Gjest Morn du Skrevet 21. november 2012 #1 Skrevet 21. november 2012 Hvis du har vært i en butikk og handlet, betalt og fått kvittering, gått ut av butikken og kommer på at du glemte noe. Kan du gå inn i butikken igjen og kjøpe det du glemte med varen OG kvitteringen på det du nettopp kjøpte, eller må du legge det fra deg før du går inn i butikken igjen? Kan man bli tatt for butikktyveri om man går inn i butikken med en vare man har kvittering på? Diskusjon i heimen ja...
Musemorbr / Skrevet 21. november 2012 #2 Skrevet 21. november 2012 Jeg spør. Går opp til kassen og sier hva den tingen jeg glemte er, og om jeg kan løpe inn med posen under vogna. Er en liten lokalbutikk da, så om det var i by ville jeg kanskje ikke ha kunnet gjort det samme.
It's all about me Skrevet 21. november 2012 #3 Skrevet 21. november 2012 Jeg har gått inn igjen så lenge jeg har kvitteringen, syntes også det var helt greit da jeg selv jobbet i butikk. Har derimot fått kjeft av ei på Obs om at jeg ikke sa ifra om at jeg tok med varen inn før jeg gikk inn, det til tross for at jeg hadde kvittering. De viste jo ikke da om jeg faktisk hadde med varen inn eller om jeg bare hadde med kvitteringen og forsynte meg i butikken. Virket som hun hadde en skikkelig dårlig dag....
Anonym bruker Skrevet 21. november 2012 #4 Skrevet 21. november 2012 Nei man må da vel kunne gjøre det? Jeg må ofte innom to butikker fordi de har dårlig utvalg her, har ikke bil å sette fra meg varene i, er en halvtime å gå hjem, og setter jeg det utenfor kassen er det garantert borte når jeg kommer tilbake. Tar alltid med meg varene inn, aldri noen som har sagt noe. Anonym poster: 49992c1655a3c6c53a8400aa70ce923e
håpefull<3 Skrevet 21. november 2012 #5 Skrevet 21. november 2012 (endret) Det er snakk om en matbutikk ja, trodde du aldri dro på shopping fordi hvis du har handlet i en klesbutikk så kan du ikke gå inn på flere butikker Hehe, har stått opp for tidlig i dag Hadde jeg hatt to fulle bæreposer hadde jeg satt posene bak disken og henta varen. Hadde jeg kjøpt en agurk og en pk melk så hadde jeg tatt med posen inn og henta varen jeg glemte (evt spurt om de ville se posen/kvittering om jeg følte meg uglesett), Men en stappfull bærepose hadde jeg ikke tatt med inn igjen. Men nei, så lenge varene i posene dine stemmer med kvittering kan du såklart ikke bli tatt for tyveri Endret 21. november 2012 av håpefull<3
Medulla Skrevet 21. november 2012 #6 Skrevet 21. november 2012 Jeg får aldri kvittering, og glemmer ofte å kjøpe en ting eller to. Tar alltid varene med inn, men alle butikkene jeg handler i har overvåkningskamera, så hvis de vil beskylde meg for tyveri kan de jo prøve å bevise det. Men det har aldri hendt.
Gjest Morn du Skrevet 21. november 2012 #7 Skrevet 21. november 2012 Jeg tar lett med med meg varene inn i butikken selv, hvis jeg har kvittering. Tenker at det er butikken som må legge frem bevis på at noe er stjelt hvis man har kvittering. Mannen er heeelt uenig i det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå