Gå til innhold

Disse nye bursdagsfeiringstrendene med lekeland, badeland etc...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er noe dritt!! Og det forventes at foreldrene da kjører ungene til og fra selv om det er 1/2 time til 1 time unna... Hva med de i klassen som ikke har bil? Synes dette er en uting og liker det ikke. Synes isåfall de som arrangerer slike bursdager for klassen må ordne skyss for alle.

Anonym poster: fcec18663eabb16c0e60e60b1b44848e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn er det nå blitt og har du ikke bil da sier du i fra så ordner de som har invitert eller du selv kyss.

Anonym poster: 5b246e8837766149961300811fe5eb11

Skrevet

Jeg synes det er kjempekjekt å slippe og ha 20 barn og 10 foreldre hjemme :-) men nå har vi slike tilbud i nærområdet da.

Skrevet (endret)

Er det virkelig ingen andre som kjører? Går jo an å ha 3 barn i baksetet, og så kan jo gjerne en annen hente enn den som leverer? Samarbeid heter det. Snakk med de som holder bursdagen, om de har vært litt smarte har de allerede spurt om hvem som kjører bil dit

siden de vet at en time hver vei gange 2 er ganske mye.

Husker faktisk selv en bursdag da jeg var i svømmehallen når jeg var 7-8 år... Det var kjempestas (og før det ble trend)! :-)

Endret av peacock
Skrevet

Hi her. Her har det ikke vært slik at de som holder bursdagen har spurt om noen kan kjøre og tenkt på samkjøring. Det står ofte i innbydelsen at det er fint om barna blir kjørt og hentet. Snart må de vel betale for inngang og mat selv også:/

Skrevet

Barna må vel transporteres til og fra bursdagen når den holdes hjemme også???

Skal mye til for at alle er nesten naboer.

Den delen av problemet ser jeg faktisk ikke.

Og klarer en ikke transportere selv spør man noen av de andre som skal dit.

Skrevet

Er forskjell på å kjøre 3-4 min eller gå til bursdagen eller å måtte kjøre 1/2 - 1 time. Med flere barn i hus er det stor forskjell på dette!!!

Skrevet

Skjønner virkelig ikke problemet! Hvis man har bursdagen hjemme og det er litt reisevei for noen ordner jo ikke verten transport da heller..??!!

Skrevet

Jeg synes det er ganske morsomt med sånne bursdager, jeg, og det synes barna også. I min sønns klasse er det en fin blanding der noen har hjemmebursdag mens andre har på lekeland og lignende steder. Vi foreldre pleier alltid å dele på kjøring, så den som kjører alltid har med seg flere barn i bilen, og så er det noen andre som kjører neste gang. Sist gang det var bursdag var det noen andre som både kjørte og hentet min sønn, han ble hentet og levert på døren. Gangen før der var det noen andre som kjørte ut, mens jeg hentet dem, og hadde da 3 andre barn i bilen som jeg kjørte hjem. Ser ikke helt problemet.

Anonym poster: ec36ec3cff53baf84983b77c46c121b7

Skrevet

Dette er vel ikke noe nytt , med å ha slike bursdagsfeiringer. Har selv hatt dette til mine barn og de begynne å bli noen år gamle ( de eldste)

Men i noen bursdagsinvitasjoner her, så står at foreldrene har ordnet skyss, eller så må jeg tenke selv, og spørre andre foreldre om barnet kan sitte på!

Spør, så får du svar :)

Skrevet

Her er det også vanlig at de som har bursdagen ordner transport til alle. Som regel avtales møte på feks skola for alle, så blir de kjørt i samlet flokk dit de skal. Etterpå blir alle kjørt helt hjem

Synes det fungerer helt fint jeg :)

Synes du skal snakke med de som har bursdag eller noen andre som skal dit om ditt barn kan få sitte på dem. Er helt sikkert ikke noe problem ;)

Skrevet

Hjemmebursdagene her i klassen er alle i gåavstand, så er stor forskjell på å skulle være hjemme hos noen eller å måtte kjøre 1/2time hver vei til lekeland.

Skrevet

Er enig med Hi her. Opplever ofte selv at de i klassen til eldste holder feiringen på lekeland og div. andre steder som ligger langt fra oss.

Før pappaen flyttet tilbake til Bergen igjen så hadde jeg ingen mulighet til å levere/hente med annet enn buss. Å prøve å samarbeide med de andre foreldrene var ett eneste stort mareritt. Det var alltid fullt i deres bil, deres barn skulle sitte på med andre eller jeg fikk ikke noe svar. Kjempe gøy...

Jeg har heller ikke noe stor trang til å fylle leiligheten med 23 unger, så jeg leier lokale rett under oss. Ungene storkoser seg med "disco" og lek der. Og så erd et billig og ingen -må- bli kjørt. :)

Skrevet

Dette er konsekvensen når man skal invitere alle i klassen, enten gutter eller jenter. I min sønns klasse er det 16 gutter og 6 jenter. Ikke tale om at jeg har bursdagsfeiring hjemme med nærmere 20 ville barn jeg knapt kjenner navnet til.

Vi feiret på lekeland og så lenge man skal invitere alle fortsetter vi med feiring utenfor hjemmet. Dersom det er problem med skyss er da ikke noe problem å ta kontakt med andre foreldre?

Skrevet

Det er ikke "bare" å ta kontakt med andre foreldre. Hva me de som ikke har bil og aldri har mulighet til å kjøre?

Skrevet

Dette er konsekvensen når man skal invitere alle i klassen, enten gutter eller jenter. I min sønns klasse er det 16 gutter og 6 jenter. Ikke tale om at jeg har bursdagsfeiring hjemme med nærmere 20 ville barn jeg knapt kjenner navnet til.

Vi feiret på lekeland og så lenge man skal invitere alle fortsetter vi med feiring utenfor hjemmet. Dersom det er problem med skyss er da ikke noe problem å ta kontakt med andre foreldre?

Og dette trenger IKKE konsekvensen av at alle skal bes!! Kan fint ha utebursdag, ungene elsker det! Lage "kino", Disco hjemme:) Har mer med late foreldre å gjøre enn at det er mange barn!

Skrevet

Er enig med Hi her. Opplever ofte selv at de i klassen til eldste holder feiringen på lekeland og div. andre steder som ligger langt fra oss.

Før pappaen flyttet tilbake til Bergen igjen så hadde jeg ingen mulighet til å levere/hente med annet enn buss. Å prøve å samarbeide med de andre foreldrene var ett eneste stort mareritt. Det var alltid fullt i deres bil, deres barn skulle sitte på med andre eller jeg fikk ikke noe svar. Kjempe gøy...

Jeg har heller ikke noe stor trang til å fylle leiligheten med 23 unger, så jeg leier lokale rett under oss. Ungene storkoser seg med "disco" og lek der. Og så erd et billig og ingen -må- bli kjørt. :)

Du kritiserer andre for at de ønsker å feire barnebursdagen til barna andre steder enn hjemme, men selv leier du lokale? Ikke alle har et lokale rett under seg, og da må man kanskje leie en plass litt unna. Gutten min skal feire bursdagen sin neste helg. Vi har ikke plass til alle barna hjemme hos oss. Jeg er høygravid med kraftig bekkenløsning, så utebursdag er helt uaktuelt. Dessuten er det ikke veldig lett å planlegge utebursdag i desember, spesielt i Bergensområdet. Så, skal vi da droppe hele bursdagsfeiringen hans da, fordi vi må på lekeland for å feire?

Jeg er behjelpelig med transport for de som ikke har bil, men de må da kunne ta kontakt selv og fortelle at de ikke har bil og trenger hjelp frem og tilbake til selskapet.

Anonym poster: 4e978be4689c743b1a271470129d244f

Skrevet

Du kritiserer andre for at de ønsker å feire barnebursdagen til barna andre steder enn hjemme, men selv leier du lokale? Ikke alle har et lokale rett under seg, og da må man kanskje leie en plass litt unna. Gutten min skal feire bursdagen sin neste helg. Vi har ikke plass til alle barna hjemme hos oss. Jeg er høygravid med kraftig bekkenløsning, så utebursdag er helt uaktuelt. Dessuten er det ikke veldig lett å planlegge utebursdag i desember, spesielt i Bergensområdet. Så, skal vi da droppe hele bursdagsfeiringen hans da, fordi vi må på lekeland for å feire?

Jeg er behjelpelig med transport for de som ikke har bil, men de må da kunne ta kontakt selv og fortelle at de ikke har bil og trenger hjelp frem og tilbake til selskapet.

Jeg kritiserer da ikke det at de ikke har det i sitt eget hjem, men at de velger å legge det til et sted som ligger så langt borte at man ikke kan komme dit ved å gå.

Kjempe fint at du er tilgjengelig med transport, men nå er det faktisk ikke slik at alle tilbyr dette, noe jeg trodde kom klart frem i mitt innlegg?

At jeg leier lokale rett under meg kan ikke sammenlignes overhode med å måtte kjøre langt for å få barna i besøk. Hos oss bor alle så nære hverandre at de kan gå til og fra.

Når man velger å legge besøket til et sted som ikke er i umiddelbar nærhet så må man faktisk ta høyde for at ikke alle familier har bil. Det føles ubehagelig for mange å drive å ringe rundt å mase om transport til egne barn. Spesielt hvis man bare får negative svar som at bilen er full, hun/han skal sitte på med andre osv. Da burde vel den som holder selskapet skrive i invitasjonen at de kan stille med transport, om det er aktuelt.

Men selvfølgelig burde du avlyse hele selskapet, for det er jo enten eller :)

Skrevet

Er det en trend? Jeg husker selv da jeg var liten, da var det vanlig med bursdager på McDonalds og kino. (kan ikke huske at det var noe særlig lekeland da)..

Anonym poster: ee73018357f8f4759480fd6b412fcb3e

Skrevet

Jeg har heller ikke noe stor trang til å fylle leiligheten med 23 unger, så jeg leier lokale rett under oss. Ungene storkoser seg med "disco" og lek der. Og så erd et billig og ingen -må- bli kjørt. smile.png

Jeg kritiserer da ikke det at de ikke har det i sitt eget hjem, men at de velger å legge det til et sted som ligger så langt borte at man ikke kan komme dit ved å gå.

Kjempe fint at du er tilgjengelig med transport, men nå er det faktisk ikke slik at alle tilbyr dette, noe jeg trodde kom klart frem i mitt innlegg?

At jeg leier lokale rett under meg kan ikke sammenlignes overhode med å måtte kjøre langt for å få barna i besøk. Hos oss bor alle så nære hverandre at de kan gå til og fra.

Når man velger å legge besøket til et sted som ikke er i umiddelbar nærhet så må man faktisk ta høyde for at ikke alle familier har bil. Det føles ubehagelig for mange å drive å ringe rundt å mase om transport til egne barn. Spesielt hvis man bare får negative svar som at bilen er full, hun/han skal sitte på med andre osv. Da burde vel den som holder selskapet skrive i invitasjonen at de kan stille med transport, om det er aktuelt.

Men selvfølgelig burde du avlyse hele selskapet, for det er jo enten eller smile.png

Jeg har heller ikke noe stor trang til å fylle leiligheten med 23 unger, så jeg leier lokale rett under oss. Ungene storkoser seg med "disco" og lek der. Og så erd et billig og ingen -må- bli kjørt. smile.png

Men selvfølgelig burde du avlyse hele selskapet, for det er jo enten eller smile.png

Tar du det for gitt at alle bor så nær hverandre at det er gangavstand?

Anonym poster: 16fc4f6d0944ec8a673ecf9124a18e09

Skrevet

Seriøst? Ikke så mange bor slik til at det er gangavstand til alle i klassen. Her vi bor er det ikke gangavstand til noen. Og helt ærlig er det ikke mitt problem om en unge i mitt barn sin klasse har foreldre som ikke er i stand til å få fraktet ungen i en bursdag, mitt barn skal ikke ha ødelagt sin bursdag av den grunn. Da får du vel enten spørre noen om å få sitte på, ta deg sammen og få tatt lappen, eller sitte hjemme med ungen din mens de andre er i bursdag da.

Rart det er krig i verden...

Anonym poster: 31ee38b5d7182c45aae85b3fd4c6f450

Skrevet

Jeg ser ikke problemet med å ta en buss eller to istedet.

Anonym poster: 3edbae83d984b3d2fc0a35b79d68ca7f

Skrevet

Jeg ser virkelig ikke problemet med å frakte egne barn til/fra gårdsbesøk, kino, lekeland eller skogstur. Men jeg er flink til å snakke med de andre foreldrene også da;)

Og det høres jo unektelig merkelig ut at du ikke har noen god kontakt med noen av foreldrene i barnets klasse?? Jeg synes absolutt ikke at det er foreldrene til bursdagsbarnet som skal stille med transport. Det høres jo helt spinnvilt ut. Hva om disse foreldrene heller ikke har bil, og har fått noen bekjente til å kjøre seg. Evt at de tar buss ut.

Jeg blir heller ikke irritert når datteren min skal spille håndballturnering i en hall som ligger langt unna. Det er jo faktisk mitt problem, og mitt ansvar å løse det dersom jeg sliter med transport.

Skrevet

Seriøst? Ikke så mange bor slik til at det er gangavstand til alle i klassen. Her vi bor er det ikke gangavstand til noen. Og helt ærlig er det ikke mitt problem om en unge i mitt barn sin klasse har foreldre som ikke er i stand til å få fraktet ungen i en bursdag, mitt barn skal ikke ha ødelagt sin bursdag av den grunn. Da får du vel enten spørre noen om å få sitte på, ta deg sammen og få tatt lappen, eller sitte hjemme med ungen din mens de andre er i bursdag da.

Rart det er krig i verden...

Anonym poster: 31ee38b5d7182c45aae85b3fd4c6f450

Ta meg sammen og ta lappen? Betaler du da? For da skal eg gladelig gjøre det.

Og nei det er ikke rart det er krig i verden, men det er en helt annen diskusjon. Ingen kriger har blitt startet over et barnebesøk så vidt eg vet.

Har sittet mye hjemme med ungen min jeg mens andre er i bursdag. HUn lider ingen nød. Vi finner på noe annet istedenfor. Det er da virkelig ingen som sier at din unge skal få ødelagt bursdagen fordi -jeg- ikke kan levere. Er det virkelig -så- vanskelig å begripe at det ikke er det jeg mener?

Hadde du tatt deg bryet med å lese de andre svarene mine så hadde du sett at jeg -har- spurt om hun kan få sitte på, uten hell.

Hvorfor så himla agressiv?

Skrevet

Jeg ser virkelig ikke problemet med å frakte egne barn til/fra gårdsbesøk, kino, lekeland eller skogstur. Men jeg er flink til å snakke med de andre foreldrene også da;)

Og det høres jo unektelig merkelig ut at du ikke har noen god kontakt med noen av foreldrene i barnets klasse?? Jeg synes absolutt ikke at det er foreldrene til bursdagsbarnet som skal stille med transport. Det høres jo helt spinnvilt ut. Hva om disse foreldrene heller ikke har bil, og har fått noen bekjente til å kjøre seg. Evt at de tar buss ut.

Jeg blir heller ikke irritert når datteren min skal spille håndballturnering i en hall som ligger langt unna. Det er jo faktisk mitt problem, og mitt ansvar å løse det dersom jeg sliter med transport.

Jeg mener jo ikek at foreldrene til bursdagsbarnet -må- stille med transport -.-

Dere her inne er mestere i å tillegge andre meninger man absolutt ikek har...

Jeg mente at -hvis- det var intensjonen, at de kunne stille med transport, så går det jo an å si ifra om det.

Og du har helt rett, jeg har ikke verdens beste kontakt med de andre foreldrene. Her var det allerede en "klikk" før min datter begynnte i klassen (i 3 klasse) og de er forferdelig vanskelig å komme innpå. Jeg har forsøkt. Prøver å prate med de på alle tilstelninger på skolen. Treffer jeg dem ute så hilser jeg, mer kan jeg ikke gjøre når de så tydelig ikke er intressert i noe videre kontakt.

Men for all del, ha bursdagsselskapet i nabokummunen for min del. Jeg er da ikke ute etter å stanse barnebursdager bare fordi -jeg- ikke kan komme meg fra A-Å uten å ta buss.

Og ang dette med gangavstand; Hos oss bor alle så nært så jeg tar utgangspunkt i det når jeg forklarer hvordan -vi- gjør det. Skulle jeg gå ut ifra noen annens situasjon kanskje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...