bekymret for disse slåsskjempene ja... Og vi har skog rett over veien, så har litt grevling og rev også Dog, han må jo lære... Ja, skal også gi ham namnam hver gang han kommer på roping, gjør det inne, slik at han vil inn Katten er et godtevrak, og elsker innmaten hunden vår får hehe
Cinnamon4 Skrevet 22. november 2012 Forfatter #13 Skrevet 22. november 2012 Første gangene vi hadde pus ute, hang vi litt ute.. Da holdt den seg i nærheten. Etterhvert gikk vi inn i 30 min og utbog ropte den inn. Ikke mange gangene. Katten skjønner hvor den får varme og mat.. Og så lenge retnigssansen er utviklet er nok ikke det noe problem For en katt er det harda bud.. Man må fortjene sin plass. Men dette lærer de seg. Ikke bli en slik eier som springer å redder katten om du hører den er i ferd med å havne i krangel med en annen katt.. hehe.. kanskje de andre store kattene syns han er mammagutr da Dont worry Nei, nei, menneskeliggjøring over alle grensre er ikke bra Men, føler han er både naiv og litt dum nå, har jo ikke erfaring - dermed er det mitt ansvar å passe litt på ham i starten gutten til mor
mei87 Skrevet 22. november 2012 #14 Skrevet 22. november 2012 Et tips kan være å la katten være sulten når den slippes ut første gang, for han vet at han får mat fra deg Ikke la han være ute for lenge i gangen i starten. Og gjerne vær litt ute sammen med katten de første gangene. Det vil nesten alltid oppstå en liten maktkamp mellom nabokattene og den nye katten i gata, men dette finner kattene fort ut av seg selv, og nye "grenser" for deres områder settes. Masse lykke til!
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 22. november 2012 #15 Skrevet 22. november 2012 Første gangene vi hadde pus ute, hang vi litt ute.. Da holdt den seg i nærheten. Etterhvert gikk vi inn i 30 min og utbog ropte den inn. Ikke mange gangene. Katten skjønner hvor den får varme og mat.. Og så lenge retnigssansen er utviklet er nok ikke det noe problem For en katt er det harda bud.. Man må fortjene sin plass. Men dette lærer de seg. Ikke bli en slik eier som springer å redder katten om du hører den er i ferd med å havne i krangel med en annen katt.. hehe.. kanskje de andre store kattene syns han er mammagutr da Dont worry Nei, nei, menneskeliggjøring over alle grensre er ikke bra Men, føler han er både naiv og litt dum nå, har jo ikke erfaring - dermed er det mitt ansvar å passe litt på ham i starten gutten til mor Skjønner deg godt jeg men har hatt en del puser opp gjennom.. Så har nok blitt litt hardhuda etterhvert Har dulla veldig mye med mange og trodd de var veldig små og hjelpesløse tilbognmed havnet mellom min katt og en annen som satt klar til å sloss og tøffa seg.. Det anbefales ikke! Haha ble angrepet av min egen..
Cinnamon4 Skrevet 22. november 2012 Forfatter #16 Skrevet 22. november 2012 Første gangene vi hadde pus ute, hang vi litt ute.. Da holdt den seg i nærheten. Etterhvert gikk vi inn i 30 min og utbog ropte den inn. Ikke mange gangene. Katten skjønner hvor den får varme og mat.. Og så lenge retnigssansen er utviklet er nok ikke det noe problem For en katt er det harda bud.. Man må fortjene sin plass. Men dette lærer de seg. Ikke bli en slik eier som springer å redder katten om du hører den er i ferd med å havne i krangel med en annen katt.. hehe.. kanskje de andre store kattene syns han er mammagutr da Dont worry Nei, nei, menneskeliggjøring over alle grensre er ikke bra Men, føler han er både naiv og litt dum nå, har jo ikke erfaring - dermed er det mitt ansvar å passe litt på ham i starten gutten til mor Skjønner deg godt jeg men har hatt en del puser opp gjennom.. Så har nok blitt litt hardhuda etterhvert Har dulla veldig mye med mange og trodd de var veldig små og hjelpesløse tilbognmed havnet mellom min katt og en annen som satt klar til å sloss og tøffa seg.. Det anbefales ikke! Haha ble angrepet av min egen.. Uæhhh!!!! Hjelp!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå