Gå til innhold

Jeg har annen fastlege til barna enn meg selv. Uvanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått til legen min siden 90-tallet, og han kjenner meg godt. Jeg har flyttet et par ganger siden den gang, men har fortsatt med samme legen.

Har valgt en lege til barna som holder til nærmere der vi bor. Må ta t-banen i 20 minutter hvis de skulle hatt min lege. Også vanskelig å finne parkeringsplass i nærheten. Mer praktisk med legen i nærheten ved evt sykdom hos barna.

Men er det vanlig at man har to ulike leger? Evt noe som er upraktisk, som ikke har tenkt på?

Anonym poster: 05fc98dbd7bf8e6dc11f8757fb2e9ea9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eldste har samme lege som faren sin, yngste har samme som meg, eneste ulempen med at eldste ikke har samme lege som meg er at legen hans ligger 4 km unna mens min er 5 min unna i gåavstand :)

Skrevet

Jeg har ikke samme om min datter men mannen min har samme som henne. Jeg tror en av dere må ha samme fastlege som barnet.

Anonym poster: fdd299a28cb4b0db84d00bf57b55fd61

Skrevet

Jeg har ikke samme om min datter men mannen min har samme som henne. Jeg tror en av dere må ha samme fastlege som barnet.

Neida, må ikke det. Her har mannen, datteren vår og jeg hver vår. ;)

Anonym poster: 1ed05f8e21e38cdc72ea534052416ff1

Skrevet

Jeg har ikke samme som ungene, men de har samme som faren sin.

Skrevet

Hvordan får du til det? Barnet får automatisk samme fastlege som mor, og har det helt til fylte 18 år.

Anonym poster: c39f902770011780a140e8dfe2a4ff2f

Skrevet

Hvordan får du til det? Barnet får automatisk samme fastlege som mor, og har det helt til fylte 18 år.

Ikke hvis man bytter fastlege for seg selv eller barnet. Jeg byttet for meg selv og fikk valget om jeg skulle bytte for datteren min og meg eller bare meg.

Skrevet

Det er riktig at det er automatikk i dette, men automatikken kan "svikte", slik som hos oss. Datteren vår og jeg hadde samme fastlege. Så måtte legen kutte i listen sin, og på en eller annen måte ble vi splittet opp. Jeg fikk plutselig ny fastlege, mens datteren min beholdt sin gamle. Dette var ingen krise, i og med at legene holder til på samme legesenter.

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Vi har samme. Han er fantastisk og kjent meg hele livet. Fulgte meg tett opp da jeg var gravid og greier.

Praktisk med samme for da kan vi slå to fluer i en smekk og jeg kan jo alltids ta noen tester og drøfte en "vondte" mens han sjekker henne.

Han holder til på andre siden av byen, men ALDRI om jeg bytter. Jeg gruer meg sånn til ha går av med pensjon :(

Skrevet

Sønnen min hadde samme som meg, men han er ikke så flink med barn så vi byttet til en som har vørt barnelege på sykehuset.

Gjest Pølsevev!
Skrevet

Vi har gjort det på samme måte som deg av samme grunn som deg. Så ungene har fastlege her vi bor, og jeg har fortsatt min gamle lege som jeg har hatt siden barneskolen (selv om jeg nå bor i et annet fylke).

Eneste er vel at barna automatisk får samme fastlege som mor når de blir født, men du står fritt til å bytte når som helst.

Skrevet

Jeg har ikke samme fastlege som barna. Jeg har min gamle lege og vi byttet til en barnelege som bor nærmere for dem. Ikke noe problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...