Gå til innhold

Jobb fra hjemmet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke jobber kommer dere på som man kan gjøre fra hjemmet, slik at man kunne bodd i utlandet, men tjent norsk lønn? Og hvilken utdannelse kreves?

Oversetter er alt jeg kommer på i farten..

Anonym poster: 2fdc64b89795a6cdaaf984308a1eb095

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Journalist (ev den som skaffer opplysninger, dobbeltsjekker opplysninger osv for journalister)

Redigerer (for f.eks. reklamemateriell, tidsskifter ol)

Nettbutikk - det blir i så fall utfordinger i forhold til lager mv.

Web-redaktør (for nettsider)

Web-designer

En god del andre jobber kan man jo også jobbe delvis hjemmefra, men ikke helt vil jeg tro (kjenner flere som er ca en gang i uka i ett annet land der de jobber.)

Hmm det var det jeg kom på!

Anonym poster: e6a5dc2fddad14a56a203c36fd7d98b1

Skrevet

Hei,

Jeg har gjort nettopp det du snakker om. Jeg og sønnen min bor for tiden i utlandet, men jobber i Norge. Anger ikke et sekund på at vi valgte å prøve dette. Bare å ta kontakt om du lurer på noe.

Jeg jobber som web utvikler.

Skrevet

Hei,

Jeg har gjort nettopp det du snakker om. Jeg og sønnen min bor for tiden i utlandet, men jobber i Norge. Anger ikke et sekund på at vi valgte å prøve dette. Bare å ta kontakt om du lurer på noe.

Web utvikler? Hva er det du gjør da?

Hva kreves av deg? Er det en tung jobb? Og hvilken utdanning/erfaring er påkrevd?

Høres spennende ut.

Skrevet

Hei,

Web utvikler? Hva er det du gjør da?

Hva kreves av deg? Er det en tung jobb? Og hvilken utdanning/erfaring er påkrevd?

Høres spennende ut.

På denne siden finner du en fin oversikt over emner som en web utvikler kan jobbe med. Ser du på menyen til venster så kan jeg vel 10-12 av desse emnene ganske godt (og det er for all del mulig å lære seg det på egenhånd).

Jeg har 3 års høyskoleutdanning, men kan man vise til web sider man har laget osv. så kan det på sikt være mulig å komme seg i jobb på den måten også.

Noen ganger er jobben krevende, men tung vil jeg nå ikke si at den er den siden jeg liker godt det jeg holdet på med. Det som kreves av meg er nå det at jeg er strukturert nok til å kunne jobbe herfra, at de ser at jeg leverer selv om jeg ikke sitter på kontoret i Norge.

Fordelen er at dette fortsatt er et gangske mannsdomminert yrke med de fordelene de bringer med seg (lønn og andre goder). Bakdelen er jo at du alltid kan være på jobb. Har man sykt barn og en tidsfrist så blir det fort til at man blir sittende hjemme å jobbe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...