Gå til innhold

jeg blør! hva nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gikk på do nettopp, og hadde friskt blod på papiret ... Er 7 uker på vei, og livredd for å miste!

Anonym poster: bc615461f3c40c7649f60a06b50b8f87

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mange som har blødninger hele svangerskapet uten at det er noe galt.

Det eneste du kan gjøre er å vente, eller dra på ul for å sjekke.

Skrevet

Vente ja.....tålmodighet er en dyd... Får vel ikke noe ul så tidlig uansett ...

Hi

Skrevet

Jeg blødde tidlig i svangerskapet, fikk time til lege og ultralyd på legekontoret. Går bra nå, er i uke 23.

To ganger tidligere mistet jeg, første gangen fikk jeg god oppfølging og alle var forståelsesfulle. Andre gangen kom jeg til en sur lege, som sa det bare var tull å komme dit.

Så variert hva de gjør, og sier.

Anonym poster: 135d7310c208d5a786c40bc1e61d6ae3

Skrevet

Etter å ha blødd flere gang ble jeg sendt på sykehuset for skikkelig GU og innvendig UL. De fant heldigvis ikke noe galt.

Kan sikkert være lurt å kontakte legen så de er klar over det og så finner de ut om de tar deg inn eller ikke.

Lykke til, håper det gir seg snart :)

Skrevet

Blødde i uke 8 i forrige svangerskap. Gikk helt fint med barnet ;) krysser fingrene for deg :) jeg måtte ta blodprøver gjevnlig gennom to uker før jeg fikk vite at hcg nivået steg som det skulle. Så tung ventetid.. Men godt resultat. Kjenner mange som har blødd i svangerskapet og det har gått fint med alle jeg kjenner ;)

Skrevet

Etter å ha blødd flere gang ble jeg sendt på sykehuset for skikkelig GU og innvendig UL. De fant heldigvis ikke noe galt.

Kan sikkert være lurt å kontakte legen så de er klar over det og så finner de ut om de tar deg inn eller ikke.

Hadde du vondt også? Kjenner stikkinger i magen nå....og en slags ømhet... Legger meg ned og slapper av litt...

Skrevet

Hadde du vondt også? Kjenner stikkinger i magen nå....og en slags ømhet... Legger meg ned og slapper av litt...

Ja, jeg hadde smerter både i mage og rygg. Har slitt mye med det dette sv.skapet dessverre. Unner ingen å ha verken smerter eller blødninger i sv.skapet. Fører til så mange bekymringer.

Babyen min har det fortsatt fint, jeg er i uke 17.

Nå som du blør så ikke stress, løfte tungt osv. Var iallefall se tipsene jeg fikk :)

God bedring og krysser fingrene for deg.

Skrevet

Ja, jeg hadde smerter både i mage og rygg. Har slitt mye med det dette sv.skapet dessverre. Unner ingen å ha verken smerter eller blødninger i sv.skapet. Fører til så mange bekymringer.

Babyen min har det fortsatt fint, jeg er i uke 17.

Nå som du blør så ikke stress, løfte tungt osv. Var iallefall se tipsene jeg fikk :)

God bedring og krysser fingrene for deg.

Takk for beroligende svar! Og godt å se at alt er bra med din:) da legger jeg meg ned og hviler litt, legen får ikke gjort så mye hun heller...

Skrevet

Festeblødning kanskje? Blør du mye eller bare litt på papiret. er det bare litt og holder med truseinnlegg? Hvis det er det så er det trolig Festeblødning som kommer rundt den tiden. jeg hadde det hvertfall.

Anonym poster: 1ca58a6b486c4c0339f34eafb3d09fbd

Skrevet

Festeblødning kanskje? Blør du mye eller bare litt på papiret. er det bare litt og holder med truseinnlegg? Hvis det er det så er det trolig Festeblødning som kommer rundt den tiden. jeg hadde det hvertfall.

Anonym poster: 1ca58a6b486c4c0339f34eafb3d09fbd

Festeblødning i uke 7? Egget fester seg rundt en uke etter eggløsning.....

Er mange som kan ha små blødninger i svangerskapet uten at det trenger å være noe galt.

Anonym poster: 1e9fb5637640abeafe383ec2fafca0a0

Skrevet

Gikk på do nettopp, og hadde friskt blod på papiret ... Er 7 uker på vei, og livredd for å miste!

Jeg blødde også tidlig i svangerskapet (uke 13), det var som du beskriver friskt blod på papiret da jeg gikk på do.

Ringte legen med en gang jeg, fikk time samme dag og henvisning til innvendig UL dagen etter. Alt var bare fint!

Det viste seg at det sannsynligvis var en hinne i livmorhalsen som hadde fått en liten rift eller sånt, så det var ikke farlig.

Men bedre å sjekke en gang for mye enn for lite.

Det dumme er at dersom det er en begynnende abort så er det dessverre ingenting å gjøre, men man får iallefall konstatert det med å sjekke.

Lykke til! <3

Anonym poster: b90743f3dafb1ef4b0469a8b491844ed

Anonym poster: b90743f3dafb1ef4b0469a8b491844ed

Skrevet

Jeg blødde i uke 7 og 8 i begge de to første svangerskapene mine, og det gikk helt fint! Første gangen ble jeg sendt på ultralyd på sykehuset etter å ha vært på legevakten (og fikk se et lite bankende hjerte), mens andre gangen fikk jeg bare beskjed fra fastlegen om at det uansett ikke var noe å gjøre, og at jeg bare måtte vente og se om det tok seg opp... Det er vel slik at om det bare kommer blod, er det ikke nødvendigvis abort på gang, mens det er litt mer usikkert når man i tillegg har smerter.

Vet ikke hvilken praksis din lege har når det gjelder dette, men sikkert greit å ta en telefon og høre. Erfaringsmessig er det helt forferdelig å gå og vente og blø i dagesvis, uten å vite hva som skjer. Trist at ikke lista ligger lavere for UL når det er sånn, så kan man få avklart mye tidligere hva som skjer!

Uff, lykke til, iallefall!

Anonym poster: 3319f5cf3baccd4d8e908d4db23c8421

Skrevet

Takk alle sammen. Det har gått over nå. Fortsatt litt øm, og på papiret nå var det litt blodtilblandet utflod. Jeg var veldig hard i magen idag, pluss at jeg har hostet utav en annen verden den siste uka....så det kan jo hende det har fått seg en trøkk. Får ringe legen om jeg begynner å blø igjen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...