Gå til innhold

sur mann!

Anbefalte innlegg

Skrevet

han er sur hele tiden, hakker på meg, sure utbrudd osv. Helt uprovosert. Sur for at kjøkkenet ikke er ryddet, sur for at det er kaldt i bilen, at ungene ikke lukket igjen badedøra, at det er støv i stua osv. Vil ikke prate, kose eller ha sex. Hvordan håndtere slik mann?

Anonym poster: e0cb089d4af3552de07243aca8683e10

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sett ham i bur...?!

Anonym poster: 463fe5140105a1362e143ceb89e04db4

Gjest fjernet-medlem-1402
Skrevet (endret)

Silent treatment ;) Overse uønsket oppførsel, akkurat som du gjør med barna.

Dette er hva jeg hadde gjort hvis ikke det nyttet å prate med han.

Endret av FruHottentott
Skrevet

Gjør litt rent, tenn noen stearinlys etter at barna er i seng, og spør han hvordan han har det, og hva han har lyst til at dere skal finne på sammen for å innføre litt mer kos og kjærestetid. Høres ut som om dere blir spist opp av en hektisk hverdag og er på,vei inn i en ond sirkel. Snakk sammen, og prioriter hverandre. Og prioriter rengjøring. Det sies at kaos i ens hjem gjenspeiler ens indre kaos. ;)

Skrevet

Prioritere rengjøring ja... Når jeg her 100% jobb, er med på alle ungenes aktiviteter, er gravid og har blodtrykk 95 over 55 og kvalme, mens mannen er hjemme? Synes ikke det er rettferdig at jeg OGSå skal ta meg av mesteparten av husarbeidet for å få ham til å slutte å være sur. Jeg har forresten prøvd å snakke med ham, kose, kle meg i sexy undertøy, legge opp til kveldskos, men null respons. Han prioriterer kompiser og dataspill på nett. Argh!

HI

Skrevet

Prioritere rengjøring ja... Når jeg her 100% jobb, er med på alle ungenes aktiviteter, er gravid og har blodtrykk 95 over 55 og kvalme, mens mannen er hjemme? Synes ikke det er rettferdig at jeg OGSå skal ta meg av mesteparten av husarbeidet for å få ham til å slutte å være sur. Jeg har forresten prøvd å snakke med ham, kose, kle meg i sexy undertøy, legge opp til kveldskos, men null respons. Han prioriterer kompiser og dataspill på nett. Argh!

HI

Testosteronproblemer, enkelte menn kan få problemer med det hvis de føler seg nedfor som han kanskje gjør når han ikke jobber?

Anonym poster: 463fe5140105a1362e143ceb89e04db4

Skrevet

HI

Da må du neste si det i 1. innelgg da. Ellers får du disse svarene som hisser deg opp.

Mitt råd er å snakke sammen.

Skrevet

Det høres ihvertfall ut som en genistrek å få flere unger sammen med han!

Anonym poster: f2e2bdf061008a9307a5130dfc55942d

Skrevet

Det høres ihvertfall ut som en genistrek å få flere unger sammen med han!

Anonym poster: f2e2bdf061008a9307a5130dfc55942d

Veldig konstruktivt. Han ble slik etter at jeg ble gravid, gradvis surere og mer irritabel. Noe man ikke kunne vite før han faktisk ble slik.

HI

Skrevet
Prioritere rengjøring ja... Når jeg her 100% jobb, er med på alle ungenes aktiviteter, er gravid og har blodtrykk 95 over 55 og kvalme, mens mannen er hjemme? Synes ikke det er rettferdig at jeg OGSå skal ta meg av mesteparten av husarbeidet for å få ham til å slutte å være sur. Jeg har forresten prøvd å snakke med ham, kose, kle meg i sexy undertøy, legge opp til kveldskos, men null respons. Han prioriterer kompiser og dataspill på nett. Argh! HI Anonym poster: e0cb089d4af3552de07243aca8683e10

Han føler seg nok som en undermann. Hva er grunnen til at han ikke er i jobb? Han høres deprimert ut. (Du burde vel vært sykemeldt?)

Skrevet

HI

Hvorfor er han hjemme?

Syk?

Ufør?

Arbeidsledig?

Det fins en "sykdom" som heter brakkesykdomen (brukes i forsvaret).

Det betyr rett og slett at man blir psykisk syk av å gå og tråkke i de samme rommene over lang tid.

Hvis han i tillegg spiller mye på data så gjør ikke det livet bedre for ham.

Få han UT i en eller annen aktivitet så han ser noe annet enn husets fire vegger.

Anonym poster: f2b8c53bbb8120ed1b669b27eed28e56

Skrevet

HI

Hvorfor er han hjemme?

Syk?

Ufør?

Arbeidsledig?

Det fins en "sykdom" som heter brakkesykdomen (brukes i forsvaret).

Det betyr rett og slett at man blir psykisk syk av å gå og tråkke i de samme rommene over lang tid.

Hvis han i tillegg spiller mye på data så gjør ikke det livet bedre for ham.

Få han UT i en eller annen aktivitet så han ser noe annet enn husets fire vegger.

Han er under tiltak av NAV for øyeblikket (skal ikke spesifisere det her). Og han er mye ute om dagen, har mange venner som jobber skift som han drar på besøk til, går tur i skogen, på ski osv. Dataspilling blir så å si bare på kvelden når jeg er hjemme. Mitt problem er at jeg er mer nærtagende og sliten i svangerskapet, og synes jeg gjør god nok innsats på jobb, hjemme og med barna. Slik at jeg synes det er urettferdig å bli hakket på hele tiden.

HI

Skrevet

Min mann er fantastisk, men blir helt umulig hvis han ikke har nok jobb.

Det å gå og tråkke hjemme er noe av det verste som finnes for psyken (med mindre man ikke ønsker det selv da).

Dere må snakke sammen.

Hvis han er ufrivillig hjemme burde dere finne en haug med aktiviteter som han kan gå på slik at han kommer seg og og får gjort noe med livet sitt...

Skrevet

Hvis han har mye mer fritid enn deg uten å være syk og du i tillegg er gravid så sier det seg sel at han må brette opp armene og ta i et tak.

Be ham slutte å syte og få ham til å ta det husartbeidet som han mener burde vært bedre!

Skrevet

Nå sa jeg strengt tatt at DERE bør snakke sammen, prioritere hverandre og rengjøring. Naturlugvis bør store deler av rengjøringen falle på han, når du er i denne situasjonen du ikke fant relevant å nevne i hovedinnlegget... dermed legger jeg desto større vekt på punktet som heter snakke sammen. Lykke til.

Skrevet

takk for alle svar.

Skrevet

Det kan jo være at mannen din går og grubler mye på sin egen tilværelse for tiden. Kanskje tenker han på hva som skal skje videre, kanskje er noen av hans drømmer om fremtiden knust?

Siden du er gravid og hormonell, så kan det være han syns det er vanskelig uten at han klarer å sette ord på det.

Med andre ord, så er det mye på en gang for en enkel mannesjel :P

Og så tar man det jo gjerne ut på den man står nærmest og det er kanskje et godt tegn :)

Sett deg ned og spør han hvordan han har det for tiden.

Lykke til

Skrevet

mannen min ble skikkelig sur og gretter når han gikk hjemme i permisjonen. For han hjalp det å komme seg ut å møte kompiser og andre folk på dagtid i stedet for og kun sitte hjemme med barnet.

Anonym poster: 7b1b68419e9ce86c8122f3f14586c1a6

Skrevet

han er allerede ganske mye hos kompiser, på skiturer og lignende. Jeg har ikke mulighet til det om kveldene siden da er jeg sliten og i tilfelle det kræsjer med noen av hans planer. Og nei, jeg er ikke hormonell. Men jeg blir såret av å bli hakket på hele tiden og få følelsen av at jeg ikke er bra nok. Sur stemning i huset 24/7 og taushet er ikke moro!

HI

Skrevet

Barber deg!

Anonym poster: f44d32b3e32580ba3ded361fc2e3fbd0

Skrevet

Barber deg!

Hæ?

Skrevet

Er du en av mange som bare barberer seg 1 gang om sommeren så er det ikke rart han ikke vil ha sex. Og en mann som ikke har sex blir sur, og irritert og plutselig blir du sur og den onde sirkelen har plutselig begynt å rulle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...