Gå til innhold

Sur baby de siste dagene og sulten "hele tiden"...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 4 mnd har vært helt umulig de siste dagene, sutrer hele tiden, og vil helst bare ligge med puppen. Virker ikke som magevondt, da hun ikke vrenger seg eller viser noen tegn til vondt. Natta som var kunne ikke vært verre, hun våknet hver time etter vi la henne, og etter kl 01 gråt og sutret hun i over 3 timer før vi fikk henne til å sove igjen. De siste dagene har hun fått mat alt fra hver time til hver andre time. I tillegg kan hun ligge der i over en halvtime. Mens hun ligger ved puppen drar hun seg ofte bort og sutrer, men vil alltid tilbake igjen så snart hun slipper taket. Fryktelig slitsomt. Er så lei av sutring og hyling. Vil vite hva som plager henne...

Hun tygger på alt for tiden, både hendene sine og leker. Kan også "angripe" meg å begynne å tygge/suge.. Hun sikler veldig mye og suger på underleppa si hele tiden. Har tenkt at hun kanskje begynner å få tenner, men det er ingen tegn til det i munnen hennes enda.. Så har jeg tenkt at hun kanskje ikke blir mett av melka mi lenger, men hun legger jo på seg... Virker egentlig som hun spiser så ofte for å trøste seg.. hva tror dere?

Anonym poster: 6df61b5f533b985003a9fc0f04e3029b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror hun har økedøgn, som til tross for navnet ikke nødvendigvis varer bare et døgn... Fortsett å amme ofte, så vil det mest sannsynlig gå seg til etterhvert.

Skrevet

Vil tro at det er en blanding av tenner og at hun trenger mer føde..

Hva med å prøve grøt eller mme?

Anonym poster: 0224cce3a8c78c94bd52006e2372b4f5

Skrevet

Jeg tror det er tenner og økedøgn! De klør i gommene i måneder før det vises noen tenner. Når de kommer opp er nok mye av arbeidet gjort allerede. Pesle gommene med litt paracet mixtur og se om det hjelper. Frys litt mm i isterningsposer og putt en terning i en gasklut som hun kan tygge på. Gi pupp så mye hun vil ha/du orker, hun forstår jo ingenting av hva som skjer i kroppen sin, stakkars! Og prøv å sov når du kan!

Skrevet

Takk for svar. Kan jo hende der er økedøgn ja.. trodde vi hadde hatt det noen ganger før, men de gangene kan jo ikke måle seg med den perioden vi er i nå :P Kan prøve å la henne tygge på mm i isterninger og se om det hjelper, takk for tips :) Vil helst prøve å fullamme til hun er 6 mnd enda, men hvis det viser seg at det er mer mat hun trenger, begynner jeg selvsagt med litt fast føde. Men ser det litt ann enda, tror jeg. HI

Anonym poster: 686993967163862247b7b9d97a638337

Skrevet

Sånn har alle mine blitt første uken etter at de har passert fire måneder. Våknet hver time hele natten gjennom, sure som bare det. Med første holdt jeg på i to uker med "økedøgn", før jeg tok kontakt med helsesøster. Hun sa jeg hadde sultet babyen min i to uker... Fikk beskjed om å begynne med mat (ikke MME når de er over fire mnd, men rett på mat). Ammet like mye som før, men gav mat et par ganger om dagen i tillegg. Barnet ble blid igjen og begynte å sove nesten med en gang. Det tok ikke lang tid (1 mnd ca) før vi var oppe i fire små måltider om dagen. Jeg produserer mye og fet melk (babyene går fort opp i vekt), men likevel er det ikke snakk om å fullamme i 6 mnd her. Gjorde det forsåvidt med nr 3, som nektet å spise annet en mm før han var 7 mnd, men det var de verste mnd i mitt liv. Null søvn og amming døgnet rundt...

Skrevet

Sånn har alle mine blitt første uken etter at de har passert fire måneder. Våknet hver time hele natten gjennom, sure som bare det. Med første holdt jeg på i to uker med "økedøgn", før jeg tok kontakt med helsesøster. Hun sa jeg hadde sultet babyen min i to uker... Fikk beskjed om å begynne med mat (ikke MME når de er over fire mnd, men rett på mat). Ammet like mye som før, men gav mat et par ganger om dagen i tillegg. Barnet ble blid igjen og begynte å sove nesten med en gang. Det tok ikke lang tid (1 mnd ca) før vi var oppe i fire små måltider om dagen. Jeg produserer mye og fet melk (babyene går fort opp i vekt), men likevel er det ikke snakk om å fullamme i 6 mnd her. Gjorde det forsåvidt med nr 3, som nektet å spise annet en mm før han var 7 mnd, men det var de verste mnd i mitt liv. Null søvn og amming døgnet rundt...

Har for all del IKKE lyst å sulte henne! Kunne du finne ut av det på vekta? flatet den ut av det, eller la de på seg greit likevel, pga amming så ofte? HI

Anonym poster: 686993967163862247b7b9d97a638337

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...