Gå til innhold

Spm om utbetaling av kontantstøtte

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Mitt barn er født i midten av november. Jeg vil vel ikke få kontantstøtte for denne måneden, vel? Første betalings mnd er desember, ikke sant? Ingen på navn klarte å svare meg på dette, og nettsiden er nede...

Endret av perlefisken
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Japp, fra måneden etter det fyller ett år.

Skrevet

Jo din første utbetaling vil være desmber, f.o.m den mnd barnet blir 13 mnd.

Jeg har ei venninne som har en gutt født 2 oktober, så hun vil jo få sin første utbetaling nå i november, MEN det er ikke hun enig i. Så hun harbestemt seg for å klage på nav hvis hun ikke får dobbel utbetaling (10.000) kr av nav denne mnd.

Skrevet

Jo din første utbetaling vil være desmber, f.o.m den mnd barnet blir 13 mnd.

Jeg har ei venninne som har en gutt født 2 oktober, så hun vil jo få sin første utbetaling nå i november, MEN det er ikke hun enig i. Så hun harbestemt seg for å klage på nav hvis hun ikke får dobbel utbetaling (10.000) kr av nav denne mnd.

Haha tenk hvis det bare var å klage på alt man ikke var enig i. Jeg er ikke enig i at 5000 er nok i kontantstøtte, så jeg skal jammen klage på at jeg ikke får 15000 i mnd. :P

Anonym poster: 81ca10282fe84be2d9708b6e6dbf68c4

Skrevet

Hvis du har søkt vil du få første utbetaling i desember. Jeg søkte i januar i år og fikk ikke utbetaling før februar. Fikk ikke etterbetalt for januar selv om barnet var 13 måneder i oktober året før.

Anonym poster: 0cfcdf9527b6a71b48e8971ad24e11dd

Skrevet

Ja jeg blir flau på hennes vegne om hun finner på å ta en tlf til nav for å klage på det der. Jeg satt en halv time og prøvde å forklare henne hvorfor hun får sin første utbetaling nå og ikke i oktober.men i følge henne så blir jo gutten nesten 14 mnd når hun nå får pengene i slutten av november siden han er født 2 oktober. Derfor har hun "en sterk sak" som hun sa..

Skrevet

Ja jeg blir flau på hennes vegne om hun finner på å ta en tlf til nav for å klage på det der. Jeg satt en halv time og prøvde å forklare henne hvorfor hun får sin første utbetaling nå og ikke i oktober.men i følge henne så blir jo gutten nesten 14 mnd når hun nå får pengene i slutten av november siden han er født 2 oktober. Derfor har hun "en sterk sak" som hun sa..

Haha, ja ønsker henne lykke til :P Jeg har også en som er født tidlig i måneden, men forventer da ikke dobbel utbetaling fordi.. det er jo det samme om man er født 1 eller 31, utbetalingen er siste dagen i mnd uansett :P

Skrevet

Da har hun vel klagd på barnetrygda også da? Hun fikk jo ikke første utbetaling av barnetrygda før november. Mitt ene barn er født den 1. i en måned, klagde ikke for det. Skjønner hun syns det er kjipt, men regler er regler.

Anonym poster: 0cfcdf9527b6a71b48e8971ad24e11dd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...