Husbygger Skrevet 21. november 2012 #1 Skrevet 21. november 2012 Jeg begynte i ny jobb for ei uke siden. Idag fikk jeg vite at ferielista allerede var satt opp. Gikk inn for å se når jeg er satt opp på ferie, er satt opp i uke 27, 28 og 29! Mannen min skal ha ferie i uke 30, 31 og 32 "fint" at vi ikke får ei eneste uke med ferie sammen, sukk! Jeg nevnte det for en av mine kollegaer at nå kom vi ikke til å få noe ferie sammen, men det brydde ikke hun seg om! Så nå lurer jeg på hva som er normalt, de fikk vite i august at jeg skulle begynne der. Burde ikke de tatt en telefon til meg for å høre om jeg hadde noen spesielle uker jeg ville ha ferie? så kunne jeg ihvertfall komt med et ønske istedenfor å bare sette meg opp. Vi er 2 stykker som har samme stilling så en av oss må være på jobb hele tiden å hun hørtes ikke ut som hun var villig til å bytte uker ihvertfall. Måtte bare få ut litt frustrasjon sånn at jeg kan klare å klistre på meg smilet når jeg skal på jobb i morgen!
Anonym bruker Skrevet 21. november 2012 #2 Skrevet 21. november 2012 Skjønner at det er kjipt, men kan ikke mannen din.flytte sin ferie? Anonym poster: 706b0e6a96161e9a2a995f8fb0677588
Caprica Skrevet 21. november 2012 #3 Skrevet 21. november 2012 Dette er lovlig tidlig og ikke helt vanlig praksis Det er normalt at ansatte kommer med ønsker innen utløpet av februar (eller var det mars?) Og så skal sjefen ha fått ferien på plass 1 mnd etter. Når det er sagt.. ingen har rett til å ha ferie sammen med ektefelle/mann, det eneste man har krav på er tre mnds ferie sammenhengende fra mai til september (lurer på om det er 15.i hver måned)
Gjest marie-s Skrevet 21. november 2012 #4 Skrevet 21. november 2012 Synes også dette var utrolig tidlig. Men som andre skriver, kan ikke mannen din bytte han har vel vært lenger i jobb enn du akkurat nå.
Husbygger Skrevet 21. november 2012 Forfatter #5 Skrevet 21. november 2012 Mannen kan klare å flytte sin ferie 1 uke fram, for der er de også 2 stk der en av de må være på jobb hele tiden pga personal ansvar osv. Vet at vi ikke har krav på ferie samtidig men skikkelig kjipt, for vi har hatt så lite ferie sammen de siste årene, i år fikk vi 2 uker sammen å i fjor fikk vi bare 1 uke sammen. Det positive er jo at ungene slipper å gå å kjede seg alene hjemme "hele" ferien.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2012 #6 Skrevet 21. november 2012 Sånn er det, desverre. Her er bhg og sfo stengt 3 uker i juli. Neste år er det nok stengt 4 uker. Da må vi dele opp og la være å ha ferie sammen for å få kabalen til å gå opp. Anonym poster: 667200dc7b7711293ccda4fe5daa39e5
Husbygger Skrevet 21. november 2012 Forfatter #7 Skrevet 21. november 2012 Det er skikkelig kjipt det der. Her er SFO stengt i 2 uker bare, men det hjelper ikke så mye når 2 av 3 unger ikke går på SFO. Jaja, vi skal vel overleve dette, men kjente jeg ble skikkelig skuffa å hadde faktisk forventa å bli spurt om når jeg ønsket ferie. Ikke sikkert ønsket hadde blitt innvilga for det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå