Gå til innhold

Bruker dere egenmeldinger selv om dere ikke er syke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det gjør jeg, og koooser meg hjemme. Er jo aldri syk :)

Anonym poster: ddffcff78baf21b3f25dc9e61845c95b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, selv om jeg er i tvil i dag, men snakka med jobb og sa det som det var. De ville jeg skulle bli hjemme i dag og i morgen. Koser meg ikke, selv om det er greit å være hjemme i den formen jeg er i. Hadde ikke gjort en optimal jobb i kveld.

Anonym poster: cd656d6f5b8870886a345966bb9d4faf

Skrevet

Har gjort det mot slutten av året når jeg kan like gjerne bruke dagene opp.

Anonym poster: dfd9258cf82b9a02be87036ab4f4c912

Skrevet

Jeg gjør det i dag. Hadde et viktig møte (ikke arb.relatert), jenta virket syk i natt (sov urolig, hostet og var snørrete), men når vi sto opp var hun frisk likevel. Tenkte det er best å se det litt utover morgentimene om hun virkelig er i form til å dra til barnehagen, og ca. kl. 09.00 leverte jeg henne. En time tidligere hadde jeg da sagt ifra til jobben om atj eg ikke kommer i dag.

Fikk dratt på det møtet også.

Vi er mye syk, så egenmeldingene blir fort brukt opp. Har også brukt en del av egenmeldingene pga. sykdom jeg har, som jeg nå har fått sykemelding for. Gikk tom for egenmeldinger i mai pga. dette, kun sykt barn dager igjen.

Anonym poster: d0900388e5532b45f264bd2b48815452

Skrevet

Nei det gjør jeg ikke, har ikke samvittighet til å bare ta meg en slik fri dag:/

Gjest fjernet-medlem-1402
Skrevet

Har vært så mye sykemeldt (rettmessig sådan) at jeg hadde aldri misbrukt den tilliten! Setter pris på alle dager jeg kan jobbe.

Her brukes egenmeldinger kun ved sykdom!

Skrevet

Jeg gjør det i dag. Hadde et viktig møte (ikke arb.relatert), jenta virket syk i natt (sov urolig, hostet og var snørrete), men når vi sto opp var hun frisk likevel. Tenkte det er best å se det litt utover morgentimene om hun virkelig er i form til å dra til barnehagen, og ca. kl. 09.00 leverte jeg henne. En time tidligere hadde jeg da sagt ifra til jobben om atj eg ikke kommer i dag.

Fikk dratt på det møtet også.

Vi er mye syk, så egenmeldingene blir fort brukt opp. Har også brukt en del av egenmeldingene pga. sykdom jeg har, som jeg nå har fått sykemelding for. Gikk tom for egenmeldinger i mai pga. dette, kun sykt barn dager igjen.

Da skjønner jeg ikke hvorfor du velger å bruke egenmelding i dag. Hvorfor gjør du det?

Anonym poster: cd656d6f5b8870886a345966bb9d4faf

Skrevet

Jeg blir nok nødt til å gjøre det noen få ganger i svangerskapet. Her hersker det oppfatning om at "svangerskap er ingen sykdom" blant leger, så teknisk sett blir jeg ikke regnet som syk selv om jeg besvimer på badegulvet, har fantomhodepine og er helt utslitt. Samtidig som jeg selv mener at jeg er for syk til å ha noe på jobb å gjøre.

Anonym poster: 833902ef4901d59a678d6cec931854cd

Skrevet

Jeg tror jeg er en sær, sær person. Jeg har vært så heldig / frisk at jeg ikke har brukt en egenmelding eller sykemelding på i overkant av 8 år.....

Det aller, aller meste blir borte bare man kommer seg igang med dagen.

Jeg syns faktisk at dere som tar ut egenmeldinger når dere ikke er reelt syke, eller som klarer å bruke opp egenmeldingene deres på et år virkelig er tapere, og personer jeg ser ned på.

Jeg syns det er patetisk og stakkarslig å la arbeidsgivr betale for at dere ikke klarer å få bakenden deres opp av sengen...

Jeg mener selvfølelig at det kan skje at alle blir syke innimellom, men slik flere her driver på er direkte latterlig!

Anonym poster: b0b210e9f647e941544191729ea6a67d

Skrevet

Jeg tror jeg er en sær, sær person. Jeg har vært så heldig / frisk at jeg ikke har brukt en egenmelding eller sykemelding på i overkant av 8 år.....

Jeg syns faktisk at dere som tar ut egenmeldinger når dere ikke er reelt syke, eller som klarer å bruke opp egenmeldingene deres på et år virkelig er tapere, og personer jeg ser ned på.

Jeg syns det er patetisk og stakkarslig å la arbeidsgivr betale for at dere ikke klarer å få bakenden deres opp av sengen...

Jeg mener selvfølelig at det kan skje at alle blir syke innimellom, men slik flere her driver på er direkte latterlig!

Lavt blodtrykk i svangerskapet, KOLS og utbrenthet blir ikke borte "bare man kommer i gang". Jeg vil gjerne sette deg i samme bås som personer som hevder at psykisk syke blir friske bare de tar seg litt sammen.

Skrevet

Lavt blodtrykk i svangerskapet, KOLS og utbrenthet blir ikke borte "bare man kommer i gang". Jeg vil gjerne sette deg i samme bås som personer som hevder at psykisk syke blir friske bare de tar seg litt sammen.

Igjen, jeg sier ikke at man ikke kan bli syk, men har man så mange plager så bruker man vel sykemelding, ikke diverse egenmeldinger?

Gjest Pølsevev!
Skrevet
Jeg tror jeg er en sær, sær person. Jeg har vært så heldig / frisk at jeg ikke har brukt en egenmelding eller sykemelding på i overkant av 8 år..... Det aller, aller meste blir borte bare man kommer seg igang med dagen. Jeg syns faktisk at dere som tar ut egenmeldinger når dere ikke er reelt syke, eller som klarer å bruke opp egenmeldingene deres på et år virkelig er tapere, og personer jeg ser ned på. Jeg syns det er patetisk og stakkarslig å la arbeidsgivr betale for at dere ikke klarer å få bakenden deres opp av sengen... Jeg mener selvfølelig at det kan skje at alle blir syke innimellom, men slik flere her driver på er direkte latterlig! Anonym poster: b0b210e9f647e941544191729ea6a67d

Det var nesten så jeg ble provosert nok til å gi deg et ordentlig svar, men når jeg kjente etter så gadd jeg ikke allikevel.

Skrevet

Igjen, jeg sier ikke at man ikke kan bli syk, men har man så mange plager så bruker man vel sykemelding, ikke diverse egenmeldinger?

Enkelte leger sykmelder ikke gravide av prinsipp fordi "graviditet er ingen sykdom" og "man kan bare skjerpe seg", uansett hvor alvorlige plager man har.

Skrevet

Jeg kommer meg jo opp av sengen, må jo levere barn på skolen. At du eller noen andre ser ned på folk som ikke er reelt syke gir jeg blaffen i. Det er ingen andre som vet at jeg ikke er syk de gangene jeg er hjemme, annet enn mannen da, men han gjør det samme :)

Anonym poster: ddffcff78baf21b3f25dc9e61845c95b

Skrevet

Selvfølgelig ikke. Jeg stjeler ikke fra arbeidsgiver.

Anonym poster: 91ec309ff144b87f69a74aa72ec347af

Skrevet

Og gir ikke legen deg sykemelding, så er man heller ikke syk nok til å være hjemme.....

Jeg syns det er fantastisk bra at leger klarer å ta den avgjørelsen om at man faktisk bør gå på jobb innimellom, selv om man mener at man er "syk" nok selv til å få det.

Skrevet
Jeg tror jeg er en sær, sær person. Jeg har vært så heldig / frisk at jeg ikke har brukt en egenmelding eller sykemelding på i overkant av 8 år..... Det aller, aller meste blir borte bare man kommer seg igang med dagen. Jeg syns faktisk at dere som tar ut egenmeldinger når dere ikke er reelt syke, eller som klarer å bruke opp egenmeldingene deres på et år virkelig er tapere, og personer jeg ser ned på. Jeg syns det er patetisk og stakkarslig å la arbeidsgivr betale for at dere ikke klarer å få bakenden deres opp av sengen... Jeg mener selvfølelig at det kan skje at alle blir syke innimellom, men slik flere her driver på er direkte latterlig! Anonym poster: b0b210e9f647e941544191729ea6a67d
Lavt blodtrykk i svangerskapet, KOLS og utbrenthet blir ikke borte "bare man kommer i gang". Jeg vil gjerne sette deg i samme bås som personer som hevder at psykisk syke blir friske bare de tar seg litt sammen. Anonym poster: 833902ef4901d59a678d6cec931854cd

Men så er det heller ikke slike som deg hun sikter til, men de som er hjemme bare fordi de føler de har "krav på" disse "fridagene".

Jeg er faktisk litt enig med deg, annie #11, det er slike som utnytter disse godene som gjør at folk med usynlige sykdommer blir mistenkeliggjort.

Skrevet

SIGNERER!

Skrevet

Har gjort det mot slutten av året når jeg kan like gjerne bruke dagene opp.

Anonym poster: dfd9258cf82b9a02be87036ab4f4c912

Nå er jo ikke egenmeldingsdager basert på kalenderår, så om du bruker opp alle dagene dine i november og desember, så har du ikke nye dager å ta av før november og desember neste år, og det er jo kipt om du får influensa i februar...

Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke. Vil jeg ha en fridag, tar jeg heller ut en feriedag, eller jobber inn noen timer fri.

Anonym poster: ee2f0b3907614f6f6115af192cf9400d

Skrevet

Og gir ikke legen deg sykemelding, så er man heller ikke syk nok til å være hjemme.....

Jeg syns det er fantastisk bra at leger klarer å ta den avgjørelsen om at man faktisk bør gå på jobb innimellom, selv om man mener at man er "syk" nok selv til å få det.

Det stemmer ikke helt. Som jeg skrev over, så sykmelder ikke leger her gravide overhode. Uansett om man spyr hver halvtime, har hodepine 24/7, smertefull bekkenløsning, blødninger eller annet. Jeg personlig mener at folk som spyr istedet for å jobbe hele tiden, har ingenting på en arbeidsplass å gjøre.

Skrevet

Nei, kun ved sykdom eller sykt barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...