ღhælgelainnღ Skrevet 21. november 2012 #1 Skrevet 21. november 2012 Syns det er så utrivelig med alt dette som skrives om dommedags profetier og skremmende artikler om jordas undergang. Det er jo ingen tvil om at det vil komme naturkatastrofer og klima forandringer, men hvorfor må en skrive om jordas ende hele tiden? Er ikke akkurat så mye førjulshygge å lese om dette nesten daglig. Hva er det som gjør oss mennesker så opptatt av jordas undergang og maya kalendere som de sier spår dette. Prøver å ikke tenke så mye på det, men som småbarns mor er man jo bekymret for fremtiden. Det blir så mye negativt hele tiden men det er tydeligvis dette som fanger folks interesse
Sol Skippertaksdronning Skrevet 21. november 2012 #2 Skrevet 21. november 2012 DEt der tar jeg med stor ro. Om man skal følge mayakalenderen er vi allerede langt over 2012, de opererte nemlig ikke med skuddår...Dommedagsprofetier vil det alltid være, men det er rimelig liten sannsynlighet for at noe vil skje på enda noen tusen år.
eaglebeagle Skrevet 21. november 2012 #3 Skrevet 21. november 2012 Akkurat nå er jeg redd for å åpne nettavisene pga grusomme bilder fra Gaza - så det har fotrengt hele majakalenderangsten her. Når det er sagt, er heller ikke det akkurat førjulshygge. Om det er noe trøst, så jeg relativt nylig en dokumentar om at det ikke er jordens undergang kalenderen viser til - og ikke bare det, de har funnet en eldre kalender fra samme kultur som viser at jorden fortsetter i minst 7 000 år til. Om ikke dette skulle berolige deg, er jo fakta at om jorden likevel skulle gå under, så er det ikke mye vi får gjort fra eller til, så nyt heller dagene slik de er. Mennesker har alltid vært opptatt av hvem vi er, hva vi kommer fra og hvor vi skal. Derav ulike religioner og trosretninger. Det har jo også vært profetier og spådd underganger så lenge vi har hatt omløp nok til å undre og skrive ned det vi undrer på. Sånn er det bare :-) Synes du skal bruke tida på å glede deg over å bo i verdens beste land, i fred og relativ økonomisk trygghet. Det pleier jeg å gjøre når snikende, skumle tanker kommer :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå