Gå til innhold

Hva er dine tre første prioriteringer som forelder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da tenker jeg ikke på kjærlighet, trygghet, faste rammer osv., men f.eks bilsikring, økologisk mat, fysisk aktivitet, friluftsliv...

Anonym poster: 37cd620afa3c1544219bbafaefc9d675

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tid sammen uten TV og film/spill, sunn mat, mulighet til å utvikle ferdigheter de har anlegg og interesse for.

Anonym poster: b2b04147797acacddfeac555cf5aa308

Skrevet

NETTVERK - at min datter har noen andre enn sine foreldre og besteforeldre som er nær henne og som hun kan stole på (bra om jeg en dag har gjort noe galt, og jenta mi føler for å klage til noen :P Eller om jeg dør, da har hun noen nære utenom meg)

SUNN MAT - Velger økologisk og prøver å lage det meste fra bunnen av. Innta minst mulig konserveringsmidler. Samme gjelder for kremer/såper og sånt, velger alltid uten parfyme og parabener.

NATUR - bli kjent med naturen. Nærkontakt med dyr. Vite hvor maten kommer ifra, og vite hvordan man tar hensyn til naturen. Skape gode relasjoner til friluftsliv.

Skrevet

Bilsikkerhet står høyt her og, sammen med sikkerhet generelt (redningsvest, låse inn medisiner/vaskemidler osv).

Ellers er det viktig for meg å at hun oppdras til å bli en sterk og selvstendig jente med selvtillitt. Synes det er utrolig viktig at også jenter får være tøffe, bråke, klartre, spikke og sånne ting.

Til sist er det vel rett og slett det å nyte den tiden hun er barn og vil være sammen med meg. Det går så fort....

Anonym poster: 24fe768f3f4930003208ba332c44f7c4

Skrevet

Familie og venner. Jeg synes det er veldig viktig at barna har mange de kjenner og er trygge på. Man vet aldri hva fremtiden bringer (jeg tenker ofte på at vi (meg og sambo) kan komme utfor en ulykke og bli grønnsak eller omkomme), og da er det viktig at de har fler enn bare oss som de kan stole på og føle seg velkommen hos. Jeg synes også det er viktig at de har venner på egen alder og at de lærer seg å bli kjent med andre barn, og kunne omgås barn med forskjellig kultur, hudfarge og tilpasse seg forholdene :)

Utstyr. Uansett hva jeg kjøper er jeg sjekker jeg tester og hører med andre for å få anbefalinger om hva som er best. Vet at barn er forkjellige, men når det kommer til uteklær, sko, BILSIKRING, barnevogn ol vil jeg ha noe jeg vet er trygt og godt. Jeg er ganske nazi på bilsikring om jeg kan si det slik. INGEN får kjøre med barna i bil om dem ikke kan ha dem bakovervent. Kjøper alltid nytt bilsete til barna, og sjekker hver gang jeg setter barna i bilen at beltet er festet (omså om det er 1 eller 10 ganger for dag sjekker jeg og strammer beltet hver gang.

Når det kommer til vinterklær sjekker jeg alltid hva som er varmest, hva som tåler vann ol. Vil ikke at barna skal fryse, så legger alltid litt ekstra i gode klær også.

Barnevogn har jeg fulgt med på tester, men også hørt med andre. Jeg har alltid mine krav, og styrer unna de vognene jeg føler ikke er trygge eller gode nok etter MIN mening (vet at de er testet før de kommer ut!!)

Vi er også veldig glade i friluftsliv. Barna er ikke så store, men vi drar dem med på hytta, i marka, på fjellet (i pulk), tur i fjære osv. Vi har alltid hatt som mål at vi skal på kosetur minst 1 gang i uka for å få frisk luft og positive opplevelser. Barna er ikke store (3,5 år og tvillinger på 9 mnd). I påska i fjor da tvillingene var bare ett par mnd gamle hadde vi dem med i pulk på fjellet (passet selvfølgelig på varmen, og jeg var ikke så veldig lenge før jeg dro ned).

Nå er jeg stortykk igjen, så det setter en liten bremser på hva jeg orker. Prøver å få kvalitetstid med barna på andre måter. Er mye flinkere å finne på ting hjemme, som f.eks å spille spill, tegne og male sammen med henne, lese bøker osv. Er mye av det vanlige, men er slik vi ikke har hatt så mye tid til tidligere da vi somregel alltid er på farta. Er veldig stas hvertfall :)

Anonym poster: 691b63ae279af420dade39e868385c98

Skrevet

Da tenker jeg ikke på kjærlighet, trygghet, faste rammer osv., men f.eks bilsikring, økologisk mat, fysisk aktivitet, friluftsliv...

Anonym poster: 37cd620afa3c1544219bbafaefc9d675

I store trekk:

1. Sikkerhet

2. At barna har det bra og føler seg trygge og elsket

3. Grensesetting

Anonym poster: 087061478303678edf25cfe3de0264e4

Skrevet

Tak over hodet. (Fast bosted)

Mat på bordet. (Alltid nok og variert mat i kjøleskapet)

Kreativitet. (Tilgang på div. hobbyartikler)

Anonym poster: 295166faadb745a508b673933f64ddd6

Skrevet

Hehe... Fikk veldig sånn Maslow følelse her. 1. Grunnleggende behov (mat, drikke, tak over hodet), 2. Sikkerhet og 3. Sosiale behov/tilhørighet. Han var nok inne på noe gitt, er vel sånn for de fleste :)

Skrevet

1) fornøyde foreldre, som ikke er utslitte men har overskudd til å være flinke og gjøre det som må gjøres. Det medfører at man må sette mor og far fremfor ungene av og til, sånn at de får gått på trening, reist på tur etc.

2) Sunt og variert kosthold

3) Fysisk fostring for alle i familien, mor, far og barn.

Skrevet

Nr 1: At hun er lykkelig.

Nr 2: At hun vokser opp som Jehovas Vitne og blir glad i Gud som jeg ble.

Nr 3: At hun får mange sunne og gode venner. :)

Anonym poster: c67f1500b9826ec79ec5ef7b9de4d928

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...