NormaJean Skrevet 21. november 2012 #26 Skrevet 21. november 2012 Jeg kan "nesten" garantere deg at det er munn-hånd og fot syken. Har blemmene en rød ring rundt seg? Ta og google og se på bilder på nett. Du har det på alle de klassiske stedene, rart at legen din ikke har mistenkt det i det minste.....
HeltAnonym Skrevet 21. november 2012 Forfatter #27 Skrevet 21. november 2012 Elveblest? Som regel er elveblest litt store blemmer med ujevne kanter, men de kan også være helt runde og små. Jeg har hatt kronisk elveblest i mange år og får de små helt runde blemmene. Ellers går denne fot, hånd og munn-barnesykdommen flere steder i landet nå og den gir også blemmer... Anonym poster: eaff3646dfbfbaf763939a2234eef421 Ja har tenkt tanken, men så har jeg sett bilder av elveblest, og stemmer ikke helt overens med mine blemmer, men når du sier du har små runde så stemmer det litt mer. Når de popper opp og starter å klø er de helt hvite og rød rundt, så blir det hvite rødt og det røde rundt forsvinner. etterhvert danner det seg skorpe på toppen av blemmen. Så står de litt ut fra huden. Når de er hvite (altså i starten) så er det en rød prikk i midten, så det kan se ut som et stikk/bitt, men lege mente at det ikke var det. Kjenner du igjen dette i forhold til elveblest?
HeltAnonym Skrevet 21. november 2012 Forfatter #28 Skrevet 21. november 2012 Jeg kan "nesten" garantere deg at det er munn-hånd og fot syken. Har blemmene en rød ring rundt seg? Ta og google og se på bilder på nett. Du har det på alle de klassiske stedene, rart at legen din ikke har mistenkt det i det minste..... Når de bryter ut har det en rød ring rundt seg, men den forsvinner fort, sånn alt fra noen minutt til en time. Så blir blemma rød. Den er altså hvit når den bryter ut med en rød ring rundt, så blir den rød og ingen ring rundt.
maxim Skrevet 21. november 2012 #29 Skrevet 21. november 2012 Nankopper tenker jeg også.. De sier at har du hatt mindre enn 69 prikker kan du få det igjen og inkubasjonstiden er rundt 2 uker et sted..
Anonym bruker Skrevet 21. november 2012 #31 Skrevet 21. november 2012 Elveblest? Som regel er elveblest litt store blemmer med ujevne kanter, men de kan også være helt runde og små. Jeg har hatt kronisk elveblest i mange år og får de små helt runde blemmene. Ellers går denne fot, hånd og munn-barnesykdommen flere steder i landet nå og den gir også blemmer... Anonym poster: eaff3646dfbfbaf763939a2234eef421 Ja har tenkt tanken, men så har jeg sett bilder av elveblest, og stemmer ikke helt overens med mine blemmer, men når du sier du har små runde så stemmer det litt mer. Når de popper opp og starter å klø er de helt hvite og rød rundt, så blir det hvite rødt og det røde rundt forsvinner. etterhvert danner det seg skorpe på toppen av blemmen. Så står de litt ut fra huden. Når de er hvite (altså i starten) så er det en rød prikk i midten, så det kan se ut som et stikk/bitt, men lege mente at det ikke var det. Kjenner du igjen dette i forhold til elveblest? Nei, elveblesten blir det ikke skorpe på, det er bare en hevelse i huden som blir borte igjen ute å etterlate merke. Mine er hvite akkurat på hevelsen og røde rundt, så blir hevelsen borte og etterhvert rødfargen også.. Når du sier det blir skorpe på høres det jo veldig ut som vannkopper da, men voksne som får det blir gjerne gørrsyke med høy feber o.l. (det er noen ytterst få som får det to ganger i livet) Kanskje det er munn og hånd-syken likevel? Anonym poster: eaff3646dfbfbaf763939a2234eef421
HeltAnonym Skrevet 21. november 2012 Forfatter #32 Skrevet 21. november 2012 Elveblest? Som regel er elveblest litt store blemmer med ujevne kanter, men de kan også være helt runde og små. Jeg har hatt kronisk elveblest i mange år og får de små helt runde blemmene. Ellers går denne fot, hånd og munn-barnesykdommen flere steder i landet nå og den gir også blemmer... Anonym poster: eaff3646dfbfbaf763939a2234eef421 Ja har tenkt tanken, men så har jeg sett bilder av elveblest, og stemmer ikke helt overens med mine blemmer, men når du sier du har små runde så stemmer det litt mer. Når de popper opp og starter å klø er de helt hvite og rød rundt, så blir det hvite rødt og det røde rundt forsvinner. etterhvert danner det seg skorpe på toppen av blemmen. Så står de litt ut fra huden. Når de er hvite (altså i starten) så er det en rød prikk i midten, så det kan se ut som et stikk/bitt, men lege mente at det ikke var det. Kjenner du igjen dette i forhold til elveblest? Nei, elveblesten blir det ikke skorpe på, det er bare en hevelse i huden som blir borte igjen ute å etterlate merke. Mine er hvite akkurat på hevelsen og røde rundt, så blir hevelsen borte og etterhvert rødfargen også.. Når du sier det blir skorpe på høres det jo veldig ut som vannkopper da, men voksne som får det blir gjerne gørrsyke med høy feber o.l. (det er noen ytterst få som får det to ganger i livet) Kanskje det er munn og hånd-syken likevel? Anonym poster: eaff3646dfbfbaf763939a2234eef421 Ja, eller skorpe, blir litt feil av meg å si det også, men blir litt hardt på toppen av blemma på en måte. Ja, jeg får bare se det ann om noen av de andre i familien også får det. Regner med både mann og barn er smittet da egentlig. Mye rart man skal lure på
HeltAnonym Skrevet 21. november 2012 Forfatter #33 Skrevet 21. november 2012 Nankopper tenker jeg også.. De sier at har du hatt mindre enn 69 prikker kan du få det igjen og inkubasjonstiden er rundt 2 uker et sted.. Oj, så kjedelig! Jeg tror ikke det er det jeg har nå, har ikke hatt noe feber eller slikt. Man blir vel ganske syk om man får det som voksen?
Anonym bruker Skrevet 21. november 2012 #34 Skrevet 21. november 2012 Nankopper tenker jeg også.. De sier at har du hatt mindre enn 69 prikker kan du få det igjen og inkubasjonstiden er rundt 2 uker et sted.. Oj, så kjedelig! Jeg tror ikke det er det jeg har nå, har ikke hatt noe feber eller slikt. Man blir vel ganske syk om man får det som voksen? Kanskje man får det lettere når man får det for andre gang? Skal se du har hele familien liggende i vannkopper om et par uker gitt.. Anonym poster: eaff3646dfbfbaf763939a2234eef421
maxim Skrevet 21. november 2012 #35 Skrevet 21. november 2012 De fleste blir ganske syke om de får det som voksen men finnes vel unntak der også vil jeg tro
HeltAnonym Skrevet 21. november 2012 Forfatter #36 Skrevet 21. november 2012 Nankopper tenker jeg også.. De sier at har du hatt mindre enn 69 prikker kan du få det igjen og inkubasjonstiden er rundt 2 uker et sted.. Oj, så kjedelig! Jeg tror ikke det er det jeg har nå, har ikke hatt noe feber eller slikt. Man blir vel ganske syk om man får det som voksen? Kanskje man får det lettere når man får det for andre gang? Skal se du har hele familien liggende i vannkopper om et par uker gitt.. Anonym poster: eaff3646dfbfbaf763939a2234eef421 Å hurra Sikkert greit å bli ferdig med uansett Får vel bare se de ann, og se hva som skjer neste ukene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå