Gå til innhold

Sykemeldt, og penger fra NAV

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sykemeldt pga svangerskapskvalme, og får kun utbetalt lønn fra arbeidsgiver de første 14 dagene. Når kan jeg vente at de resterende pengene fra NAV kommer? Noen som har erfaring? Hadde vært typisk å ikke få lønn nå rett før jul :(

Anonym poster: 4a97ccf9dc1fa53662ed12f90d682e64

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sykepenger utbetales i slutten av mnd.viss du får sendt inn sykemeldingen i begynnelsen av mnd vil du normalt sett få utbetalt sykepenger i slutten av samme mnd.Men det avhenger jo selvsagt om arbeidsgiver sender inn lønnsopplysninger i tide.Ring nav og arb.giver å sjekk:)

Skrevet

Jeg fikk penger etter 3 måneder !!! Søsteren min etter 2 uker. Ring og hør om de har mottatt alt de trenger og kontakt arbeidsgiver hvis NAV mangler noe. I får penger fortere om du er litt pågående.

Anonym poster: 5d56fbde1f73835e9b8a40466aee90ed

Skrevet

Jeg fikk penger etter 3 måneder !!! Søsteren min etter 2 uker. Ring og hør om de har mottatt alt de trenger og kontakt arbeidsgiver hvis NAV mangler noe. I får penger fortere om du er litt pågående.

Anonym poster: 5d56fbde1f73835e9b8a40466aee90ed

Nei, pengene kommer ikke fortere om du er pågående. Forvaltning behandler sakene etter den datoen de fikk dem uansett. Det eneste som kan gjøre at ting går fort og greit er at du leverer sykemeldingen raskt, har fylt ut det du skal, at arbeidsgiver har sendt inntektsopplysningene raskt og at det ikke er veldig mange andre som er sykmeldt samtidig som deg.

Anonym poster: 776b004dfcc1dc015f19d9beb99c6796

Skrevet

Jeg hadde sjekket med nav at de hadde alle papirene. Så må du nok bare la det gå sin gang!

Skrevet

Nav har flere utbetalinger i måneden, så første utbetaling kommer så fort alle papirene er på plass (er mange arbeidsgivere som somler veldig med å sende lønnsopplysninger til nav så du kan evt også spørre på lønningskontoret ditt om de har send det de skal).

Når alt er på plass får du månedlig utbetaling fra nav i slutten av hver måned.

Anonym poster: 8eabef2353a5dcf7eb027bb93c226d67

Skrevet

Jeg er sykemeldt pga svangerskapskvalme, og får kun utbetalt lønn fra arbeidsgiver de første 14 dagene. Når kan jeg vente at de resterende pengene fra NAV kommer? Noen som har erfaring? Hadde vært typisk å ikke få lønn nå rett før jul sad.png

Anonym poster: 4a97ccf9dc1fa53662ed12f90d682e64

Du vet ikke om arbeidsgiver forskutterer sykepengene da? Og deretter får igjen fra NAV?

Det er ganske vanlig rundt omkring nå.... Hvis arb.giver forskutterer så merker du ingen forskjell på utbetalingsdato, da den vil være lønnsutbetalingsdatoen din.

I såfall så er utbetalingsdatoer på sykepenger rundt den 20. i mnd, men i desember kommer den rundt 12.-15 desember mener jeg å huske.

Anonym poster: 6be57a181bb5722bb5541c96806cf0f4

Anonym poster: 6be57a181bb5722bb5541c96806cf0f4

Skrevet

Min gamle arbeidsgiver forskutterte, men nå jobber jeg i kommunen, så tviler på det ;) Har sendt en mail og spurt, men tror jeg bare kan glemme det ;)

Skrevet

De fleste kommuner forskutterer lønn til sine ansatte.

Anonym poster: a60bca580d8ca20629eeca8e3300b16f

Skrevet

jeg får inntrykk av at det er kommunal og statligsektor som forskuddsbetaler sykepenger.I privat sektor har jeg aldri opplevd det.

Skrevet

Hmmm! Trodde det var omvendt, jeg. Var så godt vandt fra det private, at jeg ikke tenkte at kommunen gjorde det engang. Får høre med sjefen...

Skrevet

Det var jeg som var HI forresten. Aner ikke hvordan det ble anonym... Må ha trykket av gammel vane ;)

Skrevet

jeg får inntrykk av at det er kommunal og statligsektor som forskuddsbetaler sykepenger.I privat sektor har jeg aldri opplevd det.

Jeg har kun jobbet i privat sektor, og alltid opplevd at arb.giver forskutterer sykepenger,- også svangerskapspermisjonspenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...