Gå til innhold

Hva er den rareste plassen/ situasjonen du har ammet i?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den aller rareste plassen jeg har ammet på er hos fotografen når storesøster skulle ta bilder, hater å amme foran andre så satt og "smugamma" å og håpet at ingen så meg..:P. Ellers har det også blitt en del amming i bilen og på offentlige toaletter:-S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ammet over alt. Til og med på et bilopphoggeri! :P Og på skolen, er nok ikke få som har sett puppen min liksom :P

Anonym poster: c4b70b3a5cf535fa8b96530492a25226

Skrevet

Rareste??

Ammet igrunn over alt jeg.

Midt i Food Courten i England.

X antall benker utenfor butikker.

På fly, i midtsetet med en fremmed dress-mann på hver side.

På bassengkanten under babysvømming i et offentlig badeland.

Og så var det det 30-års-laget med en baby på 14 dager som bodde på puppen.....

Skrevet

Hmm, det tror jeg kanskje var inni bæresjalet mens jeg gikk tur :)

Har ellers ammet mange plasser og i mange situasjoner, men alltid veldig diskre, så er nok ikke alltid folk har fått med seg at jeg ammet en gang.

Singlet under, og bare dra opp så mye som absolutt nødvendig også.

Anonym poster: b7f61a4a2cabca3c8076b55ecfbb8b06

Skrevet

Eneste plassen jeg syns det hadde vært rart å amme hadde vel vært i kirka.

Skrevet

skulle prøve bh-er da lillegutt ble sulten så måtte sitte på en pinnestol på utsiden av prøverommene å amme...

Anonym poster: c9403b1617c653ff7a72a30eeb8e0bee

Skrevet

I et prøverom på sparkjøp. Det var ei som jobbet der som sa at jeg måtte bare bruke det om babyen min var sulten, siden hun gråt en del :)

Det ble jeg glad for og satt meg på en stol der og ga storesøster mat :D

Gjest Tullmusa83
Skrevet

Ammet mens jeg satt på do.

Når naturen kaller og babyen gråter. Ammer man når Man har en 4 dager gammel baby.

Skal nevnes at jeg hadde alt for mye melk og pakket puppen i munnen på babyen bare han leet på seg i en periode.

Skrevet

Tja, jeg er vel heller ingen fan av å amme i offentligheten. Men har sittet i barnekroken på en HM i utlandet, blant barn som så på film. Føltes litt spesielt å sitte der på en lav stol under klær og annet som hang mye høyere og fullt av folk virrende rundt.

En annen gang måtte jeg bare spørre betjeningen på en interiørbutikk om det var greit at jeg satt meg ned litt bak i butikken for det var fullstendig krise for vesle.

Det og føles vel ikke mindre spesielt!

Skrevet

Har ammet over alt. Til og med på et bilopphoggeri! :P Og på skolen, er nok ikke få som har sett puppen min liksom :P

haha, nå lojeg høyt,ingen som har sett den nei:p
Skrevet

Rareste??

Ammet igrunn over alt jeg.

Midt i Food Courten i England.

X antall benker utenfor butikker.

På fly, i midtsetet med en fremmed dress-mann på hver side.

På bassengkanten under babysvømming i et offentlig badeland.

Og så var det det 30-års-laget med en baby på 14 dager som bodde på puppen.....

Ja, det gjør du rett i:). Kanskje rareste var et dårlig ordvalg, kan jo legge til mest spesielle, morsomste, særeste osv osv..
Skrevet

Jeg har ammet i utstilling på IKEA hele to ganger på samme shoppingrunde (vi kjøpte et helt kjøkken så det tok litt tid)

Har også ammet mye i bil og på benker rundt omkring. Har også ammet i kirke, til deg ovenfor her som synes det var litt spesielt. Det gikk kjempefint, lillemor slapp puppen da de dinget med klokka. :)

Skrevet

Har ammet overalt... men det mest komiske var nok når sønnen min på tre dæljet til en stor gutt i parken (som hadde sagt at han var liten... he he) 50 meter fra der jeg satt og ammet lille (hun var da 4 uker...) og jeg spratt og og løp med lille fortsatt diende for å bryte imellom kamphanene.

Tror ikke det var noen som så meg (håper jeg) annet enn en venninne som jeg var sammen med :-)

Skrevet

Hehe, morsomme svar :)

Jeg har også ammet i fly, ganske ofte faktisk. Ble ganske vanlig til slutt, bare litt dumt om vi satt i et norwegian fly, så trangt å amme mens man sitter i en rad med to andre personer. Så har jeg også ammet i tog og bil.

Og en gang i kirka (barnedåp).

Skrevet

Ammet stående i gangen i kirka, mens kirkeklokkene ringte inn til barnets dåp!! Litt stressa der jeg står med bunadsstakken vrengt oppover og mannen står under stakken og holder vesla opp til puppen! Skulle vært filma :D

Skrevet

Eneste plassen jeg syns det hadde vært rart å amme hadde vel vært i kirka.

Hehe. Det måtte jeg gjøre i forbindelse med dåp forrige helg :P

Anonym poster: 4636fcd04a39ecb5be7301e56d19788a

Gjest Heartbroken
Skrevet

Ammet stående i gangen i kirka, mens kirkeklokkene ringte inn til barnets dåp!! Litt stressa der jeg står med bunadsstakken vrengt oppover og mannen står under stakken og holder vesla opp til puppen! Skulle vært filma biggrin.png

Nå må jeg innrømme at fantasien svikter meg - jeg klarer bare ikke å se for meg den scenen :D

Utrolig hvor kreative man blir med en hylende baby i nærheten :)

Det rareste stedet jeg har ammet, må være da jeg satt på en sten like ved en tursti og ammet snuppa. Det var sommer og sol og myyyye folk ute på tur!

Skrevet

På jobbintervju! Sønnen min var vel 6-7mnd og griiiiinete. Forstyrret samtalen såpass at jeg la han til puppen for å få fred.

Fikk jobben forresten.

Skrevet

Fly, offentlige toaletter, på museum og mange rare steder. Og jeg er ikke fan av å amme offentlig engang. :P

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

I et busskur. Ungen skulle ha mat asap :-)

Skrevet

På do! Har ammet hvorsomhelst på alle tenkelige offentlige steder, men det har aldri hefta med det grann. Men sittende på do, ja der føles det en smule "rart" ja..!!

Skrevet

Min søster ammet i en begravelse. Vi syns ikke det var så rart egentlig, oldefar som døde var så glad han fikk se oldebarnet før han døde. Så han smilte nok der han lå i kisten. Hun ville ikke gå glipp sv begravelsen selv om hun hadde en to uker gammel gutt. Og for oss så var et helt naturlig. Men det var noen som kikket rart ja....

Jeg har ammet på fly, piloten som anbefalte meg å amme når vi lettet og tok av. For da fikk ikke de små så mye dotter i ørene. Ett supert tips, som jeg har gitt vidre mange ganger.

Jeg har ammet på lageret på jobb. Jeg jobbet midt inne i min permisjon, slik at de som jobber der kunne få svviklet sommerferie. Ammet mens distrikssjefen kom også, så møte ble holdt på lageret mens jeg ammet. Siden både sjefen og ass hadde ferie måtte jeg ta møte, som egentlig bare var ekstra hjelp. Men det gikk så fint, og sjefen min bare lo når han fikk høre det. Men nå skal et vel også sies at unger på jobb aldri var ett problem der. Når barnehagene var stengt var det barn på jobb, vi bare forberedte oss dagen før slik at et ble litt mindre å gjøre den dagen. Så derfor jeg jobbet der så lenge, det var veldig kjekt i forhold til å ha små barn.

Amming har jeg ikke brydd meg serlig om, var ungene sultene fikk de mat uansett hvor vi var igrunn. Trenger o ikke vise puppene for hver og en selv om en ammer, går ann å bruke klær som egner seg å amme i.

Anonym poster: 801ce2d028382e1913f088c1f4fcf933

Skrevet

Jeg ammet stort sett overalt da min baby hadde refluks og hylte ekstremt høyt hvis hun ikke fikk melk MED EN GANG pga det hjalp mot halsbrannen. Så det måtte bare gjøres der vi var. Ammet i bilen, i alle mulige butikker, venterom, i tannlegestolen, i prøverommet osv. Den gangen jeg måtte amme i transitthallen på flyplass i Sharjah i de Forente Arabiske Emirater var jeg ikke så høy i hatten. Heldigvis syntes det ikke mye for hun satt inni mei tai bæresele og jeg dekket meg til med babyteppe. Definitivt ikke rett sted å flæshe en pupp!!!

Skrevet

Ammer der jeg er når det trengs.. Fly, båt, buss, bil..satt bak og ammet mens småen satt i setet og vi kjørte en gang..på jobb, kjøpesenter, Ikea, restaurant, kafe, i besøk osv..

Merkeligste situasjonen var gjerne på legevakten da jeg fikk operert bort en inngrodd tå negl.. Satt der med bedøvelse i tåen og ammet mens jeg så på at de skjærte bort halve neglen og renset ut betennelsen... Da følte jeg meg litt sær kan man si..

Skrevet

Jeg har ammet i begravelse (ikke i selve kirka, men etterpå). Med en haug med mer eller mindre kjente slektninger som skulle se på babyen SAMTIDIG som jeg ammet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...