Anonym bruker Skrevet 21. november 2012 #1 Skrevet 21. november 2012 Da tenker jeg ikke bare på julaften;) Anonym poster: 13d9fc4b9dfffb38f930249609a773e2
Anonym bruker Skrevet 21. november 2012 #2 Skrevet 21. november 2012 lillejulaften: godt pålegg, hjemmebakt brytebrød, varm sjokolade med krem julaften: ferske rundstykker, forskjellig type pålegg igjen middag julaften : ribbe og alt som hører med, hjemmelaget karamellpudding vispet krem og riskrem med hjemmelaget bringebærsaus 1.juledag; Brunch - igjen godt pålegg, alt mulig hjemmelaget roastbeef, sild, eggerøre, westfalerskinke osvosvosv hjemmelaget brytebrød, rester fra julemiddag 2.juledag: kalkun/pinnekjøtt.. Anonym poster: dc58f8c4390bb73ced629ec637d2feed
Anonym bruker Skrevet 21. november 2012 #3 Skrevet 21. november 2012 Lille julaften: Grillpølser, vi griller på bål ute på lekeplassen sammen med flere av de andre barnefamiliene i gata. Julaften: Ribbe, medisterkaker, medisterpølser, grønnsaker, rødkål og saus. 1.juledag: Rester og lefser. Nyttårsaften: Kalkun. En av dagene i romjulen inviterer svigermor på pinnekjøtt og en av dagene inviterer min mamma på hjemmelaget pizza for å få litt avveksling fra julematen Anonym poster: e8422ff761735f2238ec5138f13fb150
☆☆☆ Skrevet 21. november 2012 #4 Skrevet 21. november 2012 Spørs om vi feirar hjå foreldra mine eller svigers. Julaften: Mamma og pappa: fåreribbe, potet, kålrabistappe og ertestuing. Fruktsalat til dessert. Svigers: juleribbe, svineribbe, dampemør, potet, kålrabistappe og rødkål. Riskrem til dessert. 1. dag: Mamma og pappa: svineribbe, pølse, medisterkake, poteter, brunsaus, surkål og rødkål. Varierande dessert. Svigers: lutefisk med bacon, poteter og ertestuing eller kokt kveite. Varierande dessert. 2. dag: Mamma og pappa: ovnsstekt ørret Svigers: varierande meny. Nyttårsaften er reprise av julaften i begge heimane.
Februargullet2013 Skrevet 21. november 2012 #5 Skrevet 21. november 2012 Lille julaften : Bruker vi og spise ute Julaften : I år blir det Kalkun med tilbehør 1. dag Pinnekjøtt med tilbehør Nyttårsaften : Kalkun mest sannsynlig Vet ikke de andre dagene,stort sett på middag hos Familie da:)
lyccke Skrevet 21. november 2012 #6 Skrevet 21. november 2012 På lille julaften har vi først en deilig julefrokost med nystekte rundstykker og deilig pålegg. Pleide vel egentlig å ha pinnekjøtt til middag da jeg bodde hos moren min, men blir vel risgrøt siden jeg bor for meg selv nå Ikke fan av pinnekjøtt, nei. På julaften har vi enda en fantastisk julefrokost med nystekte rundstykker, egg, bacon, o.l. Til middag har vi ribbe, skinkesteik, julepølser og medisterkaker Første juledag pleier vi å bli invitert opp til kjærestens familie på en eller annen god julemiddag Nyttårsaften har vi pleid å ha gryterett Synes det er så utrolig godt..
Gjest Skrevet 21. november 2012 #7 Skrevet 21. november 2012 Lille julaften : Hjemmelaget koldtbord - Home Alone på Tv. Julaften : Skinkesteik - sosisser - karbonader - poteter - julesaus (brun) laget fra bånn av, selvsagt - Liten familieribbe. 1. Dag : Julekoldtbord hos foreldrene mine og se masse filmer på tv. 2. Dag : Middag hos svigers og blir vel steik der også, og ja da er jeg møkka lei alt det sosiale mht mat. Og gleder meg til nyttår og slankemat igjen
det er berre mordi Skrevet 21. november 2012 #8 Skrevet 21. november 2012 Juleaften er det pinnekjøtt og ribbe, svinemør, lammerull, kålrotstappe, rødkål og poteter. Kaker til kvelds. 2. juledag er det koldtbord med resten av slekta - og kakebord etterpå og det rullerer mtp hvem som skal ha det. Vi er vel ca 20 stk nå, og det varer hele dagen. Veldig kjekk tradisjon:) Ellers har vi (tror jeg) ingenting fast.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2012 #9 Skrevet 21. november 2012 lillejulaften: grøt julaften: lutefisk med alt av tilbehør 1. juledag: pinnekjøtt med alt av tilbehør 2. juledag: noe lett, gjerne vegetar 3. juledag: ribbe med alt av tilbehør nyttårsaften: helstekt and, tilbehør varierer fra år til år Anonym poster: 7fa73b5650cdb00093db26caa249a0c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå