Anonym bruker Skrevet 22. november 2012 #1 Skrevet 22. november 2012 Det gjelder alkohol. Vi koser oss ofte med litt vin eller mannen tar en whisky og jeg et glass vin i helgen. Vi drikker oss aldri full. Men før vi traff hverandre festet mannen min ganske hard og gjorde mye rart i fylla. Svigerfar er alkoholiker. Han drikker vin aleine sikkert 4-5 kvelder i uka og og drikker skremmende mye. Noe han skjuler for oss. Men har typisk alkoholikerutseende. Jeg er oppdratt til at alkohol alltid skal deles. Så til saken.. Jeg har lagt merke til at alle kvelder jeg er borte så mangler det alltid en 0,5l øl eller cider. Dette er på ukedagene. Men mannen min drikker aldri i uken når jeg er hjemme. Men skal jeg til en venninne eller på kino så drikker han. Synes dette er litt sært. Tviler på at en boks er farlig. Men likevel.. Hvorfor dette behovet bare jeg går ut av huset? Anonym poster: 43bbad2827362553f090508f40433927
Anonym bruker Skrevet 22. november 2012 #2 Skrevet 22. november 2012 Kanskje han tenker at det er normalt.. Altså at faren gjorde dette, så da gjør han det.. Eller bare at han rett å slett skal kose seg litt ekstra når du er ute på farta. På samme måte som mange damer koser seg med en sjokolade eller 3 når mannen er ute. Anonym poster: 16f39249db7ebdd778bbfe49f805792f
Anonym bruker Skrevet 22. november 2012 #3 Skrevet 22. november 2012 Det gjelder alkohol. Vi koser oss ofte med litt vin eller mannen tar en whisky og jeg et glass vin i helgen. Vi drikker oss aldri full. Men før vi traff hverandre festet mannen min ganske hard og gjorde mye rart i fylla. Svigerfar er alkoholiker. Han drikker vin aleine sikkert 4-5 kvelder i uka og og drikker skremmende mye. Noe han skjuler for oss. Men har typisk alkoholikerutseende. Jeg er oppdratt til at alkohol alltid skal deles. Så til saken.. Jeg har lagt merke til at alle kvelder jeg er borte så mangler det alltid en 0,5l øl eller cider. Dette er på ukedagene. Men mannen min drikker aldri i uken når jeg er hjemme. Men skal jeg til en venninne eller på kino så drikker han. Synes dette er litt sært. Tviler på at en boks er farlig. Men likevel.. Hvorfor dette behovet bare jeg går ut av huset? Anonym poster: 43bbad2827362553f090508f40433927 Jeg er oppdratt som du. Man kan kose seg med et glass vin i uka også, men ikke alene eller flere kvelder? Men min mann drikker alkohol hver dag, såfremt han ikke skal på nattevakt. Det går stort sett i en eller tre Gin Tonic, men også akevittelker Whiskey eller vin... Synes det er merkelig at mannen din vil skjule ei øl eller to, men tror ikke det er noe problem. Kanskje du har uttrykt hva du synes om å drikke i uka, og han har lyst på ei øl? Min mann, derimot, HAN er jeg bekymret for... Anonym poster: 35476a6f472801892e137e1517071f1c
Anonym bruker Skrevet 22. november 2012 #4 Skrevet 22. november 2012 Kanskje han innerst inne er så enig i at alkohol skal deles som det du er, men ikke føler så sterkt for det at han tar det opp hvis han vet det er viktig for deg? Så tar han heller en øl uten å si noe? Jeg hadde nok satt pris på at han heller hadde sagt i fra så det ikke ble noe hemmelighetskremmeri, men kanskje han er redd for å såre deg og derfor tror dette er lurere? Personlig synes jeg det skumle med alkohol er når det blir farliggjort og fremmedgjort. Jeg koser meg gjerne med et glass vin eller to når jeg er alene hjemme, og vet at mannen gjør det også - for det er noe vi koser oss med. Anonym poster: 8ab0b4f384611de679acab1c727e47bb
Anonym bruker Skrevet 22. november 2012 #5 Skrevet 22. november 2012 Kanskje han innerst inne er så enig i at alkohol skal deles som det du er, men ikke føler så sterkt for det at han tar det opp hvis han vet det er viktig for deg? Så tar han heller en øl uten å si noe? Jeg hadde nok satt pris på at han heller hadde sagt i fra så det ikke ble noe hemmelighetskremmeri, men kanskje han er redd for å såre deg og derfor tror dette er lurere? Personlig synes jeg det skumle med alkohol er når det blir farliggjort og fremmedgjort. Jeg koser meg gjerne med et glass vin eller to når jeg er alene hjemme, og vet at mannen gjør det også - for det er noe vi koser oss med. Anonym poster: 8ab0b4f384611de679acab1c727e47bb Det skulle stå "kanskje han IKKE er så enig..." Anonym poster: 8ab0b4f384611de679acab1c727e47bb
Kliko Skrevet 22. november 2012 #6 Skrevet 22. november 2012 Hvorfor ikke spørre han? Hvorfor drikke du alkohol i ukendagene bare når jeg ikke er hjemme?
Snøkrystaller Skrevet 22. november 2012 #7 Skrevet 22. november 2012 Jeg skjønner godt at du reagerer...Har det på samme måte som deg, faren til samboeren er alkoholiker. Så jeg synes det er skummelt om han skalbegynne å drikke alene, selv om det bare er en øl. Hadde vært en helt annen sak om det ikke var noe historie med alkoholikere i familien!
Anonym bruker Skrevet 22. november 2012 #8 Skrevet 22. november 2012 Hi Jeg har aldri påpekt dette eller sagt at han ikke skal gjøre det. Synes bare det er rart at han aldri drikker en tirsdag når vi er sammen. Bare når han er aleine. Han reiser en del i jobben i ukene. Og da nytes det alltid! alkohol på kvelden. Uansett dag. Som om reise og alkohol hører i hop. Anonym poster: 15343083e9d885fc425cfb5b0c6fde59
AneMir Skrevet 22. november 2012 #9 Skrevet 22. november 2012 Kanskje han tenker at det er normalt.. Altså at faren gjorde dette, så da gjør han det.. Eller bare at han rett å slett skal kose seg litt ekstra når du er ute på farta. På samme måte som mange damer koser seg med en sjokolade eller 3 når mannen er ute. Anonym poster: 16f39249db7ebdd778bbfe49f805792f Heilt einig!
Kyllingbein Skrevet 22. november 2012 #10 Skrevet 22. november 2012 Jeg tenker at han koser seg i eget selskap. Men det er jo fordi jeg kan finne på noe sånt.. Så jeg hadde ikke reagert på det.. Han er vel i tillegg voksen og så lenge det ikke går utover noen kan han gjøre som han vil. Men det er jo ikke noe i veien for å spørre? Et tilfeldig spørsmål og han forteller vel hvorfor han drikker når han er alene..
LillaGorilla♥♥ Skrevet 22. november 2012 #11 Skrevet 22. november 2012 Avhengighet er arvelig, så det skulle ikke forundre meg om han slekter litt på faren. Jeg synes det er bekymringsfullt når man MÅ drikke alkohol, og stadig gjør det for å "kose seg". Spesielt med barn i hus!
Anonym bruker Skrevet 22. november 2012 #12 Skrevet 22. november 2012 Han tar seg en (1) øl hvis du er borte en kveld? Hadde blitt ganske irritert hvis min mann kommenterte det. Anonym poster: de5c74ef75e9e73729ec102f9eca7a5f
Anonym bruker Skrevet 22. november 2012 #13 Skrevet 22. november 2012 Kanskje han liker dårlig å være alene og trenger noe som selskap og til å trøste seg med. Er i allefall derfor jeg spiser sjokolade når mannen er borte. Anonym poster: be05781734e0ced0e55bca1703d80d9d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå