Gå til innhold

Hentet etter at barnehagen stengte idag :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble 5 min forsinka og de stod utforbi med dattera vår da jeg kom. Ringte 2 min før jeg var der og sa ifra at jeg var der snart,men er nå redd for at vi får varsel om oppsigelse av barnehageplass nå :-(

Anonym poster: de2e8151e40313cf4ab588be3da2ce49

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel ikke så streng vel? et barn hos oss bruker i alle fall foreldrene og komme 2 ganger i uka 17 10, og de har ikke fått oppsigelse

Skrevet

Om det er første gang får du mest sannsynlig tilsnakk og evt. en bot. Kommer også an på hvorfor du kom for sent.

Hadde prata med ped.leder/styrer i morgen om jeg var deg.

Med mindre det er andre grunner til oppsigelse da, og at dette kun var dråpen..

Anonym poster: d8e7fe6d89982cb1670cb4c70e525216

Skrevet

Jeg tror ikke du får varsel om oppsigelse pga at du er forsinket en gang, men jeg ville sagt fra før stengetid hvis det viste seg at jeg ikke rakk fram. Når det er sagt, så klarte jeg selv å rote det til en gang slik at ingen hentet datteren min og de måtte ringe etter både meg og far før de fikk tak i noen. Det var på sfo da, men de var ikke blide når hun ble hentet. Måtte bare beklage, jeg var på jobb og hadde lovet å ringe og si at hun kunne gå hjem, men noe skjedde på jobb slik at jeg glemte det. Haha, følte meg ikke særlig høy i hatten da, nei :)

Skrevet

Jeg har jobbet i Lærlingsverkstedet og der er det 3 ganger forsent, så mister man plassen..For hver gang et barn ble hentet for sent, måtte foreldrene skrive under på et ark som skulle til styrer.

Skrevet

Jeg har jobbet i Lærlingsverkstedet og der er det 3 ganger forsent, så mister man plassen..For hver gang et barn ble hentet for sent, måtte foreldrene skrive under på et ark som skulle til styrer.

Men dette gjelder for 3 ganger pr år, ikke sant? Vi hentet en gang for sent i 2008, og en gang for sent i 2011. Vi kan da ikke miste plassen dersom vi er uheldig og henter en gang til for sent når det ikke akkurat er en hyppig greie?

Anonym poster: 585116c0c3841e34ca84e81c7f31b0ff

Skrevet

Hos oss får vi bot dersom vi ikke henter før stengetid. Det går nok helt fint skal du se :)

Skrevet

Det går helt fint... Jeg skjønner at du sikkert sliter med litt dårlig samvittighet nå, men det er snart glemt. Bare beklag i morgen igjen, så prøver du å unngå at det skjer igjen :)

Anonym poster: c518839c3b9c85b4a3d70ca21cf8f0c1

Skrevet
Men dette gjelder for 3 ganger pr år, ikke sant? Vi hentet en gang for sent i 2008, og en gang for sent i 2011. Vi kan da ikke miste plassen dersom vi er uheldig og henter en gang til for sent når det ikke akkurat er en hyppig greie? Anonym poster: 585116c0c3841e34ca84e81c7f31b0ff

Pr år ja.Men man ser jo selvfølgelig ann grunnen også.

Man er ikke helt firkanta på dette :)

Skrevet

Hva med å ta med en blomst i morgen, og be om unnskyldning? Kom selv for sent da junior gikk i bhg, syntes det var leit ovenfor de ansatte. Grei måte å vise at en er lei seg for å ha stjålet deres tid.

Skrevet

Er vel ikke så streng vel? et barn hos oss bruker i alle fall foreldrene og komme 2 ganger i uka 17 10, og de har ikke fått oppsigelse

forseint 2 ganger i uka?

Da må det vel være en privat avtale dem har, eller så hadde bv vært der for lenge sida trur jeg...

Skrevet

5 minutter er uansett ikke så mye, og når det er et engangstilfelle må det gå ann å se mellom fingrene med det :-) Jeg har kommet for sent et par ganger å hentet datteren min, da jeg har blitt sittende fast i trafikkork. Jobber på andre siden av byen i forhold til bhg, og må gjennom sentrum midt i rushet Er ikke gøy å bli for sein!

Anonym poster: 626402361b858ec527d10da041cf9ad6

Skrevet

Hæ? Bot, oppsigelse og blomster fordi foreldrene kom 5 minutter for sent en gang??? Seriøst?

Hva med alle de andre yrkesgrupper som også blir 5 minutter forsinket hjem fra jobbene sine? Hva med leger, sykepleiere, servitører, butikkansatte og alle andre som blir forsinket med 5 minutter?? Ingen som leverer blomster til de vel?

Nei, ikke ha dårlig samvittighet.

Anonym poster: 64d7a79ef4f72bc068792d1290a676ca

Skrevet

De ansatte i barnehagen har også familier og barn å komme hjem til. Det er mange barn i barnehagen, tenk om noen kom for sent hver dag. Det er noe å respektere andres arbeidstid. Dette var ikke ment som svar til hi, men anonym over meg!

Skrevet

forseint 2 ganger i uka?

Da må det vel være en privat avtale dem har, eller så hadde bv vært der for lenge sida trur jeg...

Tror det er pga Jobben dems ja

Skrevet

Så lenge det var første gang, blir ikke plassen oppsagt. Men, jeg synes det burde vært bøter med engang man var forsinket. Kommunen må tross alt betale overtid til ansatte pga foreldre som er forsinket. Rekker man ikke hente selv, så får man be noen andre hente, rett og slett. De ansatte har barn, familier og planer de også.

Anonym poster: da39b7711061478104008e90d3c4e8b8

Gjest April barn <3
Skrevet

Vi får bot om vi henter forsent tre ganger. Henter vi forsent seks ganger mister vi plassen.

Skrevet

forseint 2 ganger i uka?

Barnevern fordi ett barn blir hentet sent? Nei nå får du gi deg.

Anonym poster: 176b611203a14199111cd26c2be8d493

Skrevet

forseint 2 ganger i uka?

Ikke om det blir hentet forseint en gang iblant. Men om et barn hadde blitt hentet altfor senint 2 ganger i uka, hadde bv blitt kontaktet.. Har jobbet i barnehage, så det veit jeg,,

Skrevet

forseint 2 ganger i uka?

Ikke om det blir hentet forseint en gang iblant. Men om et barn hadde blitt hentet altfor senint 2 ganger i uka, hadde bv blitt kontaktet.. Har jobbet i barnehage, så det veit jeg,,

Da BØR jo bv bli kontaktet, da viser de jo at de rett og slett driter i det. Klarer de ikke å hente tidsnok de 2 dagene, så får de ansette en barnevakt eller noe, som henter.

Anonym poster: da39b7711061478104008e90d3c4e8b8

Skrevet

Kommunen betaler ikke overtid om vi må stå ti minutter over fordi noen henter for sent.

Hos oss får foreldrene advarsel første gang og bot andre gang. Men den gangen halvparten kom for sent pga en trafikkulykke så vi gjennom fingrene med det.

Så lenge du ringer og gir beskjed og ikke gjør det til en vane så går det som regel fint.

Anonym poster: 611a4ca08800431f961f9f0a96e7bb21

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...