me_87 Skrevet 22. november 2012 #1 Skrevet 22. november 2012 Ser det står at når en skal vaske ullklær så skal du kun vaske få plagg om gangen. Gjør dere det sånn? Eller vasker dere alt av ull når dere først setter på en maskin?
Anonym bruker Skrevet 22. november 2012 #2 Skrevet 22. november 2012 Jeg vasker max halvfull maskin med ull. Tar bare en halvtime. Har jeg mye ull som skal vaskes kjører jeg heller to maskiner. Finere ull hiver jeg i ei bøtte i dusjen med litt ullvask, og skyller den opp for hånd. Anonym poster: c613b722b66c23d36da1edd85f1b51ce
magica fra tryll Skrevet 22. november 2012 #3 Skrevet 22. november 2012 Det spørs jo hvor mye det er. Jeg tar alt, men maskinen er ikke stappa full, om du skjønner?
Gjøkeredet③ Skrevet 22. november 2012 #4 Skrevet 22. november 2012 Vasker alt sammen. Har ikke tid til noe annet Vaskemaskinen står ikke stille her i huset.
moota m storebror&lillebror Skrevet 22. november 2012 #5 Skrevet 22. november 2012 Pleier ikke å ha full maskin, men halvfull kjøres rett som det er.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2012 #6 Skrevet 22. november 2012 Jeg vasker all ull samtidig. problemet vårt er at ullprogrammet ikke vasker rent.. så jeg setter på vanlig 40 vask og bruker milo. fant ut at det var like greit så ikke halvparten av ullklærne blir vasket to ganger i stede for 1 for å få det rent. sparer miliøet, strømforbruk og masse irritasjon:-P Anonym poster: 58563a7e1d45da03d32f62820683cd3a
♥Madam Mim♥ Skrevet 22. november 2012 #7 Skrevet 22. november 2012 Vasker alt sammen, men det er fordi jeg ikke har så mye av ull. Det er mest tynne bodyer/trøyer og strømpebukser til jentungen og de tar jo ikke så stor plass :-)
Gjest Heartbroken Skrevet 22. november 2012 #8 Skrevet 22. november 2012 Kan jeg få snike meg inn i tråden med et annet ull-relatert spørsmål? Hvor nøye er dere på å vaske like farger sammen når det gjelder ull? Til nå har jeg vasket lyst for seg og farget for seg, som med annen vask, men det er litt dumt både med tanke på tid og miljøet å vaske to strømpebukser i str 56 for seg selv... Mine eldste barn tåler ikke ull, så jeg er helt ny som "ull-mamma".
♥Madam Mim♥ Skrevet 22. november 2012 #9 Skrevet 22. november 2012 Ull farger ikke på samme måte som annet tøy synes jeg. Jeg har hvertfall aldrinopplevd å få missfarhinger og jeg tatt tilnærmet lik hvit sammen med lilla. Dette er da bodyer til barn så vet ikke hvordan det blir med f.eks strikket genser :-)
Snøkrystaller Skrevet 22. november 2012 #10 Skrevet 22. november 2012 Kan jeg få snike meg inn i tråden med et annet ull-relatert spørsmål? Hvor nøye er dere på å vaske like farger sammen når det gjelder ull? Til nå har jeg vasket lyst for seg og farget for seg, som med annen vask, men det er litt dumt både med tanke på tid og miljøet å vaske to strømpebukser i str 56 for seg selv... Mine eldste barn tåler ikke ull, så jeg er helt ny som "ull-mamma". Jeg skal ikke "garantere" dette altså! Men når klær vaskes på så lave tempraturer som ull må, så skal de ikke kunne farge av. Jeg blander alt, og det har aldri vært noe problem:-)
Anonym bruker Skrevet 22. november 2012 #11 Skrevet 22. november 2012 Kan jeg få snike meg inn i tråden med et annet ull-relatert spørsmål? Hvor nøye er dere på å vaske like farger sammen når det gjelder ull? Til nå har jeg vasket lyst for seg og farget for seg, som med annen vask, men det er litt dumt både med tanke på tid og miljøet å vaske to strømpebukser i str 56 for seg selv... Mine eldste barn tåler ikke ull, så jeg er helt ny som "ull-mamma". Sorterer ikke farger, ull er ull. Vaskes ved så lav temperatur at det ikke farger av. Anonym poster: c613b722b66c23d36da1edd85f1b51ce
Snøkrystaller Skrevet 22. november 2012 #12 Skrevet 22. november 2012 Kan jeg få snike meg inn i tråden med et annet ull-relatert spørsmål? Hvor nøye er dere på å vaske like farger sammen når det gjelder ull? Til nå har jeg vasket lyst for seg og farget for seg, som med annen vask, men det er litt dumt både med tanke på tid og miljøet å vaske to strømpebukser i str 56 for seg selv... Mine eldste barn tåler ikke ull, så jeg er helt ny som "ull-mamma". Jeg skal ikke "garantere" dette altså! Men når klær vaskes på så lave tempraturer som ull må, så skal de ikke kunne farge av. Jeg blander alt, og det har aldri vært noe problem:-) P.S. Siden du er ny ull mamma, må jeg si at jeg har fått vekk vansklige flekker med både nylon-vask og galle såpe! Spesieltgallesåpe er helt supert!
Gjest Heartbroken Skrevet 22. november 2012 #13 Skrevet 22. november 2012 Kan jeg få snike meg inn i tråden med et annet ull-relatert spørsmål? Hvor nøye er dere på å vaske like farger sammen når det gjelder ull? Til nå har jeg vasket lyst for seg og farget for seg, som med annen vask, men det er litt dumt både med tanke på tid og miljøet å vaske to strømpebukser i str 56 for seg selv... Mine eldste barn tåler ikke ull, så jeg er helt ny som "ull-mamma". Jeg skal ikke "garantere" dette altså! Men når klær vaskes på så lave tempraturer som ull må, så skal de ikke kunne farge av. Jeg blander alt, og det har aldri vært noe problem:-) P.S. Siden du er ny ull mamma, må jeg si at jeg har fått vekk vansklige flekker med både nylon-vask og galle såpe! Spesieltgallesåpe er helt supert! Tusen takk for gode råd! Vi har alt klart å ødelegge en flott dress fra Lillelam ved at han bæsjet gjennom og det ikke gikk av i vask. Hva er og hvor kjøper man gallesåpe?
Gullunger Skrevet 22. november 2012 #14 Skrevet 22. november 2012 Jeg vasker lyst og mørkt ull hver for seg. Men jeg har mye ullvask da. Vet faktisk ikke om det farger av om jeg hadde vasket det sammen :-P
Anonym bruker Skrevet 22. november 2012 #15 Skrevet 22. november 2012 Prøver å spare opp en vask, men allikavel blir det aldri mer en 5-8plagg om gangen. Vi har ikke så mye ull, og bruker lite ull.. Anonym poster: b596ed0df7d1155377e4a772886b1aec
Anonym bruker Skrevet 22. november 2012 #16 Skrevet 22. november 2012 Gule flekker fra babybæsj går bort i sollys også:-) Anonym poster: c613b722b66c23d36da1edd85f1b51ce
magica fra tryll Skrevet 22. november 2012 #17 Skrevet 22. november 2012 Kan jeg få snike meg inn i tråden med et annet ull-relatert spørsmål? Hvor nøye er dere på å vaske like farger sammen når det gjelder ull? Til nå har jeg vasket lyst for seg og farget for seg, som med annen vask, men det er litt dumt både med tanke på tid og miljøet å vaske to strømpebukser i str 56 for seg selv... Mine eldste barn tåler ikke ull, så jeg er helt ny som "ull-mamma". Jeg skal ikke "garantere" dette altså! Men når klær vaskes på så lave tempraturer som ull må, så skal de ikke kunne farge av. Jeg blander alt, og det har aldri vært noe problem:-) P.S. Siden du er ny ull mamma, må jeg si at jeg har fått vekk vansklige flekker med både nylon-vask og galle såpe! Spesieltgallesåpe er helt supert! Tusen takk for gode råd! Vi har alt klart å ødelegge en flott dress fra Lillelam ved at han bæsjet gjennom og det ikke gikk av i vask. Hva er og hvor kjøper man gallesåpe? Claes Olson;) Ellers har de flekkfjerner og ullsåpe hos nøstebarn som jeg pleier å bruke:)
mamma og trollemor Skrevet 22. november 2012 #18 Skrevet 22. november 2012 Jeg må innrømme at flekkfjerning er virkelig ikke min sterke side og nå er jeg skikkelig lei flekkete ulltøy. Deres beste tips mot fjerning av bæsjeflekker på ull? Jeg bruker milo og kjører vanlig ullprogram.. Hjelp dere erfarne damer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå