Anonym bruker Skrevet 22. november 2012 #1 Skrevet 22. november 2012 Min samboer, som ikke er biologisk opphav til barnet, må være hjemme med barnet i morgen. Men han har ikke krav på sykt barn dager før det har gått 1 år etter innflyttingsdato. Og det er 4 mnd til. Jeg kan ikke være hjemme. Jeg skal gjennomføre 2 forskningsintervjuer, som jeg brukte 2 mnd på å i det hele tatt få avtale om. Møter jeg ikke blir det krise for masteroppgaven min og eksamen om kort tid. Kan han bruke egenmelding? Eller hva gjør vi? Sjefen hans er ikke den mest medgjørlige og spesielt ikke dersom han må ha "vanlig" fri på så kort varsel. Anonym poster: a4ae8a75075ec504ad78bfe3d2f78a60
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 22. november 2012 #2 Skrevet 22. november 2012 Han kan ta fri uten lønn eller 1 feriedag
Musemorbr / Skrevet 22. november 2012 #3 Skrevet 22. november 2012 Om det du spør om er hvordan loven er på dette området, så er det helt klart ikke lov. Hva han likevel velger gjøre, er naturligvis opp til han selv. Det er jo sånn at mange bruker egenmeldinger til litt av hvert, uten å være syk. Du har all min forståelse for at du ønsker holde avtalene i morgen, men at du valgte spørre om det her inne, på halshuggingsforumet, kommer jeg aldri til å forstå meg på.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2012 #4 Skrevet 22. november 2012 Hehehe, nei kanskje litt dristig å spørre om slikt her. Men shit au, folk får mene det de vil. Tror vi satser på fri uten lønn, så får sjefen lage så mye bråk hun vil. Blir det vanskelig så får han ta en egenmelding. Takk for svar Anonym poster: a4ae8a75075ec504ad78bfe3d2f78a60
Førstemann Skrevet 22. november 2012 #5 Skrevet 22. november 2012 Det er vel ikke så lurt å be om fri først og så ta ut egenmelding etterpå hvis han ikke får? Egenmelding kan jo bare brukes hvis han selv er syk og da har han jo allerede innrømmet at det er han ikke...
Anonym bruker Skrevet 22. november 2012 #6 Skrevet 22. november 2012 Min samboer, som ikke er biologisk opphav til barnet, må være hjemme med barnet i morgen. Men han har ikke krav på sykt barn dager før det har gått 1 år etter innflyttingsdato. Og det er 4 mnd til. Jeg kan ikke være hjemme. Jeg skal gjennomføre 2 forskningsintervjuer, som jeg brukte 2 mnd på å i det hele tatt få avtale om. Møter jeg ikke blir det krise for masteroppgaven min og eksamen om kort tid. Kan han bruke egenmelding? Eller hva gjør vi? Sjefen hans er ikke den mest medgjørlige og spesielt ikke dersom han må ha "vanlig" fri på så kort varsel. Anonym poster: a4ae8a75075ec504ad78bfe3d2f78a60 Han kan be om fri, enten avspasering eller å få ta en feriedag, men han kan ikke kreve det. Du har krav på fri, selv om det passer dårlig. Alternativt må dere finne en annen barnevakt. Han kan selvfølgelig ikke bruke egenmelding når han selv ikke er syk. Anonym poster: 95e3684e0f576f56f3091f10a1686446
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå