Gå til innhold

elsker livet: et lite spm (eller fler) til deg:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ber du kveldsbønn? Evt hvilken bønn? Hva med Fader Vår? :-) Bare lurer da jeg nylig har fått opp øynene for Gud og eneste bønnen jeg kan foreløbig er Fader Vår...

Er det slik at man kan be hva som helst? Er det spesielle "fraser" som bør være med?

Anonym poster: ff503e734b0fda938a951a553713b2bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo kjøp deg en bok om bønner for barn f.eks. Vi ber bordbønn ellers ber jeg ikke fast. Når jeg ber er det med tanker, ingen bestemte vers.

Skrevet

Ber ikke bordbønn her siden det er bare meg, ikke resten av familien. blir liksom bare Fader Vår i tankene om kvelden..

Hi

Skrevet

Ber ikke bordbønn her siden det er bare meg, ikke resten av familien. blir liksom bare Fader Vår i tankene om kvelden..

Hi

Forholdet til Gud er jo noe personlig, og da kan fint bønnene og "samtalene" også være det, man trenger ikke be fastlagte bønner. :)

Be om det du tenker på, på godt og vondt, etterhvert faller det seg nok mer naturlig.

Skrevet

Tusen takk for svar lilleva:-) er ikke mer enn et par mnd siden jeg fikk troen på Gud, så er fremdeles veldig ny i dette.

hi

Skrevet

Du kan be akkurat som du vil. Men bønnen bør helst komme fra hjertet mener jeg. Så da blir fraser og nedskrevne bønner litt kunstig. Men man kan gjerne lære barn slike enkle bønner, litt lettere å prøve å lære dem om Gud på den måten.

Skrevet

For meg er bønn noe privat, og jeg ber om jeg har et budskap.

Ei bønn begynner alltid med "kjære Gud" og avsluttes med "Amen".

Mellom der kan du be om hva du vil :)

Anonym poster: 5280f1fcc1d51d63f064e0f29e83c6c3

Skrevet

Så flott at du har funnet Gud. Du har en spennende tid i møte :) Ser du har fått mange fine svar over her. Vil bare minne om at du finner også mange sterke og flotte eksempler på bønn i Bibelen også. Fader vår er oppfordringen til hvordan vi skal be. Hvis du tenker over hva du ber om i den, så vil du finne et mønster.

Skrevet

Tusen takk for svar:-) jeg har faktisk to bibler, men vet ikke hvor de er for øyeblikket.

Hi

Skrevet

Når det gjelder barn og bønn, så synes jeg faktisk de gode, gamle barnesangene "Kjære Gud, jeg har det godt" og "Jeg folder mine hender små" er veldig fine. :)

Skrevet

Vi har sunget kjære gud jeg har det godt til barnet vårt siden hn var liten:-) hn kan nå teksten utenat i en alder av to år:-)

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...