Gå til innhold

Er jeg veldig hønemor nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle egentlig på danskebåten med ei venninnene mårra. Men, så har alle tre barna fått halsbetennelse. Minste er ikke i form. Så nå har jeg ikke lyst til å dra. Klarer ikke kose meg når jeg vet det er syke barn hjemme.

Er jeg teit som vil bli hjemme?

Anonym poster: ca024c668af0f656fdc75826f6288250

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på hvor syke de er, hvem som passer dem, hvilken danskebåt dere skal ta (Stena Line er jo ikke bort et døgn en gang), om den personen som passer dem er kapable til å ta dem til legevakt dersom det er noe og så videre...

Skrevet

Skulle egentlig på danskebåten med ei venninnene mårra. Men, så har alle tre barna fått halsbetennelse. Minste er ikke i form. Så nå har jeg ikke lyst til å dra. Klarer ikke kose meg når jeg vet det er syke barn hjemme.

Jeg hadde blitt hjemme, men er nok litte bitte grann hønemor jeg da.... :) Hvis du ikke klarer å kose deg er det jo ikke noe gøy å dra på tur uansett.

Anonym poster: ad03990b3ccc61ff4077085019bb881e

Skrevet

Jeg hadde ikke reist. Så da er jeg også en hønemor :-P

Hadde aldri kunnet kost meg på tur, med viten om at alle tre barna mine lå sjuke hjemme......

Skrevet

Nja.. jeg hadde nok blitt hjemme selv, hvis ikke måtte sønnen min vært syk hos barnevakt siden jeg er alene. og det hadde nok ikke vært så ålreit, hverken for barnevakten, sønnen min eller meg.. men tror kanskje jeg hadde følt det annerledes om han var hjemme med pappan sin da. fedre er vel stort sett en like god omsorgsperson som mammer :) kanskje barna er i bedre form allerede i morgen? :)

Anonym poster: 559f1b6fffbd2d1e95ab63b69e7e60d8

Skrevet

Barna har vel en far? Evt en annen omsorgsperson. Ser ikke problemet jeg, altså.

Anonym poster: c2cdfe1d6c4faaeec36846d14d4a15bf

Gjest SprøstektLøk
Skrevet

Ikke hønemor nei. Skjønner deg godt :)

Skrevet

Her i huset har barna pappa som er like god omsorgsperson som meg, så jeg hadde dratt... Hadde noen andre en pappaen måttet være barnevakt ville jeg ikke dratt!

Skrevet

Tjah, det spørs jo hvor syke de blir av halsbetennelsen og hvem som skal være med de når du er borte.

Far er like kapabel som deg til å passe på sine syke barn og hvis det er en bestemor som skal ha de så har nok hun sett sitt av sykdommer og vet hva de skal gjøre.

Men hvis du ikke vil dra så skal du ikke gjøre det. Jeg vet hvordan det føles å bekymre seg grønn over de små.

Men... kanskje du kunen hatt godt av en tur for deg selv? :)

God bedring til minien din.

Skrevet

Jeg kjenner at jeg hadde ikke hatt helt samvittighet til å overlate tre sjuke barn til pappa og dratt på heisatur med jentene.

Samtidig er det som de andre skriver her også avhengig av hvor sjuke barna er, og selvsagt om det er annen avlastning i form av besteforeldre eller andre som barna er trygge på. Men sannsynligvis hadde jeg holdt meg hjemme, ja.

Skrevet

Godt å høre jeg ikke overdriver voldsomt da.

Bestemor skal være barnevakt deler av tiden, også er pappaen hjemme utenom det. Og han er helt klart like god til å ta seg av de som meg. Det er bare det at jeg vil nok ha vanskelig for å slappe av uansett. Har vel noe med det å gjøre at jeg er langt borte om det skulle være noe.

Hi

Anonym poster: 79786ff5d0eb5946c25cd936319c98c9

Skrevet

Jeg hadde nok blitt hjemme, og ja jeg er Hønemor! Vi har også tre barn og nå er jeg hjemme med en frisk og en syk og jeg gleder meg allerede til min kjære kommer fra jobb:)

Føl på hva du kjenner og hva du ville at mannen din skulle gjort om det var omvendt?

Skrevet

Jeg hadde nok ikke reist, ville ikke latt pappaen være alene med tre syke barn. Kan jo bli veldig intenst for han en stund, stakkar. Vet jo selv hvor slitsomt det kan være med syke barn, alle skal pleies og ha ekstra omsorg og kos den tiden de er syke.

Anonym poster: 69ab6fc27ba86b47e8ddc46f43ebf217

Skrevet

Jeg heller nok mot å bli hjemme. Får samtidig dårlig samvittighet overfor venninna mi og da så.

Men, jeg tror ikke jeg kommer til å slappe av, og det er jo liksom det som er poenget med hele turen.

Hi

Skrevet

Teit?? Det er det beste i verden for barna dine, at du er hjemme når de er syke, du er vel ikke TEIT!

Skrevet

Jeg hadde nok ikke reist, ville ikke latt pappaen være alene med tre syke barn. Kan jo bli veldig intenst for han en stund, stakkar. Vet jo selv hvor slitsomt det kan være med syke barn, alle skal pleies og ha ekstra omsorg og kos den tiden de er syke.

Anonym poster: 69ab6fc27ba86b47e8ddc46f43ebf217

Så en pappa klarer ikke å være hjemme med syke barn?

Mens en mamma klarer det fint?

Hjelpes....

Anonym poster: e07f4a01cfca1e5331adbf77ba75005b

Skrevet

Vet ikke om du er hønemor, men tror det bare er godt for barna at man er litt hønemor av og til. Ikke hele tiden, men når de er syke er det lov. :)

Anonym poster: bb1e943780d0b934bd574338e45ed88e

Skrevet

Det ble til at jeg blir hjemme. Så får vi ta igjen turen vår senere.

Hi

Skrevet

Hadde dratt på tur uten å blunke... Halsbetennelse er ikke akkurat livstruende så barna klarer seg nok med pappaen sin en helg..

Gjest Kjempeanonym
Skrevet

Du er vel ikke teit selv om du jar lyst å være hjemme med barna, men jeg ser absolutt ikke problemet med at du skulle kunne dra på tur og overlate de til faren. Halsbetennelse overlever de selv om ikke du er der. Og hvis du hadde avtale med venninnen din om å reise i morgen, så har dere vel bestilt og betalt billett allerede og? Syns kanskje det er litt dårlig gjort mot venninnen din..... Men meg om det:)

Skrevet

Det var en gratistur som jeg har vunnet. Snakket med venninna mi først, og hun syns det var helt greit. Hun hadde gjort det samme selv.

Hi

Skrevet

Jeg hadde nok dratt jeg. Hvor gamle er barna? Han får jo avlastning fra bestemor og er i tillegg like kapibel som deg til å ta seg av dem :) Det skulle nok gått kjempebra det der, men jeg skjønner at du blir hjemme om du ikke ville klart å slappe av. Synd for deg og venninnen din da, som ikke får dratt på tur :/ hva sier mannen din om at dere ikke drar da? :)

Skrevet

Stakkars venninna di:/ Litt dårlig ovenfor henne da. Men man må gjøre som man føler er best for en selv:) Følge morshjertet sitt er viktigst:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...