Gå til innhold

Hvordan ser deres julemeny ut?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Da tenker jeg ikke bare på julaften;)

 

Anonym poster: 13d9fc4b9dfffb38f930249609a773e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lillejulaften: godt pålegg, hjemmebakt brytebrød, varm sjokolade med krem

julaften: ferske rundstykker, forskjellig type pålegg igjen

middag julaften : ribbe og alt som hører med, hjemmelaget karamellpudding vispet krem og riskrem med hjemmelaget bringebærsaus

1.juledag; Brunch - igjen godt pålegg, alt mulig hjemmelaget roastbeef, sild, eggerøre, westfalerskinke osvosvosv hjemmelaget brytebrød, rester fra julemiddag

2.juledag: kalkun/pinnekjøtt..

 

Anonym poster: dc58f8c4390bb73ced629ec637d2feed

Skrevet

Lille julaften: Grillpølser, vi griller på bål ute på lekeplassen sammen med flere av de andre barnefamiliene i gata.

 

Julaften: Ribbe, medisterkaker, medisterpølser, grønnsaker, rødkål og saus.

 

1.juledag: Rester og lefser.

 

Nyttårsaften: Kalkun.

 

En av dagene i romjulen inviterer svigermor på pinnekjøtt og en av dagene inviterer min mamma på hjemmelaget pizza for å få litt avveksling fra julematen :)

 

Anonym poster: e8422ff761735f2238ec5138f13fb150

Skrevet

Spørs om vi feirar hjå foreldra mine eller svigers.

 

Julaften:

Mamma og pappa: fåreribbe, potet, kålrabistappe og ertestuing. Fruktsalat til dessert.

Svigers: juleribbe, svineribbe, dampemør, potet, kålrabistappe og rødkål. Riskrem til dessert.

 

1. dag:

Mamma og pappa: svineribbe, pølse, medisterkake, poteter, brunsaus, surkål og rødkål. Varierande dessert.

Svigers: lutefisk med bacon, poteter og ertestuing eller kokt kveite. Varierande dessert.

 

2. dag:

Mamma og pappa: ovnsstekt ørret

Svigers: varierande meny.

 

Nyttårsaften er reprise av julaften i begge heimane.

Skrevet

Lille julaften : Bruker vi og spise ute :)

Julaften : I år blir det Kalkun med tilbehør

1. dag Pinnekjøtt med tilbehør

Nyttårsaften : Kalkun mest sannsynlig :)

 

Vet ikke de andre dagene,stort sett på middag hos Familie da:)

Skrevet

På lille julaften har vi først en deilig julefrokost med nystekte rundstykker og deilig pålegg. Pleide vel egentlig å ha pinnekjøtt til middag da jeg bodde hos moren min, men blir vel risgrøt siden jeg bor for meg selv nå :) Ikke fan av pinnekjøtt, nei.

 

På julaften har vi enda en fantastisk julefrokost med nystekte rundstykker, egg, bacon, o.l. Til middag har vi ribbe, skinkesteik, julepølser og medisterkaker :)

 

Første juledag pleier vi å bli invitert opp til kjærestens familie på en eller annen god julemiddag :)

 

Nyttårsaften har vi pleid å ha gryterett :P Synes det er så utrolig godt..

Skrevet

Lille julaften : Hjemmelaget koldtbord - Home Alone på Tv.

 

Julaften : Skinkesteik - sosisser - karbonader - poteter - julesaus (brun) laget fra bånn av, selvsagt - Liten familieribbe.

 

1. Dag : Julekoldtbord hos foreldrene mine og se masse filmer på tv.

 

2. Dag : Middag hos svigers og blir vel steik der også, og ja da er jeg møkka lei alt det sosiale mht mat. Og gleder meg til nyttår og slankemat igjen :)

Skrevet

Juleaften er det pinnekjøtt og ribbe, svinemør, lammerull, kålrotstappe, rødkål og poteter.

 

Kaker til kvelds.

 

2. juledag er det koldtbord med resten av slekta - og kakebord etterpå og det rullerer mtp hvem som skal ha det. Vi er vel ca 20 stk nå, og det varer hele dagen.

Veldig kjekk tradisjon:)

 

Ellers har vi (tror jeg) ingenting fast.

Skrevet

lillejulaften: grøt

 

julaften: lutefisk med alt av tilbehør

 

1. juledag: pinnekjøtt med alt av tilbehør

 

2. juledag: noe lett, gjerne vegetar

 

3. juledag: ribbe med alt av tilbehør

 

nyttårsaften: helstekt and, tilbehør varierer fra år til år

 

Anonym poster: 7fa73b5650cdb00093db26caa249a0c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...