Gå til innhold

Vinterdress

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøpe ny vinterdress til 7-åringen nå, men klarer ikke å bestemme meg.

Hvilken er deres favoritt av:

Isbjörn, Reimatec+ eller Ticket to heaven ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skogstad er min absolutte favoritt hittil! Holder tre åringen tørr og varm, kan også ta ut foret og bruke på vår/høst. den er slitesterk, og finnes også i store str. ser mange av de som går på skolen som har slike dresser.

Skrevet

Isbjørn of Sweden er vår absolutte favoritt! Har også veldig god erfaring med både reimatec+ og ticket to heaven, vi har hatt alle tre til vår eldste på snart 8 år.

Det som gjør at Isbjørn er favoritten er at den både er like slitesterk som reimatec+, ser jo nesten ikke at de er brukt til tross for hard bruk, den her HELT vanntett samtidig som den puster kjempegodt, barnet kan leke i den i slaps og øsende regn uten å bli våt eller klam. Tåler et høyt aktivitetsnivå uten at barnet blir for klam og svett, den er tynn og bevegelig men likevel holder den godt på varmen.

Det som etter min mening gjør den bedre enn reimatec+ er at den også har god snølås på armer og bein.

Alle disse egenskapene gjør at den passer veldig godt til de litt eldre barna også.

Oppdaget også at de drar på seg de samme vinterklærne friminutt etter friminutt, selv om de henger våte og tett sammen i garderoben i timen. Da er det ekstra viktig å ha en dress som likevel er tørr innvendig hele dagen. Den koster litt mer, men er verdt hver krone :)

Ticket er den av de tre du nevner som vi har dårligst erfaring med når det gjelder vanntetthet og slitestyrke, samt hvordan den holder på varmen. Men den er jo bedre enn mye annet på markedet. Og så er de fine :)

Reimatec+ er også en kjempegod dress, men vi opplevde at den ikke var så tett ved armene og nederst i beina, lett at den skled opp eller at det kom snø inn. Ellers er den super.

Skrevet

Tusen takk for svar, vi har hatt både Reimatec+ og TTH + Isbjørn skallklær. Nå endte jeg på TTH denne gangen, men er veldig sugen på å prøve Isbjørn også....kanskje neste år :) Reimatec+-dressen hans passer enda, og er ikke nevneverdig slitt (er på 3. sesong !) men jeg vil ha en dress her hjemme og en på skolen. Evt. en som kan bli med på skolen når jeg ikke rekker å få den andre tørr. Våte nede ved beina blir alle dresser uansett syns jeg.

Skogstad har vi bob-bob erfaringer med fra bhg der jeg jobber, alt etter hvilken modell det har vært. Men enig i at de er slitesterke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...