Gå til innhold

Både jeg og mannen hater husarbeid, løsning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begge to blir sure av å gå og rydde og vaske. Husarbeid er noe av det verste jeg (og han) vet. Er det flere i samme situasjon, og hva er løsningen for å ikke forsure hjemmemiljøet?

Anonym poster: 2ce3c0d2c1c56b81d849a4b2be527277

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dele likt eller betale noen andre for å gjøre det?

Skrevet

Hos oss ble løsningen en rasende dyktig polakk. Verdt hver krone!

Skrevet

Leie hushjelp

Anonym poster: a9fcd0ee7dac0e4eb60ce692d3d4de75

Skrevet

Papptallerkener, plastkrus, robotstøvsuger, og ikke bytte klær?:-) lettvindt da.

Men hva med å sette opp en liten liste sammen der man gir hverandre forskjellige oppgaver, og krysse av?

Skrevet

Vaskehjelp?

Ta dere sammen, rydding/vasking/annet form for husarbeid er en del av livet og bør kunne gjøres uten at man blir sur?

Dele det helt likt (og igjen, prøve å gjøre det uten å bli sure)?

Anonym poster: cdaf5184fb2f5eb5bf680195149ac88a

Gjest Filifjonka
Skrevet

Litt husarbeid må man bare regne med å gjøre, når man er voksen. Sånn er livet. Man kan selvsagt kjøpe seg ut av noe. For eksempel ved å betale en vaskehjelp. Men også da må man regne med å rydde før vaskehjelpen skal komme.

Gjest overlord
Skrevet

Vi har fått oss vaskehjelp og hun er raskt blitt en av de viktigste menneskene i vårt liv siden hun indirekte har gjort forholdet vårt 10 hakk bedre.

Skrevet

Litt husarbeid må man bare regne med å gjøre, når man er voksen. Sånn er livet. Man kan selvsagt kjøpe seg ut av noe. For eksempel ved å betale en vaskehjelp. Men også da må man regne med å rydde før vaskehjelpen skal komme.

Jeg er alvorlig syk og får anfall ved anstrengelser. Så for meg er det å gjøre husarbeid forbundet med slitsomme symptomer. Hadde jeg vært frisk, så hadde det vært noe helt annet.

Vurderer også vaskehjelp, men har ingen erfaring med prisnivået. Og forresten, med å være "sur" mener jeg ikke gå og surmule, men har overhode ingen lyst til å gjøre husarbeid, og gruer meg til hver gang man skal foreta en grundig vask av huset. Blæh

HI

Skrevet

Hos oss ble løsningen en rasende dyktig polakk. Verdt hver krone!

hvor i landet bor du og hvordan finner man en rasende flink polakk :) bor du i oslo/skedsmo vil jeg gjerne ha tips :)

Anonym poster: 73258f7895b6a2e77184ed4ac9687331

Gjest Filifjonka
Skrevet

Jeg er alvorlig syk og får anfall ved anstrengelser. Så for meg er det å gjøre husarbeid forbundet med slitsomme symptomer. Hadde jeg vært frisk, så hadde det vært noe helt annet.

Vurderer også vaskehjelp, men har ingen erfaring med prisnivået. Og forresten, med å være "sur" mener jeg ikke gå og surmule, men har overhode ingen lyst til å gjøre husarbeid, og gruer meg til hver gang man skal foreta en grundig vask av huset. Blæh

HI

Vel, nå skrev du i hi at både du og han ble alvorlig sure av å gjøre husarbeid. Mitt svar var skrevet deretter. Er du alvorlig syk, er det noe annet enn å bli sur av det. Og det kunne da vel ha nevnt, dersom det er et viktig poeng.

Fortsatt mener jeg at voksne mennesker må regne med å gjøre noe husarbeid. Og selv om ikke alt er like morsomt må man av og til gjøre det likevel. Det er slett ikke alltid jeg har så innmari lyst til å rydde og vaske heller, men det er nå en del av livet. Og det er temmelig bortkastet å bruke enda flere krefter på å bli sur for det.

Uten at jeg vet hva slags sykdom du lider av: Husarbeid må gjøres, ellers blir huset på sikt temmelig ufyselig. Et alternativ er å gjøre det, et annet å kjøpe seg hjelp. Men dersom man ikke skal gjøre noe husarbeid overhodet må man ha temmelig god råd og kjøpe seg mye hjelp.

Skrevet

Hos oss er løsningen at vi rydder, støvsuger og vasker de stedene vi må i det daglige, ting som må tas av hensyn til hygiene og innemiljø (kjøkkenbenker, vasker, toaletter osv). Men vi tar ikke noe mer enn det som må tas. Vi har ikke avtalt noen deling oss imellom, men vi gjør omtrent like mye sånn jevnt over. Den mer grundige rengjøringen tar vaskehjelpen seg av. Dette sparer oss for både tid og energi, og det er verdt hver krone!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...